پلی استیشن 5 پرو
اخبار بازی اخبار روز تکنولوژی خبر

موتور آنریل انجین ۵ می‌تواند از قدرت پلی استیشن ۵ پرو کمک بگیرد

موتور گرافیکی جدید اپیک گیمز که همان آنریل انجین ۵ باشد، پتانسیل زیادی دارد. با این حال هنوز آثاری زیادی وجود ندارد که بتوانند از تمامی قابلیت‌های این موتور بهره ببرند. در این میان کنسول‌های میان نسلی قدرتمندی نظیر پلی استیشن ۵ پرو می‌توانند کاری کنند UE5 به آن پیشرفتی که همیشه دنبالش بوده برسد.

رسانه دیجیتال فاندری که یکی از معتبرترین رسانه‌های مربوط به فناوری و تکنولوژی محسوب می‌شود، دیدگاه امیدوار کننده‌ای نسبت به آینده آنریل انجین ۵ دارد. به گفته یکی از اعضای این رسانه سخت‌افزارهای قدرتمندی نظیر پلی استیشن ۵ پرو می‌توانند به پیشرفت این موتور گرافیکی کمک کنند. هنگامی که کنسولی مانند PS5 Pro قدرت کافی برای پشتیبانی از قابلیت‌های این موتور گرافیکی را داشته باشد، توسعه دهندگان برای به کار گیری از این قابلیت‌ها تهییج و تشویق می‌شوند.

ویدیویی که حاکی از برتری عملکرد آنریل انجین ۴ بر آنریل انجین ۵ است

در واقع اگر زمینه محیا شود و پلتفرم‌هایی نظیر کنسول میان نسلی سونی وجود داشته باشند، بازیسازها می‌توانند از قابلیت‌هایی نظیر Lumen و Nanite استفاده کنند و در عین حال تجربه باثباتی ارائه دهند. علاوه بر این بازی‌هایی که همین حالا هم عرضه شده‌اند و در دسترس قرار دارند می‌توانند از قدرت سخت‌افزاری این دست از کنسول‌های میان نسلی کمک بگیرند و خروجی بهتری داشته باشند.

پلی استیشن 5 پرو

عرضه پلی استیشن ۵ پرو و قدرت سخت‌افزاری آن می‌تواند به پیشرفت آنریل انجین ۵ کمک اثربخشی کند

برای مثال بازی Hellblade II: Senua’s Saga یکی از بهترین آثاری است که توسط موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ ساخته شده؛ اما فقط از قابلیت Lumen نرم‌افزاری استفاده می‌برد. حال بیایید فرض کنیم که این بازی روزی برای کنسول‌های سونی منتشر شود و روی پلی استیشن ۵ پرو احتمالی به تجربه آن بپردازید. وجود سخت‌افزار قدرتمندتر کاری می‌کند که امکان استفاده از Lumen به صورت سخت‌افزاری وجود داشته باشد و فناوری ری تریسینگ هم از همیشه بهتر به نظر برسد. در چنین حالتی گیمرهای کنسولی می‌توانند تجربه‌ای نزدیک به آنچه که کاربران کامپیوترهای میان رده به بالا می‌بینند را داشته باشند.

اما خب همان طور که پیش از این هم در مجله کافه‌بازار درباره این موضوع صحبت کرده‌ایم، موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ هنوز به نهایت پتانسیل خود نرسیده. هنگامی که یک سیستم چندهزار دلاری با کارت گرافیک RTX 4080 در اجرای دموهای گرافیکی به زحمت بیفتد حتی از پلی استیشن ۵ پرو هم نمی‌توان انتظار زیادی داشت. برای مثال دمو گرافیکی Feudal Japan که در ادامه قرار گرفته فوق‌العاده چشم‌نواز به نظر می‌رسد. منتها موضوع این است که با رزولوشن‌های بالا نرخ فریم به شدت پایین می‌آید تا نتوانیم یک تجربه روان با فریم ریت بالا داشته باشیم. شما می‌توانید در ادامه به مشاهده این دمو گرافیکی که با موتور گرافیکی آنریل انجین ۵.۴ ساخته شده بپردازید:

هرآنچه که در مورد پلی استیشن ۶ می‌دانیم؛ قیمت، سخت‌افزار و تاریخ عرضه

دموی گرافیکی که به مشاهده آن پرداختید روی یک RTX 4080 با رزولوشن ۴K اجرا می‌شود. منتها با وجود قدرت بالایی که کارت گرافیک مذکور در درون خود دارد، میانگین نرخ فریم دمو گرافیکی feudal Japan به سختی از عدد ۵۰ عبور می‌کند. هرچند که جلوه‌های بصری و جزئیات فوق‌العاده واقع گرایانه به نظر می‌رسند، اما نرخ فریم آنقدری پایین می‌آید که ارزش دیدن تصاویر باکیفیت‌تر کم‌تر و کم‌تر می‌شود.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Wccftech


بهترین بازی‌های ورزشی با محمدرضا احمدی | میزگیم فوتبالیبهترین بازی‌های ورزشی با محمدرضا احمدی | میز گیم فوتبالی

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یاسین فراهانی
پاسخ

سلام
الان اگه بخوان بازی های انریل انجین ۵ رو با قدرت ps5 pro در نظر بگیرن پس اجرای بازی ها روی ps5 معمولی چی میشه چقدر میخوان بهینه کنن به نظر من اومدن ps5 pro باعث فدا شدن ps5 معمولی و فروش کمتر هر دوی اونها میشه چون قیمت ps5 pro قطعا به طور قابل توجه ای از ps5 معمولی بیشتره و کسی که ps5 معمولی میخواد بخره فکر میکن دستگاش توان توان اجرای بازی های قوی رو با فریم بالا نداره و ممکنه بودجش ps5 pro نرسه بنابراین یا منتظر نسل جدید میمونه یا کسایی که ps5 معمولی دارن تصمیمی برای گرفتن نسخه جدید نمیگیرن

Sref
پاسخ

سقوط بهشت

Ho2
پاسخ

در یک کلام کنسول یعنی اشغال