تریلر بازی ماینکرفت لجندز (Minecraft Legends) و هر چیزی که منجر به آن شد، امیدوارکننده به نظر میرسید و قرار بود برای استودیوی موجانگ (Mojang) و فرنچایز آن یک اتفاق بزرگ باشد. عنوان جدیدی در دنیای ماینکرفت پر از ایدههای استراتژی، کارهای مختلف و اکتشافات هیجانانگیز بود که همه اینها فوقالعاده سرگرمکننده به نظر میرسید. خود عنوان سندباکس ماینکرفت یکی از موفقترین بازیهای تاریخ است و اسپین آفهای آن مانند دانجنز (Dungeons) نیز بسیار سرگرم کننده بودند.
گفتنی است، وقتی نسخه لجندز (Legends) منتشر شد، بازیکنان به سرعت متوجه شدند که بازی آن چیزی نیست که آنها انتظار داشتند. البته که ایدههای خوبی داشت، اما به آنها عمل نکرد. به جای خلق چیزی جذاب و تازه، لجندز تبدیل به یک ناامیدی شد. خب سوال این است که چه اشتباهی رخ داد؟ افرادی که بازی را تجربه کرده بودند٫ اغلب برای ادامه بازی به اندازه کافی هیجان زده نمیشدند. حتی با وجود اینکه تیم سازنده آن به این پروژه اهمیت میداد، برای حفظ تعداد بازیکنان کافی نبود. ماینکرفت لجندز میتوانست عالی باشد، اما در طول مسیرش، جذابیتش را از دست داد. با مجله بازار همراه باشید تا بدانید ماجرا از چه قرار است.
بخش آموزشی طولانی ماینکرفت لجندز
&
;
وقتی یک بازی جدید را تجربه میکنید، میخواهید بلافاصله وارد آن شده و از آن لذت ببرید. با این حال، نسخه لجندز (Legends) بخش آموزشی داشت که طولانی بود و بازیکن را کلافه میکرد. در این بخش قرار بر این بود که آموزشها به شما یاد بدهند که چگونه بازی کنید، اما آنها نباید طولانی میبودند تا مانند یک کار طاقت فرسا در نظر گرفته نشوند. وقتی هم بعدها این مشکل برطرف شد٫ دیگر کار از کار گذشته و دیر شده بود.
مهم همین اولین برداشت بازیکنان از بازی بود که اگر گیمرها در همان ابتدا احساس بی حوصلگی کرده باشند، دیگر احتمال کمتری وجود دارد که دوباره جذب بازی شوند. اینطور نیست که بخشهای آموزشی بازی بد باشند٫ در حالی که بسیاری از JRPG ها بخشهای آموزشی طولانیتری دارند٫ اما مخاطبان اصلی نسخه لجندز بازیکنان ماینکرفت بودند. بازی اصلی چیزی شبیه به بخش آموزشی ندارد. در کل بخش آموزشی لجندز یکی از عوامل شکست این نسخه بود٫ این بخش روند آهستهای داشت و زمانی که آن را تمام میکردید، ممکن بود دیگر حوصله ادامه دادن بازی را نداشته باشید.
ماینکرافت لجندز سرگرم کننده نیست
بزرگترین مشکل نسخه لجندز ساده بود. این نسخه فقط سرگرم کننده نبود ولی ایده بکار رفته در آن شگفت انگیز به نظر میرسید. یک بازی استراتژیک در دنیای سندباکس در جریان است؟ پس این میتوانست باورنکردنی باشد اما مدل گیمپلی نتوانست این ایده را خوب از آب دربیاورد. بازیهای خوب، بازیکنان را با ارائه چیزی جدید در حین بازی، هیجان زده میکنند.
آنها ممکن است چالشهای جدیدی را معرفی کنند، جوایز جالبی بدهند، یا داستان جالبی را تعریف کنند. با توجه به این گفتهها نسخه لجندز این کار را به خوبی انجام نداد و پس از مدتی، یکنواختی زیادی در آن به وجود آمد. همانطور که گفته شد٫ بازی ایده خوبی داشت، اما هرگز فراتر از آن نرفت.
نسخه لجندز ماینکرفت هنوز اشتیاق داشت
به راحتی میتوان تصور کرد که عنوانی مانند لجندز فقط برای کسب درآمد ساخته شده است. گفته میشود عوامل لجندز، تیمی از افرادی وجود دارد که به کار خود اهمیت میدهند. توسعه دهندگان رویاهای بزرگی برای نسخه لجندز داشتند و آنها میخواستند چیز خاصی بسازند٫ ولی متأسفانه نشد آن چه باید میشد.
مشکل این است که اشتیاق به تنهایی کافی نیست. پس سوالی که پیش میآید آن است که آیا میتوان ماینکرفت لجندز (Minecraft Legends) را نجات داد؟ در جواب باید گفت که شاید! البته اگر توسعه دهندگان زمان بیشتری برای کار روی آن داشتند، اما زمانی که یک بازی منتشر شده و بازیکنان علاقه خود را نسبت به آن از دست دادند، بازگرداندن دوباره محبوبیت دشوار است. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
بهترین کالاف دیوتی موبایل پلیر ایران کیه؟ میزگیم با فاطی فایتر
نظرات