اخبار سینما و انیمیشن خبر سینما

ارباب حلقه‌ها ؛ هر آن چیزی که باید درباره منطقه Dead Marshes بدانید

در وقایع ارباب حلقه‌ها چندین گوشه تاریک و اسرارآمیز در سرزمین میانه وجود دارد که قبلا محل کشمکش‌های جبهه خیر و شر با یکدیگر بود، اما حالا به حال خود رها شده و یا نیروهای سائرون در آن مکان‌ها برای خود جولان می‌دهند. مردان مرده دانهارو (Dunharrow) و سفری که آراگورن به سمت خانه آن‌ها طی می‌کند تا به آن‌ها سوگندی که خورده‌اند را یادآوری کرده و از آن‌ها برای نبرد علیه نیروی‌های سائرون استفاده کند، بارزترین نمونه است. اما این اولین باری نبود که اعضای یاران حلقه با ارواح روبرو می‌شدند. فرودو، سم و گالوم در حین سفر به موردور، سفری بسیار دشوار را در منطقه‌ای به نام Dead Marshes داشتند که حال و هوای و اتفاقی که آنجا می‌افتد، قابل تامل است.

در طول تاریخ سرزمین میانه، نبردهای بی‌شماری بین نیروهای خیر و شر که زیر پرچم‌های مختلف رژه می‌رفتند، رخ داده است. در این موارد، برخی از آن‌ها در نتایج مهم‌تر و مهم‌تر هستند. همانطور که در سیلماریلیون توضیح داده شده است، نبرد اشک‌های بی شمار (Battle of Unnumbered Tears) و نبرد شعله ناگهانی (the Battle of Sudden Flame) لحظاتی از تاریخ این سرزمین هستند که برخی از بی‌رحمانه‌ترین و کوبنده‌ترین تلفات را برای الف‌ها به دست مورگوث شیطانی به همراه داشته است. پس از شکست مورگوث، انسان‌ها و الف‌ها برای نابودی خدمتکارش سائرون در طول جنگ آخرین اتحاد جنگیدند و از اینجا بود که منطقه‌ای به نام Dead Marshes از دل سرزمین میانه متولد شد. برای آشنایی با آن، با مجله بازار همراه باشید.

اجساد موجود در Dead Marshes حاصل یک نبرد بزرگ هستند

یکی از اجساد الف‌ها که در منطقه Dead Marshes در طول نبرد آخرین اتحاد ارباب حلقه‌ها آرام گرفته است.
یکی از اجساد الف‌ها که در منطقه Dead Marshes در طول نبرد آخرین اتحاد ارباب حلقه‌ها آرام گرفته است.

در طی وقایع یاران حلقه (The Fellowship of the Ring) بحرانی‌ترین قسمت از لحظات پایانی جنگ، نبرد داگورلاد (Dagorlad) به تصویر کشیده می‌شود. الندیل قبل از این که پسرش ایزیلدور شمشیر شکسته‌اش را گرفته و ارباب تاریکی را با آن نابود کند، توسط سائرون به دیار باقی شتافت. این صحنه برای نشان دادن سرنوشت حلقه پس از شکست ایسیلدور در از بین بردن آن استفاده می‌شود، اما این تنها میراث ماندگاری نبود که در طول پیروزی جنگ آخرین اتحاد ایجاد شد. بسیاری از انسان‌ها و مهم‌تر از آن الف‌ها، علیرغم پیروزی نهایی خود، در طول نبرد جان باختند. شکل زمین برای همیشه تغییر کرد و منطقه Dead Marshes به‌عنوان آزاردهنده‌ترین یادگار آن زمان به وجود آمد.

در آنجا مردگان در کمین زنده‌ها نشسته‌اند، درست در زیر آب‌های به ظاهر کم عمق، منتظر مسافرانی هستند که مرتکب اشتباه شده و آن‌ها را با مرگ خود روبرو کنند. مرداب به سادگی اجساد مردگان را حفظ و نگهداری نکرده است؛ بلکه روح آن‌ها را نیز توانسته حفظ کند. این مکان در دنیای تالکین منحصربه‌فرد است، زیرا مکان‌های خونین‌ترین نبردها در سرزمین میانه، اگرچه ممکن است آلوده به گذشته خود باقی بمانند، اما در نهایت به حالت عادی نسبی می‌رسند. پس دلیل حفظ حالت Dead Marshes پس از مدت‌ها چیست؟ تالکین هرگز به صراحت در نوشته‌هایش دلیل آن را توضیح نداده است، اما پیشینه‌هایی در جاهای دیگر وجود دارد که می‌تواند به عنوان ایده‌های معقولی برای چرایی وجود مرده‌ها عمل کند.

روح‌های دیده شده ممکن است الف‌هایی باشند که به والینور نرفته‌اند

روح الف‌هایی که در سرزمین میانه و منطقه Dead Marshes باقی مانده‌اند.
روح الف‌هایی که در سرزمین میانه و منطقه Dead Marshes باقی مانده‌اند.

ممکن است کسانی که در طول نبرد داگورلاد کشته شده‌اند، به همان چیزی تبدیل شده باشند که تالکین از آن به عنوان بی‌خانمان‌ها (Houseless) یاد کرد. اساساً الف‌هایی که در طول نبرد کشته شده‌اند، مجبور نبودند به حالت زندگی پس از مرگ خود بروند، مکانی که به نام تالار ماندوس (Halls of Mandos) در والینور شناخته می‌شود. اگر آن‌ها این سفر به تالار را رد می‌کردند، روحشان می‌توانست در سرزمین میانه مانده اما در شرایطی که از بدنشان جدا سرگردان بماند. الف‌هایی که احساس می‌کردند می‌خواهند بمانند و به مبارزه ادامه دهند، بی‌اطلاع از عواقب واقعی مرگ‌شان، می‌توانستند برای همیشه در باتلاق سرگردانی گیر بیافتند.

بیشتر بخوانید: ارباب حلقه‌ها ؛ مکان راه مردگان در سرزمین میانه منشأ اسرارآمیزی دارد

اجساد همچنین به وضوح به تجربیات تالکین در جنگ جهانی اول اشاره می‌کنند. جالب است بدانید که نویسنده در برخی از خونین‌ترین و ویرانگرترین نبردهای دنیا حضور داشت. اجساد سربازان کشته شده از نبردهای گذشته، رها شده در گل، یکی از قوی‌ترین و پرطنین‌ترین کاربردهای تصویرسازی در کل داستان تالکین است که می‌شود آن را حس کرد. نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما چرا الف‌های سرگردان در این منطقه نخواستند به تالار ماندوس بروند؟ لطفا نظرات خود را درباره این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.

تاریخچه و داستان سری اساسینز کرید

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
taha
پاسخ

test”>

دیوید لینچ
پاسخ

چه مطلب فوق‌العاده ای..