مجموعه بلوکهای درون بازی ماینکرفت (Minecraft) همچنان در حال افزایش است، اما بازیکنان احتمالاً میدانند که بلوکها نیز طیف گستردهای از طبقهبندیهای مختلف از نظر نوع دارند. این شامل کدر بودن (opacity) کلی یک بلوک و میزان نوری است که اجازه عبور از آن را میدهد، در نتیجه بلوکهایی به سادگی به عنوان بلوکهای شفاف و در بازی ترنسپرنت شناخته میشوند که قادرند نور و ظاهر بلوکهای دیگر را در پشت خود نمایش دهند. مسلماً، همه بلوکهای شفاف در ماینکرفت یکسان کار نمیکنند، اما منظور از این نظر است که به بلوکها اجازه میدهند در پشت آنها در موتور بازی رندر شوند، یکپارچه هستند و بسیاری از بلوکهای ترنسپرنت نیز به نور اجازه عبور از آنها را میدهند. با مجله بازار همراه باشید.
توضیحاتی درباره بلوکهای ترنسپرنت در ماینکرفت
در حالی که ممکن است تصور شود که بلوکهای شفاف ماینکرفت به این دلیل طبقهبندی میشوند که سطوح آنها اجازه عبور نور را میدهد، اما باید گفت که ماجرا کمی پیچیدهتر است. وقتی یک بلوک در بازی به عنوان ترنسپرنت طبقهبندی میشود، به موتور بازی اطلاع داده میشود که میتواند بلوکهای پشت بلوکهای شفاف را ارائه کند، که برای بلوکهای طبقهبندی شده به عنوان مات (opaque) رخ نمیدهد.
شفافیت (Transparency) فقط برای بلوکهایی با سطوح شفاف اعمال نمیشود، زیرا بلوکهایی که «full blocks» در نظر گرفته نمیشوند مانند اسلب، کاکتوسها، پلهها، چستها و موارد دیگر نیز به این طبقهبندی داده میشوند. تا زمانی که بازی به بلوکهای دیگر اجازه دهد پشت یک بلوک خاص رندر شوند، شفاف در نظر گرفته میشود.
به عنوان مثال، یک بلوک مانند سنگ از عبور نور از آن در بازی ماینکرفت جلوگیری میکند و بازیکنان نمیتوانند بایستند و به بلوک نگاه کنند و هر چیزی را که پشت آن رندر میشود را ببینند. همین امر را نمیتوان در مورد بلوکهای شفاف یا ترنسپرنت مانند شیشه، یخ، برگها، بیکنها و موارد دیگر گفت، که میتوان آنها را برای دیدن آنچه در طرف دیگر وجود دارد و همچنین اجازه میدهد نور از طریق سطوح آنها عبور کند، نگاه کرد.
در حالی که دسته بندی بلوکهای ترنسپرنت٫ بلوکهای مختلفی را در بازی در بر میگیرد، برخی از آنها به معیارهای رندر و عبور نور با دقت بیشتری پایبند هستند. به عنوان مثال، لامپهای مسی یا همان کوپر بالبها در ماینکرفت ۱.۲۱ علیرغم اینکه یک بلوک کاملاً جامد هستند، شفاف در نظر گرفته میشوند، زیرا به بلوکها اجازه میدهند در پشت خود رندر شوند، معمولاً برای تسهیل سیگنالهای رداستون که میتوانند آنها را فعال کنند. با این حال، لامپهای مسی مانند شیشه در برابر نور شفاف نیستند. صرف نظر از این، بلوکهای زیر در جدول طبق کد بازی به عنوان شفاف طبقه بندی میشوند:
به بیان ساده، بلوکهای ترنسپرنت یا شفاف ماینکرفت راهی برای موتور بازی است تا بداند چه بلوکهایی را باید روی صفحه نمایش در دید بازیکن قرار دهد و تا زمانی که بازیکن نتواند آنها را به صورت فیزیکی ببیند٫ از آنها اجتناب کند. برای جلوگیری از مشکلات فنی و پرفورمنس در پلتفرم انتخابی بازیکن، برخی از اشیا تنها زمانی در بازی ارائه میشوند که بتوان آنها را در دید بازیکن و نه قبل از آن قرار داد.
این امر مانع از نمایش بلوکهای بیشماری توسط دستگاه بازیکن میشود که نمیتوانند ببینند، بنابراین CPU/GPU را دچار مشکل میکند و احتمالاً باعث ایجاد مشکلاتی مانند فریز شدن، لگ، یا افت نرخ فریم میشود. به لطف طبقهبندی transparency، عنوان سندباکس موجانگ اکتیو میماند و بلوکهای مهمی را در محدوده دید بازیکن ارائه میکند تا از تحت تأثیر قرار دادن سیستم جلوگیری کند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
گیمپلی کالاف دیوتی موبایل قسمت یک؛ دوئل جذاب با وحید رکسا
واااااااااای من اصلا نمیدونستم ابسیدین شفاف نیستتتتتتت 😐
اصن اینقدر کمکم کرد که کمک قبلی رو یادم رفت😐😐😐تو کمک نکنی کی کمک کنه؟ کی بگه شیشه شفافه؟ من تا الان فکر میکردم شیشه کدره!
خوب شد گفتی وگرنه میخواستم آبسیدین بجای شیشه استفاده کنم تو بیلد ها
الان من به جای شیشه از آبسیدین استفاده کنم؟😐😶
خدایی این چی بود که گفتین😐
از الان به بعد به جای شیشه از آبسیدین استفاده میکنم
والا بری کابل استون ماین کنی برای ترنسپرت به صرفه تره