دیدن ویدیوهای یوتیوب با کیفیت ۴K تنها با داشتن اکانت پرمیوم امکانپذیر است
اخیراً تصاویری در شبکههای اجتماعی منتشر شده که نشان میدهد کاربران برای تغییر کیفیت ویدیوهای یوتیوب به ۴K نیاز به اکانت پرمیوم دارند. بر اساس این تصاویر، هنگام کلیک روی بخش تنظیمات کیفیت ویدیو، گزینه ۴K با عبارت پرمیوم در زیر آن مشخص شده. البته هنوز این تغییر برای تمامی کاربران اعمال نشده و ظاهراً گوگل در حال آزمایش آن است، اما با سیاستهای اخیر این کمپانی، دائمی شدن چنین چیزی در یوتیوب دور از ذهن نیست.
یوتیوب نسخه پرمیومش را چهار سال پیش فعال کرد و در این مدت، قابلیتهای بیشتر و بیشتری در اختیار کاربران این سرویس قرار داده. از دیگر ویژگیهای سرویس پرمیوم، میتوان امکان دسترسی به دهها میلیون آهنگ و دیدن ویدیوها بدون تبلیغات را نام برد. گوگل اخیراً متحمل ضررهای زیادی شده و میخواهد با گستردهتر کردن سرویس پولی یوتیوب، بخشی از این ضررها را جبران کند.
تقریباً یک ماه پیش نیز اعلام شد که یوتیوب نمایش تبلیغات میان ویدیوهای این پلتفرم را بسیار افزایش داده. به گزارش تعدادی از کاربران یوتیوب ظاهرا این پلتفرم برخی از آنها را مجبور کرده ۱۰ ویدیوی تبلیغاتی را پشت سر هم ببینند.
قبل از این برای دیدن ویدئوهای یوتیوب، باید تا ۱۵ ثانیه صبر میکردیم. اما نمایش ۵۰ ثانیه آگهی قطعاً کاربران را عاصی خواهد کرد. اگر این روند ادامه پیدا کند، کاربران بیشتری به دنبال یافتن جایگزین برای برنامه یوتیوب خواهند بود. TeamYouTube (حساب رسمی پشتیبانی یوتیوب) در توییتر به این موضوع واکنش نشان داده و گفته که این اتفاق به خاطر فرمت جدید ویدیوهای تبلیغاتی کوتاه (bumper ads) رخ داده است. bumper ads با این هدف طراحی شده تا کمک کند شخص یا سازمان تبلیغدهنده از طریق یک ویدیوی کوتاه ۶ ثانیهای، کاربران زیادی را جذب کند که این یعنی ظاهرا باید با آن کنار بیاییم.
طبق مشاهده برخی از کاربران، آنان مجبور شدهاند پیش از شروع ویدیو، ۱۰ ویدیوی تبلیغاتی را پشت سر هم تماشا کنند بدون اینکه گزینهای برای رد آن تبلیغات وجود داشته باشد. طول ویدیوهای تبلیغاتی هم ظاهرا فقط ۶ ثانیه بوده است. به طور معمول، تبلیغات یوتیوب که امکان رد کردن آنها وجود ندارد، حدود پنج ثانیه طول میکشد. بنابراین، یک وقفه تبلیغاتی با ۱۰ تبلیغ ۵ ثانیهای فقط ۵۰ ثانیه طول میکشد. با این حال،در مقایسه با آنچه هنگام تماشای ویدئوهای یوتیوب به آن عادت کردهایم، همچنان بسیار زیاد است.
فعلاً باید صبر کنیم و ببینیم حالت آزمایشی این تغییر چه قدر برای کمپانی گوگل موفقیتآمیز خواهد بود. شما درباره محدود شدن امکان تماشای ویدیوهای یوتبیون با کیفیت ۴K به کاربران پرمیوم چه فکر میکنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
نظرات