ویچر 3 هوش مصنوعی
اخبار بازی خبر

سازنده ویچر ۳: بازی‌هایی که با هوش مصنوعی ساخته می‌شوند، روح ندارند

کُنراد توماشکیویتز (Konrad Tomaszkiewicz) که کارگردان بازی ویچر ۳ محسوب می‌شود و در ساخت بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ هم نقش مهمی داشت، به تازگی در مورد استفاده از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌های ویدیویی صحبت کرده است. این بازی‌ساز لهستانی اعتقاد دارد که استفاده از هوش مصنوعی، باعث می‌شود بازی‌ها روح خود را از دست بدهند.

کنراد توماشکیویتز که وظیفه کارگردانی بازی The Witcher 3: Wild Hunt را بر عهده داشت، به صورت بدیهی یکی از بهترین بازی‌سازهای دنیا است. او که در روند توسعه بازی Cyberpunk 2077 هم نقش مهمی ایفا کرد، در سال ۲۰۲۱ از استودیو CD Projekt Red جدا شد تا استودیو مستقل خود را بزند. او و تیمش در حال حاضر مشغول ساخت بازی نقش‌آفرینی The Blood of Dawnwalker هستند که به شدت جذاب به نظر می‌رسد.
توماشکیویتز که خود را برای عرضه بازی جدیدش آماده می‌کند، به تازگی با رسانه Eurogamer مصاحبه‌ای انجام داده و در طی آن، در مورد ساخت بازی‌های ویدیویی صحبت کرده است. سازنده بازی ویچر ۳ در حین ساخت پروژه جدید خود، در ابتدا از هوش مصنوعی به عنوان صداپیشه استفاده کرد تا در قالب شخصیت‌های داستان صداگذاری کند. اما همان نتیجه ابتدایی در حدی تصنعی و غیرقابل قبول بود که باعث شد خیلی سریع به سراغ بازیگرهای واقعی برود و از آن‌ها بهره ببرد.

این بازی‌ساز لهستانی در مصاحبه خود گفت:«ما در یک برهه آزمایشی و پیش از شروع ضبط، از هوش مصنوعی برای صداگذاری استفاده کردیم. طبق تجربه‌های من از پروژه‌های قبلی هنگامی که شما صداها را می‌شنوید، خیلی چیزها را بهتر می‌فهمید. ما هم می‌خواستیم هر چه سریع‌تر این مرحله را پشت سر بگذاریم تا به تست بازی و اصلاح آن بپردازیم. بعد و وقتی که متوجه شدیم داستن عالی است و خوب کار می‌کند، ضبط اصلی با بازیگران را شروع کردیم. این استفاده‌ای بود که ما در شرکت خود از هوش مصنوعی داشتیم و فکر می‌کنم استفاده‌ای کاملا منطقی بود.»

ویچر 3 هوش مصنوعی

در بازی The Blood of Dawnwalker استفاده از هوش مصنوعی در حالت حداقلی است

سازنده بازی ویچر ۳ در ادامه توضیح داد که هوش مصنوعی برای کمک کردن به انسان‌ها خوب است، اما نباید به عنوان جایگزین آن‌ها در نظر گرفته شوند. برای مثال، او و تیمش در حال حاضر مشغول پولیش دادن بازی و حذف کردن باگ‌های احتمالی هستند. با این حال، او ترجیح می‌دهد زمانی که تیمش به پولیش کردن بازی اختصاص می‌دهد را در جای دیگری خرج کند؛ جایی که استفاده از احساسات و عواطف انسانی ضروی باشد.

کنراد توماشکیویتز ادامه داد:«من فکر نمی‌کنم که (هوش مصنوعی) بتواند جایگزین انسان‌های خلاق شود. هوش مصنوعی می‌تواند به آن‌ها کمک کند، اما جایگزین ایشان نخواهد شد. حس نمی‌کنم بازی‌هایی که با AI ساخته می‌شوند هیچ روحی داشته باشند. من واقعا باور ندارم.» او در ادامه در مورد بازی Dispatch صحبت کرد و به تحسین آن پرداخت. توماشکیویتز اعتقاد دارد هیچ هوش مصنوعی یا ماشینی توانایی ساخت چنین ویدیو گیمی را ندارد.
پروژه جدید سازنده بازی ویچر ۳ که Blood of the Dawnwalker نام دارد، قرار است در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۵ برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و پی سی منتشر شود. با توجه به صحبت‌های انجام شده می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در روند ساخت این بازی استفاده از هوش مصنوعی در حداقل بوده است. به طور کلی بازی مذکور هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد و ما به شدت منتظرش هستیم.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Eurogamer


بتلفیلد 6 کالاف دیوتی

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها