چرا تا به حال فیلم جی تی ای و رد دد ردمپشن ساخته نشده است؟
دو مجموعه GTA و Red Dead Redemption دو تا از محبوبترین فرنچایزهای تاریخ ویدیو گیم محسوب میشوند. اما با این حال شرکت راکاستار هیچ وقت دست به ساخت فیم جی تی ای یا فیلم رد دد ردمپشن نزده است. یکی از کارمندان سابق راکاستار دلیل این فقدان را توضیح میدهد و میگوید که چرا شرکت مذکور هیچ وقت حاضر به ساخت اقتباسهایی سینمایی از این دو فرنچایز نیست.
روند ساخت فیلمهای سینمایی و سریالهای تلوزیونی با اقتباس از بازیهای ویدیویی به یک سوژه داغ در دنیای سرگرمی تبدیل شده است. موفقیتهای فیلمها و سریالهای اقتباسی نظیر برداران سوپر ماریو و لست آف آس باعث شد که شرکتهای بازیسازی اعتماد به نفس بیشتری بگیرند و به سراغ ساخت آثار مشابه بروند. اما اگر بخواهیم در دنیای ویدیو گیم دور بزنیم و نظر طرفداران را جویا شویم، بدون شک جی تی ای و رد دد ردمپشن جزو محبوبترین فرنچایزهای این صنعت به شمار میروند. ولی چرا تا به حال اقدامی برای ساخت اقتباس سینمایی انجام نگرفته است؟
دن هاوزر که یکی از موسسین شرکت راکاستار محسوب میشود، در سال ۲۰۲۰ این شرکت بزرگ را ترک کرد تا پروژههای شخصی خود را دنبال کند. هاوزر به تازگی در مورد عدم ساخت فیلم جی تی ای و فیلم رد دد ردمپشن صحبت کرده و از قضا دلایلی منطقی هم مطرح کرده است. به گفته او شرکت راکاستار دوست ندارد به استودیوهای فیلمسازی قدرت و کنترل زیادی دهد تا به ساخت فیلم و سریال براساس IPهای آنها بپردازند. طبیعی است که فیلمسازها آزادی عمل زیادی برای ساخت پروژههای مد نظر خود میخواهند و هیچ ایرادی هم در این زمینه وجود ندارد. اما موضوع این است که راکاستار دوست ندارد چنین اختیاراتی را به استودیوهای فیلمسازی دهد و آنها را آزاد بگذارد.
ظاهرا دن هاوزر و سایر سران راکاستار چندین دفعهای هم با فیلمسازها برای ساخت فیلم جی تی ای و رد دد ردمپشن صحبت هم کردهاند، منتها هیچ وقت به نتیجه خاصی نرسیدهاند. هاوزر و سایر سران شرکت راکاستار نمیتوانستند قبول کنند که اختیار و کنترل را به صورت کامل به فیلمسازها بسپرند و خودشان عقب بنشینند. در طرف دیگر هیچ یک از استودیوهای فیلمسازی مطرح هم نمیتوانند خود را تسلیم خواستههای راکاستار کنند و کنترل را روی پروژه خویش از دست بدهند.
علاوه بر این هنگامی که راکاستار برای ساخت فیلم جی تی ای با استودیوها مذاکره میکرد، اقتباسهای ویدیو گیمی حال و روز خوبی نداشتند. درست است که در حال حاضر این طرز فکر از بین رفته و کمپانیها با خیال راحت به سراغ اقتباسهای ویدیو گیمی میروند، اما در سالیان پیش چنین عقیدهای وجود نداشت. دن هاوزر توضیح میدهد که در آن زمان شرکت راکاستار دلیلی نداشت که فرنچایز میلیارد دلاری خود را به ریسک بیندازد و به سراغ ساخت فیلم GTA یا Red Dead Redemption برود. هرچند که سینما و تلوزیون صنایع پرسودی به شمار میروند در مقابل بازیهای ویدیویی حرفی برای گفتن ندارند. به همین دلیل هم شرکت راکاستار ترجیح میدهد به ساخت بازیهای معروف خود ادامه دهد و الکی درگیر صنعت پر ریسک سینما نشود.
اما حالا که در سال ۲۰۲۴ قرار داریم ساخت اقتباسهای ویدیو گیمی مانند گذشته پر ریسک به نظر نمیرسند. موفقیت مالی آثاری نظیر فیلم اقتباسی سونیک و سوپر ماریو اسناد مستحکمی برای تایید این ادعا هستند و راه را برای سایر فرنچایزها و شرکتها باز کردهاند. با توجه به همین موضوع ساخت فیلم جی تی ای و رد دد ردمپشن در آینده غیرممکن به نظر نمیرسد. حالا که دن هاوزر و چندی دیگر از اعضای قدیمی از شرکت راکاستار جدا شدهاند شاید برنامههای تیم مدیریت تغییر کرده باشد. به هر حال فعلا تمرکزها روی جی تی ای ۶ قرار دارد و شرکت مذکور نمیتواند به چیزی دیگری به غیر از این بازی فوقالعاده مورد انتظار توجه کند.
نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاههای خود را با تیم کافهبازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: CBR
بهترین بازیهای ورزشی با محمدرضا احمدی | میزگیم فوتبالی
نظرات