اخبار سینما و انیمیشن خبر

رکوردشکنی عجیب زوتوپیا ۲ در دیزنی پلاس؛ ماجرا چیست؟

انیمیشن مورد انتظار زوتوپیا ۲ (Zootopia 2) با اینکه هنوز پایش به سالن‌های سینما باز نشده، توانسته به موفقیتی چشمگیر در دنیای استریمینگ دست پیدا کند؛ البته عملکرد درخشان این اثر دیزنی (Disney) در سرویس استریم اختصاصی این استودیو، نکته ظریفی دارد که باید بدانید. همه می‌دانیم که انیمیشن‌های دیزنی خاطره‌ساز نسل‌های مختلف بوده‌اند و اکران قسمت اول زوتوپیا در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۴) یکی دیگر از همان نقاط عطفی بود که روند مثبت آثار انیمیشنی این استودیو را تداوم بخشید.

حالا بالاخره نوبت به دنباله سینمایی این اثر محبوب رسیده است. در لیست بازیگران زوتوپیا ۲ هم شاهد بازگشت چهره‌های کلیدی هستیم و هم ورودی‌های جدید و غافلگیرکننده‌ای مثل دواین جانسون (Dwayne Johnson) که قرار است در نقش زیک (Zeke)، یک بز کوهی کوچک ظاهر شود. این فیلمِ آینده دیزنی، اولین اثر از دنیای زوتوپیا پس از پخش سریال انیمیشنی زوتوپیا پلاس (+Zootopia) محسوب می‌شود که در قالب شش فیلم کوتاه منتشر شده بود. حالا خبر رسیده که زوتوپیا ۲ در این پلتفرم حسابی ترند شده و سر و صدا کرده است.

انیمیشن «زوتوپیا پلاس» را در بازار تماشا کنید

اوج‌گیری زوتوپیا ۲ در دیزنی پلاس با یک پیش‌نمایش

شاید برایتان گیج‌کننده باشد که چطور این انیمیشن در سطح جهانی در دیزنی پلاس (Disney+) ترند شده است، در حالی که طبق برنامه قرار است زوتوپیا ۲ تازه در تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۲۵ (۵ آذر ۱۴۰۴) روی پرده سینماها برود. اما نگران نباشید، ماجرا پیچیده نیست و توضیح ساده‌ای دارد. طبق آمارهای منتشر شده توسط فلیکس‌پاترول (FlixPatrol)، علت اصلی این هیاهو ویدیویی با عنوان «زوتوپیا ۲ | یک نگاه ویژه» (Zootopia 2 | A Special Look) است. این ویدیو در واقع یک پیش‌نمایش ۴ دقیقه‌ای از فیلم است که توانسته رتبه سوم پربازدیدترین فیلم‌های دیزنی پلاس در سراسر جهان را از آن خود کند.

 

این اولین بار نیست که دیزنی چنین استراتژی هوشمندانه‌ای را پیاده می‌کند؛ آن‌ها پیش از این هم برای چندین اثر مهم که اکرانشان برای سال ۲۰۲۵ (۱۴۰۴) برنامه‌ریزی شده، پیش‌نمایش‌های مشابهی منتشر کرده‌اند که همگی به موفقیت‌های استریمینگ تبدیل شده‌اند. نمونه مشابه این اتفاق برای آثاری مثل چهار شگفت‌انگیز: گام‌های نخست (The Fantastic Four: First Steps) از استودیو مارول (Marvel Studios) و اخیراً برای فیلم غارتگر: سرزمین‌های بد (Predator: Badlands) رخ داد. جالب است بدانید که مورد دوم همچنان در دیزنی پلاس پرطرفدار است و اکنون در جایگاه دهمین فیلم پربازدید جهان در این پلتفرم قرار دارد.

معرفی شخصیت‌های انیمیشن زوتوپیا | داون بلودر

آیا موفقیت استریمینگ زوتوپیا ۲ می‌تواند گیشه فیلم را منفجر کند؟

اینکه زوتوپیا ۲ حتی پیش از اکران واقعی فیلم در سینماها ثابت کرده که یک بمب خبری در دنیای استریم است، نشانه‌های بسیار امیدوارکننده‌ای برای وضعیت فروش گیشه آن به همراه دارد. با این حال، اگر صادق باشیم، انتظاری جز موفقیت هم از این انیمیشن دیزنی نمی‌رفت. دلیل این اطمینان به اکران فوق‌العاده عظیم و موفق قسمت اول این فرنچایز برمی‌گردد.

 

نسخه اول زوتوپیا در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۴) توانست از مرز رویایی ۱ میلیارد دلار عبور کند و با ثبت رقم ۱.۰۲۳ میلیارد دلار به اکران سینمایی خود پایان دهد. این یعنی دنباله فیلم که پس از ۹ سال انتظار طولانی از راه می‌رسد، پایه بسیار مستحکمی برای ساختن موفقیت خود در اختیار دارد. استقبال زودهنگام از پیش‌نمایش زوتوپیا ۲ در دیزنی پلاس نشان‌دهنده اشتیاق و علاقه بالای مخاطبان به این فیلم است؛ عاملی که می‌تواند فروش آن را حتی از نسخه اصلی هم فراتر ببرد.

بر اساس گزارشی که ددلاین (Deadline) منتشر کرده، پیش‌بینی می‌شود زوتوپیا ۲ در پنجره ۵ روزه تعطیلات روز شکرگزاری (Thanksgiving)، افتتاحیه‌ای بیش از ۱۲۵ میلیون دلار در سینماهای داخلی آمریکا داشته باشد. بد نیست بدانید که نسخه اصلی زوتوپیا با فروشی معادل ۷۵.۱ میلیون دلار در داخل آمریکا افتتاح شد؛ بنابراین پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قسمت دوم شروع قدرتمندتری خواهد داشت. با توجه به اینکه این اثر همین حالا مهر موفقیت در استریمینگ را بر پیشانی دارد، شانس زوتوپیا ۲ برای تکرار فروش ۱ میلیارد دلاری بسیار بالا به نظر می‌رسد.

منبع: screenrant


بررسی بازی Anno 117؛ بهترین بازی ده سال اخیر یوبی‌سافت

بررسی بازی Anno 117؛ بهترین بازی ده سال اخیر یوبی‌سافت

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها