چرا ممکن است یک انیمیشن هواداری بر اساس فیلم ماینکرفت را نبینیم؟
فیلم ماینکرفت چند هفته پیش روی پرده سینماها رفت و با موفقیت چشمگیری روبرو شد. با وجود تردیدهای اولیه پیرامون تریلر و ترکیب لایو اکشن با CGI، این فیلم توانست طرفداران را مجذوب خود کند و حتی رکوردهای گیشه را بشکند. بطور طبیعی، با هر IP (مالکیت فکری) محبوبی مانند این، طرفداران شروع به رویاپردازی پروژههای جانبی، به ویژه انیمیشنهایی میکنند که ادای احترامی به اثر اصلی هستند. اما نکته اینجا است که با وجود کامیونیتی پرشور این بازی و استعداد بینظیر خالقان طرفدار، ممکن است به این زودیها شاهد یک انیمیشن هواداری بر اساس فیلم ماینکرافت نباشیم. در اینجا دلایل آن را بررسی میکنیم، با مجله بازار همراه باشید.
چرا ساخت یک فیلم انیمیشن هواداری بر اساس فیلم ماینکرفت بسیار بعید است؟
ساخت فیلم انیمیشنی ماینکرفت عواقب و سختی بسیاری دارد.
فرآیند ساخت یک ویدیوی انیمیشن پس از حل و فصل مسائل اساسی انجام میشود و در این مورد، مسائل اساسی کاملاً پیچیده هستند. در وهله اول، مسئله بارز کپی رایت وجود دارد. در حالی که ماینکرفت به عنوان یک بازی بطور مشهوری برای محتوای کامیونیتی کاربری مانند مادها (mods)، اسکینها (skins) و سازهها (builds) باز است، فیلم ماینکرافت یک محصول کاملاً متفاوت است.
این اثر دیگر فقط مال موجانگ نیست. این فیلم بطور مشترک توسط Warner Bros، شرکتی که مالکیت فکری را بسیار جدی میگیرد، مالکیت و تولید شده است. هر تلاشی برای بازآفرینی شخصیتها، صحنهها یا خطوط داستانی از فیلم حتی اگر به صورت رایگان انجام شود، تحت نقض کپی رایت قرار میگیرد. Warner Bros میتواند ادعای کپی رایت (copyright strikes) ثبت کند، درخواست حذف (takedown requests) صادر کند یا حتی اقدامات قانونی انجام دهد.
طرفداران به سادگی نمیتوانند نسخه انیمیشن خود از فیلم را آپلود کرده و انتظار داشته باشند که از دید مخفی بماند. شرکتهای فیلمسازی بزرگ مانند وارنر بروس (Warner Bros) هر چیز مهمی را که در یوتیوب آپلود میشود، نظارت میکنند. هر ویدیویی که حتی اشارهای به نقض کپی رایت داشته باشد، شناسایی شده و حذف میشود. بنابراین، تمام تلاش برای ساخت چیزی که نمیتوان آن را منتشر کرد، بیمعنی است و تلاش دلیل دوم است که چرا چنین پروژهای ممکن است اتفاق نیفتد.
&
;
پروژهای مانند این زمان زیادی برای تکمیل شدن نیاز دارد و ما به وضعیت اصطلاح گرفتار در یک دور باطل (catch 22) میرسیم. یوتیوبرها و کانالهای بزرگ زمان و منابع لازم برای ساخت چنین انیمیشنهایی را دارند، اما آنها نیز اهداف آسانی هستند. هزینه تولید یک فیلم کاملاً انیمیشن، حتی یک فیلم کوتاه، زیاد است. انیمیشن شوخی نیست، چون به برنامهریزی، استوری برد، صداگذاری، رندرینگ و پس تولید زیادی نیاز دارد. برای مثال، حتی برخی از محبوبترین کانالهای یوتیوب طرفدار ماینکرافت به قسمتهای کوتاهتر یا قوسهای داستانی کوچکتر میپردازند، زیرا یک ویدیوی طولانی به سادگی بیش از حد هزینه بر است.
بنابراین، در حالی که کامیونیتی ماینکرفت به طرز باورنکردنی خلاق است، و ایده یک نسخه ساخته شده توسط طرفداران از فیلم ماینکرفت روی کاغذ شگفتانگیز به نظر میرسد، چیزی نیست که احتمالاً شاهد آن باشیم. بین هزینههای تولید و تهدید قریبالوقوع پیامدهای قانونی، این یک سرمایهگذاری بسیار پرخطر برای اکثر سازندگان محسوب میشود. در حال حاضر، بهتر است از دیدن فیلم رسمی لذت ببرید و شاید به جای آن، به ساخت صحنههای نمادین در حالت کریتیو (creative mode) بپردازید. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
دوست داشتنیترین یوتیوبر گیمر ایران کیه؟ میزگیم با علیرکسا

نظرات