آخرین اخبار ماینکرافت اخبار بازی خبر

آیا بازی‌های آینده گیم پس، انحصاری ایکس باکس خواهند بود؟

فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش بازی‌های ویدئویی شرکت مایکروسافت و رئیس بخش ایکس باکس، درباره‌ی احتمال انحصاری‌شدن بازی‌های آینده در سرویس اشتراکی موفق ایکس باکس گیم پس اظهارنظر کرده است. ایکس باکس گیم پس از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۷ میلادی، نقشی محوری در استراتژی کلان شرکت مایکروسافت در عرصه‌ی بازی‌های ویدئویی داشته است. ارائه‌ی دسترسی ارزان به مجموعه‌ای گسترده از بازی‌های جذاب و محبوب، موجب موفقیت و محبوبیت روزافزون این سرویس در میان بازی‌بازان شده است.

اما سوال اصلی این است که آیا مایکروسافت قصد دارد در آینده و برای جلب بیشتر مشترکان، برخی از بازی‌های خود را به صورت انحصاری در اختیار اشتراک‌کنندگان گیم پس قرار دهد؟ فیل اسپنسر در پاسخ به این سوال مهم، رد کرد که چنین برنامه‌ای برای محدودکردن دسترسی به بازی‌ها وجود داشته باشد. وی تاکید کرده که هدف اصلی مایکروسافت، گسترش هرچه بیشتر جامعه‌ی بازیکنان علاقه‌مند به ایکس باکس است و محدود کردن دسترسی به بازی‌ها، با این هدف کلان مغایرت دارد.

فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش بازی‌های ویدئویی شرکت مایکروسافت و رئیس بخش ایکس باکس، درباره‌ی احتمال انحصاری‌شدن بازی‌های آینده در سرویس اشتراکی موفق ایکس باکس گیم پس، اظهارنظر کرده است.
فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش بازی‌های ویدئویی شرکت مایکروسافت و رئیس بخش ایکس باکس، درباره‌ی احتمال انحصاری‌شدن بازی‌های آینده در سرویس اشتراکی موفق ایکس باکس گیم پس، اظهارنظر کرده است.

البته همچنان عناوین انحصاری مایکروسافت، تنها روی سخت‌افزار ایکس باکس و ویندوز عرضه خواهند شد. اما به نظر می‌رسد تعهد اسپنسر به عدم انحصاری‌کردن بازی‌ها در گیم پس، خبری خوشحال‌کننده برای بازی‌بازان باشد. اگرچه گیم پس با وجود مزایای فراوان مانند دسترسی ارزان به مجموعه‌ای وسیع از بازی‌های جذاب، همچنان نمی‌تواند جای تملک بازی‌ها را به طور کامل بگیرد. زیرا همواره احتمال حذف برخی عناوین از این سرویس پس از مدتی وجود دارد. بنابراین داشتن نسخه‌ی شخصی بازی‌ها همچنان امنیت بیشتری را برای دسترسی دائمی به آن‌ها فراهم می‌کند.

با توجه به گرایش روزافزون به سمت بازی‌های آنلاین و لزوم اتصال به اینترنت حتی برای بازی‌های تک‌نفره، شاید نتوان گفت که داشتن نسخه‌ی فیزیکی بازی‌ها لزوماً تضمین‌کننده‌ی دسترسی دائمی به آن‌ها باشد.در هر صورت، آنچه مسلم است اینکه گیم پس جایگاه ویژه‌ای در بین بازی‌بازان دارد و تصمیم اسپنسر مبنی بر عدم انحصاری‌کردن محتوا برای افزایش جذابیت سرویس، نشان از درک درست او از خواسته‌های مشتریان و ارزش‌های بنیادین صنعت گیمینگ دارد. از سوی دیگر، افزایش قیمت اجتناب‌ناپذیر گیم پس در آینده نیز، به گفته‌ی اسپنسر، نشان می‌دهد که مایکروسافت به دنبال کسب سود کلان از این سرویس نیست و تنها قصد دارد هزینه‌های خود را جبران کند.

۲۰ ترفند ساخت و ساز ماینکرافت که حتما باید از آن‌ها استفاده کنید

با توجه به اظهارنظرات اخیر فیل اسپنسر، می‌توان انتظار داشت که ایکس باکس گیم پس همچنان به عنوان یک سرویس ارزشمند برای دسترسی ارزان به بازی‌ها برای میلیون‌ها بازی‌باز در سراسر جهان، نقش خود را ایفا کند. همان‌طور که اشاره شد، اکس باکس گیم پس در طول چند سال گذشته توانسته نقش بسزایی در موفقیت و رشد اکوسیستم بازی‌های ویدئویی مایکروسافت ایفا کند. این موفقیت تا حد زیادی مرهون سیاست‌گذاری درست و آینده‌نگرانه‌ی مدیران ارشد این شرکت، به ویژه فیل اسپنسر بوده است. آن‌ها توانسته‌اند با درک صحیح نیازها و خواسته‌های بازی‌بازان، محصولی جذاب و کاربردی را توسعه دهند.

البته پشت موفقیت گیم پس، تلاش مهندسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری زبده‌ای نهفته است که شبانه‌روز در حال بهبود کیفیت این سرویس هستند. آن‌ها با استفاده از فناوری‌های نوینی مانند ابررایانش، توانسته‌اند کاربردپذیری و سهولت استفاده از گیم پس را به مراتب ارتقا دهند. موفقیت گیم پس الگویی برای سرویس‌های مشابه دیگر شرکت‌ها شده است. شرکت‌هایی مانند سونی و گوگل نیز با الهام از مدل گیم پس، سرویس‌های اشتراک بازی خود را راه‌اندازی کرده‌اند. البته هیچ‌کدام تاکنون نتوانسته‌اند به پای گیم پس برسند.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیرحسین
پاسخ

به به
به به خوشمان امد ،ایکس باکس داره پیشرفت میکنه

Dr. Minecraft
پاسخ

اره واقعا از قبل بهتر شده

Dr. Minecraft
پاسخ

فکر کنم الدر اسکرولز ۶ باید انحصاری ایکس باکس باشه چون برای پلی استیشن ۵ که نمیاد ولی فعلا ایکس باکس روند خوبی رو پیش گرفته فرصت خوبی هم هستش که بخواد از پلی استیشن جلو بزنه چون رئیس پلی استیشن چند روز پیش استعفا داد و نصف تلاش های پلی استیشن بخاطر اون بود