بازی واندر وومن قبل از تعطیلی استودیو Monolith و لغو شدن ناامیدانه، قرار بود به یک بازی شبیه گاد آف وار تبدیل شود. سازندگان با وجود یک سری مشکلات ریز و درشت برای این ویدیو گیم ابرقهرمانی نقشههای جاهطلبانهای داشتند که متاسفانه هیچ یک از آنها عملی نشد.
مشاهده تعطیلی یک بازیساز باسابقه که خاطرات زیادی برای ما گیمرها خلق کرده، همیشه ناراحت کننده است. استودیو Monolith Productions که از سال ۱۹۹۴ آثاری ارزشمندی نظیر The Operative: No One Lives، Fear و Middle earth: Shadow of Mordor را منتشر کرده بود، همین چند روز پیش به طور کامل تعطیل شد تا طرفداران خود را حسابی ناراحت کند. نکته ناراحت کنندهتر این است که این استودیو مشغول ساخت بازی واندر وومن بود که ایدههای جاهطلبانهای حول محور آن وجود داشت.
حال و براساس اطلاعاتی که به تازگی به دست رسیده، بخش بازیسازی شرکت برادران وارنر با اقدامات نه چندان مناسب خود تاثیر بسزایی در این روند ناامید کننده داشته است. طبق گفته جیسون شرایر که یکی از خبرنگارهای مطرح رسانه بلومبرگ محسوب میشود، استودیو Monolith پیش از لغو شدن بازی واندر وومن و تعطیلی کامل، وضعیت خوبی نداشته است. ظاهرا مدتی قبل این استودیو روی یک فرنچایز جدید و اورجینال با اسم رمز Legacy کار میکرد. منتها آنها مجبور شدند به دستور شرکت برادران وارنر آن پروژه را کنار بگذارند و به اجبار روی بازی Wonder Woman کار کنند. همین موضوع باعث شد برخی از سران این استودیو از آن جدا شوند و استودیو Cliffhanger Games را تاسیس کنند؛ استودیویی که در حال حاضر مشغول یک بازی ابرقهرمانی براساس شخصیت Black Panther شرکت مارول است.
همانطور که واضح به نظر میرسید، پس از جدایی سران استودیو Monolith Productions، توسعه بازی واندر وومن وضعیت خوبی نداشت. براساس گفتههای جیسون شرایر، در بین اعضای داخلی استودیو هم اختلاف نظرهای زیادی به وجود آمده بود. در حالی که برخی از افراد اصرار به استفاده از موتور گرافیکی خود استودیو یعنی Monolith Engine داشتند، برخی دیگر میخواستند به سراغ موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ بروند. در نهایت تصمیم بر این شد که بازی با استفاده از Monolith Engine ساخته شود؛ منتها زمانی که این تصمیم گرفته شد، بسیاری از کارمندهای قدیمی استودیو به Cliffhanger Games پیوستند.
بازی واندر وومن تا همین نقطه از کار هم ۱۰۰ میلیون دلار هزینه برداشته بود
در ادامه استودیو Monolith تصمیم گرفت که از سیستم معروف Nemesis از بازی Shadow of Mordor استفاده کند و با یک سری تغییرات، آن را به بازی واندر وومن بیاورد. این ایده هم در نهایت کنار گذاشته شد تا روند توسعه با یک کارگردان جدید ریبوت شود. این کارگردان جدید قصد داشت بازی Wonder Woman را به یک ویدیو گیم اکشن-ماجراجویی نظیر God of Warهای مدرن تبدیل کند. منتها این تصمیم خیلی دیر گرفته شده بود و دیگر زمانی برای جبران اشتباهات باقی نماند.
عدم پیشرفت بازی واندر وومن با یک سری اتفاق ناامید کننده دیگر در شرکت WB Games همراه شد. بازی Suicide Squad: Kill the Justice League حدود ۲۰۰ میلیون دلار ضرر روی دست شرکت گذاشت و دو بازی Multiversus و Quidditch Champions هم در جذب گیمرهای کافی شکست خوردند. تازه براساس گزارشها، بازی Wonder Woman تا همین نقطه از توسعه هم هزینهای حدود ۱۰۰ میلیون دلار روی دست شرکت برادران وارنر گذاشته بود.
حالا که بازی واندر وومن و استودیو Monolith کلا از رده خارج شدهاند، استودیو راکاستدی روی یک ویدیو گیم داستانی بتمن کار میکند، استودیو WB Montreal یک بازی براساس بازی تاج و تخت را توسعه میدهد و TT Games هم مشغول کار روی یک بازی لگویی هری پاتر است. نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاههای خود را با تیم بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: TheGamer
داستان زندگی بزرگترین یوتوبر ماینکرافت | میزگیم با عرفان تاکسیک
نظرات