بازگشت اونیموشا؛ چه انتظاراتی از Onimusha: Way of the Sword در سال ۲۰۲۵ داریم؟
بازی Onimusha: Way of the Sword یکی از سری بازیهای کلاسیک بود که در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۴ احیا شد و بازگشت آن خبر خوشحالکنندهای برای طرفداران است. کپکام این سری را در سال ۲۰۰۱ استارت زد و Onimusha را بهعنوان یک نسخه سنگینتر از نظر مبارزه در ژاپن فئودالی با الهام از مجموعه Resident Evil معرفی کرد. این سری در زمان خود موفقیت بزرگی بود و بیش از ۸.۷ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت. اما نزدیک به ۲۰ سال طول کشید تا از شکست چهارمین نسخه اصلی یعنی Dawn of Dreams عبور کند. خوشبختانه پس از بازسازی Onimusha: Warlords در سال ۲۰۱۸ که زمینهسازی خوبی انجام داد، بازی Onimusha: Way of the Sword بالاخره آماده است تا نبرد را ادامه دهد.
هرچند اطلاعات منتشرشده تنها شامل یک تریلر گیمپلی و توضیحات کوتاهی است، اما به نظر میرسد Onimusha: Way of the Sword این سری را همانطور که انتظار داریم ادامه میدهد. داستان این بازی در دوره ادو، مشابه با سریال انیمهای نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ که پس از دوره سنگوکو روایت میشود، جریان دارد و نبرد با شیاطین را به کیوتو میبرد. ممکن است موساشی میاموتو از سریال Onimusha نتفلیکس بهعنوان شخصیت اصلی جدید بازگردد، اما کپکام فعلاً درباره جزئیات داستان و گیمپلی سکوت کرده است. با این حال، این بازی قرار است در سال ۲۰۲۶ برای کامپیوترهای شخصی، پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری X/S عرضه شود و این سکوت احتمالاً مدت زیادی ادامه نخواهد داشت.
بازی Onimusha: Way of the Sword باید در سال ۲۰۲۵ خود را بیشتر معرفی کند
بخش زیادی از آنچه در بازی Onimusha: Way of the Sword نشان داده شده یا به آن اشاره شده، ریشه در گذشته این سری دارد. نیروهای گِنما بار دیگر بهعنوان دشمنان هیولایی، شیطانی و شبیه به زامبی بازمیگردند و مبارزه با آنها به یک شمشیرزن یا تیم کوچکی از مبارزان سپرده میشود. خوشبختانه Oni Gauntlet نیز بازگشته است و میتواند ارواح رنگی را برای دریافت منابع و مزایای دیگر جذب کند. اشاره شخصیت اصلی به فساد خودش نشان میدهد که فرم سوپر اونیموشا نیز بازگشته، هرچند نحوه اجرای آن احتمالاً متفاوت خواهد بود.
تریلر Way of the Sword همچنین به بازگشت قابلیت حمله Issen اشاره میکند. این مکانیک یکی از ویژگیهای اصلی نسخههای کلاسیک Onimusha است و گیمپلی کُند بازی را با توانایی نابود کردن دشمنان هنگام حمله آنها تکمیل میکند. از این نظر، بیشتر شبیه به دفع حملات دشمنان در بازی Metal Gear Rising است تا دفاعهای Sekiro: Shadows Die Twice. اما باید دید این قابلیت در Way of the Sword چگونه عمل خواهد کرد. در بیانیه مطبوعاتی معرفی این عنوان، همچنین تایید شده که بازی از ساختاری مرحلهای بهره خواهد برد، احتمالاً مشابه با پیشرفت خطی نسخههای قبلی Onimusha.
چه زمانی میتوان انتظار اخبار بیشتر درباره Onimusha: Way of the Sword را داشت؟
اخبار بیشتر درباره Onimusha: Way of the Sword احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد، زیرا فاصله چندان زیادی با زمان عرضه این بازی در سال ۲۰۲۶ نداریم. آمادگی کپکام برای نمایش گیمپلی بازی قبل از شروع سال ۲۰۲۵ نیز همین موضوع را نشان میدهد. اما دلیل قویتر این است که Onimusha بازی بعدی کپکام برای انتهای سال مالی پس از Monster Hunter Wilds و Dragon’s Dogma 2 است. فعلا خبری از بازی Pragmata نیست و Resident Evil 9 با وجود افشاگریهای متعدد هنوز معرفی نشده است. بنابراین Onimusha میتواند جایگاه عرضه در فوریه یا مارس ۲۰۲۶ را پر کند که جزئیات آن در سال ۲۰۲۵ مشخص خواهد شد.
براساس این منطق، احتمال انتشار تریلر و حتی نسخههای نمایشی برای رسانهها در رویداد سامر گیم فست (Summer Game Fest) بالا است. Onimusha میتواند در رویدادهای مختلف مانند گیمزکام، توکیو گیم شو و گیم اواردز ۲۰۲۵ حضور داشته باشد و همچنین شانس حضور در State of Play یا پلیاستیشن شوکیس را دارد. شش ماه سکوت و سپس اعلام تاریخ انتشار در سامر گیم فست محتملترین سناریو به نظر میرسد. این روند میتواند حرکتی عامدانه از سوی کپکام و مشابه مسیری باشد که برای بازی Monster Hunter Wilds از معرفی در سال ۲۰۲۳ تا عرضه در فوریه ۲۰۲۵ در نظر گرفته شده است. اگر توسعه بازی بدون وقفه و طبق برنامهریزی پیش برود، Onimusha: Way of the Sword میتواند در زمان مناسبی از سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه شود.
منبع: Gamerant
سام صابری و اولین کمپ کویری گیمینگ جهان | ولاگ کویری گیمینگ (قسمت دوم)
نظرات