چرا ویژگی ویبرانت ویژوالز ماینکرفت بدراک ناپخته به نظر میرسد؟
در سال ۲۰۲۵، موجانگ با معرفی ویبرانت ویژوالز (Vibrant Visuals) طرفداران خود را شگفتزده کرد. این یک ویژگی گرافیکی کاملاً جدید است که ویژگیهای گرافیکی مدرن متعددی مانند نورپردازی حجمی، سایههای جهتدار، مه حجمی، بازتاب، انکسار، تکسچرهای نورافشان و موارد دیگر را به بازی میآورد. این ویژگی ابتدا در ژوئن ۲۰۲۵ (حدود خرداد/تیر ۱۴۰۴) و با عرضه گیم دراپ «چیس د اسکایز» (Chase The Skies) در نسخه بِدراک (Bedrock Edition) معرفی شد. اگرچه ویبرانت ویژوالز در بیشتر موارد کارآمد بود، اما میتوان این استدلال را مطرح کرد که موجانگ در انتشار این ویژگی شتابزده عمل کرده و میتوانست نسخه بسیار کاملتر و صیقلخوردهتری را چند سال بعد منتشر کند. با مجله بازار همراه باشید تا بدانید ماجرا از چه قرار است.
دلایلی که ویبرانت ویژوالز ماینکرافت بِدراک ناپخته به نظر میرسد:
این دلایل عبارتند از:
۱. ویبرانت ویژوالز ماینکرفت حتی در دستگاههای پیشرفته نیز دارای مشکلات گرافیکی بود

ویبرانت ویژوالز (Vibrant Visuals) همچنان چندین مشکل گرافیکی در بازی ماینکرفت دارد.
از زمان انتشار ویبرانت ویژوالز در ماینکرافت نسخه بِدراک، این ویژگی با چندین مشکل گرافیکی مواجه بوده است. اولاً، اسلایدر تنظیم روشنایی به درستی کار نمیکرد، زیرا محیط در طول روز بیش از حد روشن و در طول شب بیش از حد تاریک بود. در مرحله بعد، سیستم نور نقطهای برای اکثر بازیکنان بسیار روشن بود. هنگامی که بازیکنان در یک غار یا منطقه تاریک در آب غوطهور میشدند، قادر به دیدن چیزی نبودند.
به همین ترتیب، مشکلات گرافیکی زیادی در هنگام عرضه وجود داشت. اگرچه موجانگ اکثر آنها را برطرف کرده است، اما برخی همچنان تا امروز باقی ماندهاند. به عنوان مثال، بازیکنان هنوز هم میتوانند نشت نور خورشید و ماه را از لبه بلوکها به ویژه در غارها ببینند. تنظیمکننده خودکار روشنایی در شب نیز هنوز گاهی اوقات دچار مشکل میشود.
این یکی از دلایل اصلی است که چرا به نظر میرسد ویبرانت ویژوالز توسط موجانگ شتابزده عرضه شده است. یعنی آنها میتوانستند این ویژگی را چند سال دیگر آزمایش کرده و نسخهای بسیار بهتر را منتشر کنند.
۲. ویبرانت ویژوالز تقریباً در دستگاههای دستی غیرقابل بازی است

به دلیل مشکلات مداوم در عملکرد فنی و گرافیکی، ویبرانت ویژوالز (Vibrant Visuals) حس ناپخته بودن را میدهد.
یکی از دلایلی که موجانگ ویبرانت ویژوالز را ابتدا در نسخه بِدراک منتشر کرد این بود که این نسخه از شِیدِرها (Shaders) پشتیبانی مناسبی نداشت. علاوه بر این، کار کردن با کد نسخه بِدراک آسانتر بود. با این حال، این نسخه روی دستگاهها و کنسولهای زیادی اجرا میشود که بهینهسازی ویبرانت ویژوالز را دشوار ساخت. حتی امروز، اگر بازیکنان ویبرانت ویژوالز را روی دستگاههای دستی خود مانند اندروید، iOS یا حتی نینتندو سوییچ (Switch) اجرا کنند، ممکن است با لگ و تأخیر زیادی مواجه شوند.
اخیراً، یکی از تولیدکنندگان محتوای محبوب ماینکرفت با نام ibxtoycat، در پلتفرم X (توییتر سابق) پستی منتشر کرد مبنی بر اینکه او ویبرانت ویژوالز را در گوشی S25 Ultra خود فعال کرده و با لگ زیادی روبرو شده است.
این نشان میدهد که ویژگی گرافیکی جدید هنوز برای هر دستگاهی صیقلی نشده است و موجانگ میتوانست قبل از انتشار، آن را برای چند سال دیگر بهینهسازی کند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
بتلفیلد ۶ بهتره یا کالاف دیوتی؟ میزگیم با گلخان و شایان

نظرات