The Witcher 4
انتخاب سردبیر

چرا The Witcher 4 با بقیه بازی‌های فرنچایز تفاوت خواهد داشت؟

بازی The Witcher 4 با رونمایی رسمی از پروتاگونیست و شخصیت اصلی خود خیلی از طرفداران در سرتاسر دنیا را به شگفتی و حیرت واداشته است: سیری یا همان Cirilla of Cintra. به نظر می‌رسد سیری در ویچر ۴ به یک ویچر تمام‌عیار تبدیل شده و میراث گرالت را به دوش می‌کشد. علی رغم یک سری شباهت واضح و اجتناب‌ناپذیر، بدون شک تفاوت‌های فاحشی میان سه‌گانه نخست The Witcher و بازی چهارم وجود خواهد داشت.

ما در این مقاله قصد داریم به شش دلیلی بپردازیم که نشان می‌دهد The Witcher 4 شبیه هیچ‌یک از عناوین قبلی فرنچایز نخواهد بود. مهم‌ترین و واضح‌ترین مورد در این میان عدم حضور گرالت به عنوان شخصیت اصلی است؛ اما ماجرا به همینجا ختم نمی‌شود. شمشیرهای نقره‌ای و فولادی خود را آماده کنید تا باهم سراغ مهم‌ترین و بزرگترین تغییرات فرنچایز ویچر در ادامه مسیر برویم.

۶. بازگشتی به منشا ویچر

بازی The Witcher 4

پس از سال‌های طولانی جنگ میان سرزمین‌های شمالی و نیلفگارد، اوضاع با شکست Emhyr var Emreis در پایان ویچر ۳ کمی آرام شد. صدالبته این پایان‌بندی در صورتی رقم می‌خورد که شما «ماندن سیری با گرالت» و پشت کردن به پدر بیولوژیکی‌اش را انتخاب کنید. در این نقطه همه چیز به همین پایان‌بندی اشاره دارد، چراکه به واسطه آن ما دیدیم سیری در کنار گرالت تمرینات ویچری خود را ادامه داد.

تریلر بازی ویچر ۴ به یک سوال بزرگ در مورد ویچر ۳ پاسخ می‌دهد

ما در تریلر معرفی The Witcher 4 با یک نسخه بالغ‌تر، قدرتمندتر و «ویچرگونه‌تر» از سیری مواجه می‌شویم؛ این بدان معناست که سیری Trial of Grasses را پشت سر گذاشته و حتی از زنجیر نقره‌ای که گرالت حین مبارزه با استرایگا به‌کار می‌گرفت، استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد روایت دارد از دنیای جنگ زده فاصله می‌گیرد و به سمت قلمرویی می‌رود که در آن خرافه‌پرستی و حماقت انسان‌ها در حال ایجاد مشکلات جدید است. همچنین تاکیدی جدی روی مسائل اخلاقی حول محور ویچر بودن وجود دارد که بدون شک عصاره و ذات کار ساپکوفسکی به حساب می‌آید.

۵. تمرکز جهان‌سازی روی کار نویسنده رمان‌ها

بازی The Witcher 4

باتوجه به نقشه عظیمی آندژی ساپکوفسکی خلق کرده، جهان‌سازی ویچر شگفتانه‌های بی‌شماری برای اکتشاف بازیکنان دارد. بسیاری از مناطق دنیای ویچر در سه‌گانه گرالت قابل دسترسی نبودند. از Kaedwen گرفته تا کوویر، از سینترا تا نیلفگارد و فراتر از آن، بسیاری لوکیشن‌ها و مناطق دیگر وجود دارند که می‌توانند مثل تمریا، آدرین و اسکلیگ (و بعدها در DLC منطقه Touissant) میزبان ده‌ها ماجراجویی و اتفاق هیجان‌انگیز باشند.

با وجود این پتانسیل عظیم و بهره‌گیری سی دی پراجکت رد از آنریل انجین ۵، جهان‌سازی بازی The Witcher 4 می‌تواند با کمک‌گیری از رمان‌ها و کارهای ساپکوفسکی غنی‌تر از همیشه شود. سازندگان قادر هستند نویسندگی و جزئیات غنی و فرهنگ فوق‌العاده افسانه‌های لهستانی را گرفته و با تکنولوژی روز ترکیب کنند. ویچر ۴ در حقیقت فرصتی مجدد برای درخشش تاریخی سی دی پراجکت رد است و به شخصه بعید می‌دانم این بار طرفداران را ناامید کنند.

۴. چهره‌ای آشنا به عنوان شخصیت اصلی

بازی The Witcher 4

تمام طرفداران کتاب‌های ویچر می‌دانند که داستان این سری تنها مختص شخصیت گرالت ریویایی نیست. داستان درباره ارتباط او با یک دختر بچه سپید مو، یک ساحره و کلی شخصیت شگفت‌انگیز دیگر است. اینکه ساپکوفسکی توانسته روایت را حول محور سه پیش‌گویی مختلف شکل دهد، حقیقتا خارق‌العاده به نظر می‌رسد: یک پیش‌گویی حقیقی درباره پایان دنیا که توسط Ithlinne مطرح شده، یک پیش‌گویی دروغین که توسط جادوگران برای کنترل پادشاهان و فرزندان آن‌ها ساخته شده و یک جادوی باستانی در قالب یک وعده که نهایتا به یک پیش‌گویی واقعی بدل می‌گردد.

سفری به دنیای بازی ویچر ۴؛ از نقش‌آفرینی بعدی سی‌دی پراجکت رد چه می‌دانیم؟

بنابراین زمانی که سیری به پروتاگونیست The Witcher 4 تبدیل می‌شود، صرفا ماجرا درباره تغییر شخصیت اصلی نیست؛ بلکه سرنوشت دارد آنچه درست است را طلب می‌کند و یک وعده و پیش‌گویی به حقیقت می‌پیوندد. همه چیز از جایی شروع شد که یک ویچر تصمیم گرفت یک اشرافی‌زاده تبعیدی و نفرین‌شده را نجات دهد (که او هم به Law of Surprise متصل بود) و سرنوشت را مورد تمسخر قرار دهد، سپس همان نیروی سرنوشت بلافاصله او را مجازات نمود. سیریلا از سینترا، ویچر نسل جدید، نتیجه روایت مسحورکننده‌ای است که طی سه دهه شکل گرفته.

۳. نسل جدید ویچرها

بازی The Witcher 4

همان‌طور که در تریلر معرفی ویچر ۴ مشاهده شد و همچنین به واسطه اتفاقات بازی سوم که به نابودی مدرسه گرگ (Wolf) منجر گردید، سیری باید همه چیز را از نو آغاز کند. برای او کاملا منطقی خواهد بود که به عنوان نماینده جدید ویچرها حتی مدرسه و مکتب مختص به خودش را راه‌اندازی نماید. برخی‌ها اعتقاد دارند این مدرسه The Lynx نام خواهد داشت، اما خب این مورد تنها ساخته ذهن و تئوری طرفداران است و ارتباطی به کار سی دی پراجکت رد یا آندژی ساپکوفسکی ندارد. با این حال در تیزر معرفی بازی سرنخ‌هایی در این رابطه وجود دارد و به نظر می‌رسد مدال سیری نه یک گرگ، بلکه وشق (لینکس) – یک گربه‌سان – را نشان می‌دهد.

در حقیقت شانس زیادی برای فعالیت سیری به عنوان رهبر مدرسه جدید ویچرها وجود دارد؛ آن هم در حالی که گرالت نقش مربی را در آن ایفا می‌کند و ینفر یا تریس به عنوان ساحره حضور می‌یابند. کیرا متس همراه لمبرت گروه شخصیت‌ها را ترک کرد و این احتمالا نیز وجود خواهد داشت که این دو باهم یک مدرسه دیگر تاسیس کنند. البته شاید هم عده‌ای از ویچرهای سرگردان دور سیری جمع شوند تا یک خانه مشترک در کنار یکدیگر بسازند. مشخصا برای پی بردن به جزئیات ماجرا باید منتظر اعلامیه‌های بعدی سی دی پراجکت رد بمانیم اما خب به نظر می‌رسد بازسازی فرقه ویچرها اجتناب‌ناپذیر باشد.

۲. دیدگاه جدید در طراحی بازی

بازی The Witcher 4

با قدرت شگفت‌انگیز آنریل انجین ۵، بازی The Witcher 4 می‌تواند مبارزات عناوین قبلی را از لحاظ سرعت، واقع‌گرایی و خونین بودن به سطوح جدیدی برساند. مبارزات ویچر ۳ بسیار سریع، خشن و مملو از آدرنالین بود. با ظهور دورانی جدید برای عناوین نقش‌آفرینی به رهبری بازی‌های سولزلایک، بعید نیست ویچر ۴ هم همین مسیر و فرمول تازه و موفق را در پیش بگیرد.

ترکیب اساسینز کرید و ویچر ۳ در بازی Greedfall ۲: Dying World

طی تریلر معرفی ما صحنه‌های متعددی از مبارزه سیری با یک هیولا را دیدیم که نشان می‌دهد این شخصیت از برخی جهات شبیه به گرالت می‌جنگد اما خب حرکات و ابزار مخصوص به خودش را هم دارد. با این حساب بدون شک قدرت‌های جادویی سیری در مبارزات ویچر ۴ تاثیر به‌سزایی خواهند داشت. احتمال دارد سیری یک درخت مهارت سه‌گانه داشته باشد: جادوی ویچر، مهارت‌های شمشیرزنی، و جادوی Source مخصوص سیری. اگر توسعه‌دهندگان همچنان نگاه انقلابی و منحصر به‌فرد The Witcher 3: Wild Hunt را در سر داشته باشند، قسمت بعدی ویچر هم می‌تواند با به‌کارگیری تکنولوژی‌های مدرن و دیدگاه‌های تازه در بازی‌سازی بسیار فراتر از انتظارات ظاهر شود.

۱. موتور جدید بازی‌سازی

بازی The Witcher 4

The Witcher 4 بدون شک خیلی تاریک‌تر از بازی قبلی فرنچایز خواهد بود. حال و هوای سولزلایک این بازی از کیلومترها آن‌طرف به مشام مخاطبان می‌رسد و از سوی دیگر سی دی پراجکت رد می‌تواند دنیای فانتزی و تاریک ساپکوفسکی را با جزئیات و عمق بیشتری بازسازی کند. پتانسیلی که در جهان رمان‌های ویچر وجود دارد نباید به هیچ طریقی توسط طراحان مراحل و هنرمندان استودیو به هدر برود، چراکه آن‌ها یک منبع بسیار قدرتمند و غنی برای کارشان در اختیار دارند.

زمانی که سی دی پراجکت رد کارش را با ویچر ۱ آغاز کرد، دنیای این سری اصلا رنگ و لعاب دوران ویچر ۳ (و مخصوصا دی‌ال‌سی Blood and Wine) را نداشت. اما خب از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۶ بیست سال تجربه بازی‌سازی روی هم انباشه خواهد شد. ویچر ۴ همه چیز را در اختیار دارد تا به یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های تاریخ تبدیل شود و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را به طرفداران هدیه دهد.

منبع: Game Rant


پیش‌بینی برنده بهترین بازی سال ۲۰۲۴ با ویب‌هد و شایان

پیش‌بینی برنده بهترین بازی سال 2024 با ویب‌هد و شایان

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها