۳ نقطه قوت انیمه Solo Leveling که در شیطان کش وجود ندارد
انیمه Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba بدون شک محبوبترین انیمهی دههی گذشته به شمار میآید. مبارزات سینمایی خیرهکننده و داستانسرایی جذاب آن، میلیونها هوادار در سراسر جهان را مجذوب خود کرده است. طی این سالها، بسیاری از انیمهها در بازآفرینی چنین تجربهای ناکام ماندند؛ اما همه چیز در سال ۲۰۲۴ تغییر کرد، زمانی که مانهوای پرطرفدار Solo Leveling سرانجام به انیمه تبدیل شد. این مجموعه با نبردهایی هیجانانگیز مشابه Demon Slayer خیلی زود به شهرت رسید و پس از انتشار فصل دوم در ۲۰۲۵، جایگاه خود را بیش از پیش تثبیت کرد.
هرچند سولو لولینگ بارها به دلیل تمرکز بیشازحد روی شخصیت اصلیاش مورد انتقاد قرار گرفته، اما در برخی جنبهها عملکردی فوقالعاده دارد. در حقیقت، در بعضی زمینهها این انیمه حتی از شیطان کش نیز پیشی میگیرد. در ادامه به ۳ نقطه قوت Solo Leveling که در Demon Slayer وجود ندارد اشاره خواهیم کرد. با مجله بازار در ادامه همراه باشید.
یک سیستم قدرت شفاف و قابل سنجش
سیستم رتبهبندی شکارچیان در Solo Leveling بهسادگی قابل درک است
در Solo Leveling، شکارچیان بر اساس تواناییهای جادوییشان از رتبه E تا S دستهبندی میشوند. این سیستم، حالتی شبیه به بازیهای ویدئویی دارد که بهراحتی قابل فهم است. به همین دلیل، طرفداران این انیمه بهتر میتوانند شخصیتها را درک کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند. در واقع شما از پتانسیل نهایی بسیاری از شخصیتها باخبر هستید و میتوانید به راحتی شکارچیان را طبقهبندی کنید. حتی زمانی که سونگ جینوو پس از «بیداری دوباره» توانایی تغییر رتبه پیدا میکند، رشد او برای مدتها همچنان در چهارچوب همین سیستم باقی میماند و قوانین انیمه را تغییر نمیدهد.
در مقابل، Demon Slayer با وجود نبردهای چشمنوازش، فاقد چنین شفافیتی است. حتی طرفداران سرسخت هم به سختی میتوانند جایگاهها و رتبههای «لشکر شیطانکشها» را که بر اساس یک سیستم آسمانی نامگذاری شده، به خاطر بیاورند. نبود این مرزبندی مشخص باعث میشود مقیاس قدرت در Demon Slayer بهسختی دنبال شود و پیشرفت شخصیتها بیشتر بر دوش روایت داستان باشد تا یک سیستم ساختاریافته. برای مثال حتی در مقایسه با هاشیرا هم نمیتوان به راحتی قدرت آنها را سنجید و حتی در ابتدای داستان گاهی تانجیرو کامادو قویتر از یک هاشیرا ظاهر میشود که کمی عجیب است.
سادگی سیستم قدرت در Solo Leveling نهتنها باورپذیری انیمه را آسانتر میکند، بلکه یکی از دلایل اصلی محبوبیت گستردهی آن به شمار میآید. به همین دلیل میتوان گفت که Solo Leveling در ارائه یک سیستم قدرت قابل سنجش و دقیق، بهتر از Demon Slayer عمل میکند.
استقلال و مسیر رشد قویتر قهرمان
تکامل جینوو سفری صمیمیتر برای مخاطب رقم میزند
داستان Demon Slayer در ابتدا حول محور تانجیرو و انتقام خانوادگیاش میچرخد و تماشاگر به راحتی میتواند احساسات میان او و خواهرش را درک کند. در ادامه شخصیتهای گوناگونی از دل پسزمینههای تراژیک و جنگ همیشگی خیر و شر وارد میدان میشوند. روایت پرکشش این انیمه به آنها نیز فرصت میدهد تا در مرکز توجه قرار بگیرند و گذشتهی تلخشان برای مخاطب بهزیبایی ترسیم شود. اگرچه این سبک روایت هم ویژگیهای مثبت خاص خودش را دارد، اما بسیاری از طرفداران ترجیح میدادند تا تمرکز اصلی انیمه روی داستان تانجیرو باشد.
در سوی دیگر، Solo Leveling از همان ابتدا تمرکز خود را بر روی سونگ جینوو قرار میدهد. او بهعنوان «ضعیفترین شکارچی دنیا» معرفی میشود و همین مقدمه، پایهای محکم برای تحول عظیم بعدی او میسازد. مسیر جینوو عمدتا حول او و انزوایش میچرخد. شاید در ابتدا این انزوا سنگین به نظر برسد، اما خیلی زود متوجه میشوید که این تنهایی سرشار از تجربههای معنادار است. همین موضوع باعث میشود که تماشاگر خیلی زود بود جینوو ارتباط برقرار کند و او را دوست داشته باشد. هر نبرد این انیمه، نمادی از رشد، فداکاری و مقاومت جینوو بوده و این موضوع به شکل فوقالعادهای روی عمق انیمه تاثیر گذاشته است.
تمرکز شدید بر یک شخصیت، باعث میشود مخاطب تکامل او را بسیار شخصیتر و نزدیکتر حس کند؛ بهگونهای که مبارزهی او برای حفظ انسانیت، همچون نبردی درونی و ملموس برای بیننده جلوه میکند. در ادامه میتوانید موزیک ویدیو آهنگ تیتراژ آغازین سولو لولینگ را تماشا کنید:
ابعاد جهانی
انیمه Solo Leveling بهسراغ تعارضات بینالمللی میرود
داستان Demon Slayer هرچند زیباییهای ژاپن را به تصویر میکشد، اما در نهایت به مرزهای همین کشور محدود میشود. این محدودیت، از گستردگی و هیجان یک درگیری جهانی میکاهد و مخاطب را محدود به یک فرهنگ میکند. اما Solo Leveling با معرفی تهدیدهایی فرازمینی، پای سیاست و رقابتهای بینالمللی را به میان میکشد. این رویکرد، هم زشتی سیاستهای جهانی را آشکار میکند و هم بستری برای رشد بیشتر جینوو فراهم میسازد. در نتیجه، نفوذ و مسئولیت او تنها به یک کشور محدود نمیماند و روند تکاملش به سمت رهبری در مقیاسی جهانی پیش میرود.
ابعاد جهانی داستان، پیامدهای هر نبرد را چند برابر میکند؛ زیرا سرنوشت کل جهان در برخی از آرکها به خطر میافتد. همین موضوع، هیجان و جذابیت بیشتری برای هواداران ایجاد میکند. طبیعی است که بسیاری از طرفداران Solo Leveling این انیمه را بهشدت مسحورکننده بدانند. شاید Demon Slayer هم میتوانست با گسترش میدان نبرد به ورای ژاپن، غنای بیشتری پیدا کند، اما مشخص نیست چنین تغییری همان تأثیر مثبتی را که در Solo Leveling دیده میشود، رقم میزد یا خیر. در نهایت شاید این مورد به عنوان یک نقطه ضعف برای انیمه دیمن اسلیر محسوب نشود، اما قطعا یک ویژگی منحصر به فرد از Solo Leveling است که آن را منحصر به فرد جلوه میکند.
نظر شما در مورد مقایسه بین سولو لولینگ و دیمن اسلیر چیست؟ کدامیک از این انیمهها را اثر بهتری میدانید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: Gamerant
امسال بازی خوب چی داریم؟ میزگیم با نیما نوترون
تو نمیتونی چیزی مثل ابعاد جهانی انیمه ای که شیش سال پیش منتشر شده رو با انیمه ای دو سال پیش منتشر شده رو مقایسه کنی ، تازه حالا که نوع رشد شخصیت ها از نظر تو ایراد داره پس خیلی از انیمه های دیگه هم ایراد دارن چون انیمه رو بر اساس داستان میبینن نه بر اساس رشد شخصیت اصلی
و مورد آخر تو میگی رتبه بندی ضعیفه ، درحالی که رتبه بندی شیطان کش ها بر اساس فرهنگ ژاپنی عه توی کشور های شرقی بهتر قابل درک باشه ، که این خودش یک نقطه قوته تو داری دو نقطه قوت رو با هم مقایسه میکنی و نقطه ضعف استثنادار میسازی که اصلا قابل قبول نیست
ببین در مورد رتبه بندی واقعاً شیطان کش ضعف داره من توی دسته بندی فقط هاشیرا رو میدونم که احتملاً شما هم مثل من باشی. در واقع رتبندی تو سولو خیلی واضحه . در مورد ابعاد جهانی واقعاً قابل مقایسه نیست کلاً و به نظرم یکی از زیبایی های شیطان کش به همینه که توی ژاپنه. در مورد رشد شخصیت هم باهات موافقم
حالا چرا اینو نمیگی که نقطه قوت های شیطان کش که در سولو لولینگ وجود ندارند
توی شیطان کش حداقل ما میتونیم با اشخاص منفی همدردی کنیم یا حداقل اشخاص منفی دلیلی درست برای منفی بودن دارن از جمله اکازا ، توی سولو لولینگ ، فردی مانند برو چرا باید شخصیت منفی باشه اون فقط میخواست مورچه هارو نجات بده و انتقام بگیره یک دلیل ساده که نشون میده برو فقط برای رشد جین وو ساخته شده
شیطان کش حداقل نبرد هاش بین مرگ و زندگی عه ، ما اینو توی نبردهای شیاطین رده بالا دیدیم درحالی که توی سولو لولینگ این طور نیس سیستم محاله بزارن سونگ جین وو بمیره یعنی طرفداران سولو لولینگ شاید حرف منو نقض کنن ولی فقط نمیخوام به حقیقت نگاه کنن نبردی که سیستم نزاره یا بهتر بگم اصلا قرار نیست جین وو بمیره ارزش دیدن داره ؟
دقیقا👌
درود بر شما🔥
اتفاقا همینکه انیمه شیطان کش به کاری میکنه دلت برای شخصیت منفی بسوزه بدترین چیزه آخه خب چه کاریه بیای شخصیت منفی رو یکاری کنی نفرت مخاطب ازش تا لول آخر بره بالا بعد بیای یه بک استوری درباره گذشته طرف بسازی یکی آره اینم قبلاً خوب بوده خب اینکه قبلاً خوب بوده آیا تاثیری روی گناهاشون میزاره آیا چون گذشته بدی داشتن میتونیم از اون همه آدمی که کشتن بگذریم ؟
مسخره س ، باید ی دلیلی برای منفی بودنش باشه ، نمیتونه همینجوری الا بلا از آسمون بیاد و بگه من شخصیت منفی ام ، خب وقتی دلیل نباشه معلومه فقط اینو گذاشتن تا شخصیت اصلی رشد کنه و اینجوری شخصیت منفی هیچ حس منفی بودنی نداره ، یعنی چون فقط جلوی شخصیت اصلی وایمیسته منفی عه ، یک حرفا میزنید آدم خنده اش میگیره
ببین این نشون میده که هنوز مانهوا رو نخوندی سولو تازه میخواد از فصل سه شروع بشه. و برو یک شخصیت منفی نیست و در ادامه یکی از شخصیت های کلیدی سولو هستش حتی توی رگناروک حضورش بیشتر از جین وو هست.
:”مانهوا تازه میخواد از فصل ۳ شروع بشه”
و باز هم بهانه تکراری این دوستانمون☺️
دیگه با خودشون نمیگن شاید یکی مثل من هم باشه که مانهوا سولو خییییلی قبل تر از اینکه حتی خبر ساخت انیمش بیاد خونده باشه و بدونه که این مضحک ترین بهانه ممکنه چون داستان فصل سوم هیچ برتری ای نسبت به چیزی که تا الان شاهدش بودین نداره. همون روند یکنواخت… همون برتری و اختلاف قدرت مضحکانه جینوو نسبت به همه (تازه از این به بعد بیشتر هم میشه) و همون اخلاق گندش که فقط خودش و خانوادش براش مهمن و مرگ بقیه آدم ها حتی دوستاشو به چیزشم نمیگیره
پس الکی منتظر تحول جدیدی نباشید چون قرار نیست چیز اضافه تری نسبت به دو فصل قبل ببینید. باز هم همون فایت های جذاب و همون داستان بییییییی نهااااااایت کلیشهای و خسته کننده…
درسته هنوز مانهوا رو نخوندم و نیازی هم ندارم بخونم ، ببین میدونی حداقل هر نبرد یک شخصیت مثبت و یک شخصیت منفی داره ، حتی اگه دو شخصیت مثبت هم با هم درگیر شن مطمئنا یکیشون منفی به حساب میاد ،
اگه تو مسخره بودن برو رو با وسیله بودنش جمع میکنی ، پس بقیه چی ؟
همشون یک وسیله ن تا یا سونگ سوهو رو رشد بدن یا خود جین وو رشد کنه
من یادم نمیاد گفته باشم سونگ جین وو بمیره ، اصن خدا کنه نمیره وگرنه طرفدارانش هم غزل خداحافظی رو میخونن ، ببین جناب من نمیگم بمیره ولی حداقل احتمال مرگش باشه ، سونگ جین وویی که سیستم پشتشه و قرار نیس بمیره ، به نظرت نتیجه جنگ مشخص نیست
تانجیرو تو شیطان کش باید بمیره؟؟؟
بعد هم بنظرت نقش اصلی میمیره؟!!
و تو مانهوا اتفاقا یه بار مرد
خب حالا که یه بار مرده ، پس بقیه بار ها هم احتمال مرگش بوده ، سیستم یک بار پشتش رو خالی کرد اونم نشون بدون سیستم چقدر توان داره و یک مرگ برنامه ریزی شده هیچ سودی نداره
دقیقا ، ما مطمئن هستیم که جین وو نمیمیره چون تنها شخصیت اصلی داستان هست و اگه بمیره انیمه تموم میشه ، ولی توی شیطان کش شخصیت های فرعی خیلی برجسته و کامل خودشون رو نشون دادن ، همه میدونیم برای رنگوکو چه اتفاقی افتاد یا حتی شینوبو که توی قلعه ی بینهایت کشته شد
مبارزه ی هاشیرا ها واقعا نفس گیر هست و نتیجه نا معلوم و این چیزیه که جذابش کرده
آفرین آفرین جمله شیطان کش نبرد هاش بین مرگ و زندگی هست رو باید با طلا نوشت
“تکامل جینوو سفری صمیمی تر برای مخاطب رقم میزند”
خیلی جوک جذابی بود👌مرررردم از خنده🤣 آخه برای این داداشمون که تکامل نبود عملا جهش ژنتیکی کرد!😂🤣
بعد مورد آخر اصلا معیار درستی برای مقایسه هست؟ خب هدف کیمتسو نو یایبا همین بود که فرهنگ ژاپن رو نشون بده برعکس سولو لولینگ که تم هالیوودی داشت و جز اسم شخصیت ها دیگه کوچیکترین ربطی به کره جنوبی و فرهنگش نداشت و میتونست تو هر کشوری اتفاق افتاده باشه.
فقط مورد اول رو میشه تا حدی (تا حدی) درست درنظر گرفت (البته بازم اون موردی که درمورد هاشیراها گفتید رو قبول ندارم چون به جز آرک آخر که عملا تکامل تانجیرو کامل شده بود با اختلاف قوی تر از بقیه نشون داده شدن) ولی دو مورد دیگه با کمال احترام اصلا دلایل منطقیای نبودن.مورد سوم همونطور که گفتم اصلا سبکهای متفاوتی از روایته و ضعف یا قوت محسوب نمیشه و مورد دومم واقعا خنده دار و مضحکه که حتی بخواین بیانش کنید…
چه ربطی داره شما الکی دارید به جین وو هیت میدید اصلاً پایهی قدرت تو انیمهی سولو جهش یک هویی هست. شکارچی ها به بیداری میرسن بعدش ارتقایی ندارن که حالا جین وو به دلیل اینکه میخواد وارث فرمانروای سایه بشه میتونه لولآپ کنه.
انیمه سولو از دیمنبهتره؟مضحک محض
شیطان کش و کی؟؟؟؟؟؟ ( ناروتو فنم)
ببخشین شما میفهمید دلیل هایی که آوردین کلا اشتباه است درسته اولا رشد شخصیت اصلی جینگ وو از یه شکارچی ضعیف به یه پسر که فقط ژست می گیره از یک پسر که خانواده اش قتل عام شد خواهرش به شیطان تبدیل شد خودش چند سال سخت تمرین کرد و کل ماجراهای بعدی هم که بماند بهتره بله تو عقل نداری بازم یکی دیگه که فقط میخواد به یه انیمه عالی هیت بده
استقلال و مسیر رشد قویتر قهرمان؟
جدی رشد جینوو که خودش فایت نمیده و فقط سایه هاشن،و به راحتی همه رو میزنه و خیلی کشکی قوی میشه رشد قوی تره و شما از تانجیرو که پاره میشه بارها تا مرز مرگ میره براتون جذاب تره یا جینوو؟ گرافیک که صد دیمن اسلایر ،بک استوری صد دیمن اسلایر ،طراحی شخصیت صد دیمن اسلایر ،فایت صد دیمن اسلایر ،اگه سرچ کنی پر فروش ترین انیمه میتونی همه چیو ببینی دیگه نیاز به گفتن نداره.
چون سبک جفتشون فرق داره نمیتونیم مستقیم بگیم کدوم بهتره ولی از طرفی یچیزی هست انیمه سولو لولینگ بالا و در واقع میشه گفت پدر سبک سیستمی هست و کار بینالمللی هست ولی انیمه شیطان کش بیشتر تمرکزش روی فرهنگ ژاپن و فرهنگ شرق آسیا ست و سبکشم سبک انیمه بلیچه
تنها چیزی که تو این مقاله خوب و درست بود اون ویدیو از خواننده های خوبش فلیکس و لیسا بود.
برای مثال حتی در مقایسه با هاشیرا هم نمیتوان به راحتی قدرت آنها را سنجید و حتی در ابتدای داستان گاهی تانجیرو کامادو قویتر از یک هاشیرا ظاهر میشود که کمی عجیب است.
آره پس لابد اینکه یارو تو سولو بدون پاره شدن زیادی یهو قوی میشه بهتر از تانجیرو عه؟
اسم این مقاله:
۳ نقطه قوت سولو لولینگ که در شیطان کش وجود ندارد
اگه برعکس این مقاله ساخته میشد:
۹۹۷ نقطه قوت شیطان کش که در سولو لولینگ وجود ندارد
علاوه بر این شاید با اولی بشه کنار اومد ولی دومی و سومی واقعا خنده دارن🤣
کی گفته سولو لولینگ تو این موارد بهتر عمل کرده؟ موزانو اگه ول میکرد دنیا رو به آشوب میکشید، و اتفاقا دومی نقطه ضعف سولو لولینگه😂😂
شیطان کش قطعا بالاتره🤌🏻
میخواستم وارد بحث نشم اما انگار باید ورود کنم
ببینید من طرفدار ۵ آتیشه سولو بودم اما سولو واقعا شاهکار نیست ، مخصوصا در برابر انیمه ها یا بازی هایی مثل Final fantasy 7 و final fantasy xv ، چون سولو داستانش پر از تناقض و حفره هایی که هیچ جوره پر نمیشه و از طرفی من خودم خیلی دوست دارم داستان بیشتر روی شخصیت اصلی بچرخه تا شخصیت های فرعی اما باید یادمون باشه که برای ارتباط گرفتن با شخصیت های فرعی باید هر شخصیت بک استوری خودش رو داشته باشه .
در مورد گذشته نقش منفی هم موافقم هم مخالف ، موافقم از این جهت که وقتی نقش منفی گذشته داشته باشه آدم بیشتر باهاش ارتباط برقرار میکنه و با خودش میگه اگه من جای اون بودم چیکار میکردم اما مخالفم از اون جهت که هر چقدر نقش منفی گذشته دردناکی هم داشته باشه باز هم توجیه خوبی برای کار های اشتباه نیست مثلا من خواهرم رو در کودکی از دست دادم بخاطر همین میخوام تمام پسر های جهان رو بی خواهر کنم ، الان بنظر شما دلیل کارم منطقیه؟
علی جان بابت خواهرت متاسفم ولی من حرفت رو تایید میکنم کسی نمیخواد به منطق دقت کنی اگه همه به منطق رو محور قرار بدن دیگه آدم منفیی نمونه
چرا اینقدر خودتونو دارین خسته یارو سولو لولینگ فنه
آخه تو چطوری میتونی انیمه ای که شش سال قبل ساخته شده رو با سولو لولینگ که یک سال قبل ساخته شده رو باهم مقایسه کنی آقا پرچم دیمن اسلیر بالاست
فک کنم تو اینفینیتی کستلو ندیدی که دربارش نظر بدی آقایون میتونید سرچش کنید و دوبله فارسی ببینید یا اگه خواستید زیرنویس فارسی ببینید
دیمن اسلیر هم نقطه قوت هایی داشته که شما نگفتی به جاش ضعف هاش رو گفتی خب مقایسه میکردی به جای اینکه از سولو لولینگ تعریف میکردی آقایون همین بود دیگه
حاجی باید اسم لیستو برعکس میزاشتی 🙂
خب معلومه وقتی این انیمه دو سه سال بعد از شیطان کش اومده و یه جورایی بیشتر داستانش شبیه شیطان کش و اونا اومدن ایراد هایی که تو شیطان کش بوده رو درست کردن به عبارتی دیگه از جنبه های خوب شیطان کش اسکی رفتن و نقد هایی که در شیطان کش بوده رو از بین بردن
ولی هیچی مثل شیطان کش نمیشه
بنظر من دیمن اسلیر یه سر و گردن از سولو لولینگ بالاتره