خبر

شایعه جدیدی خبر از مولتی پلتفرم شدن عناوین انحصاری ایکس باکس می‌دهد

تعدادی از صاحبان صنعت برای چندین رسانه فاش کرده‌اند که ایکس باکس در حال برنامه ریزی برای عرضه عناوین بزرگی مانند استارفلید (Starfield) بصورت چند پلتفرمی است. برخی شایعات حاکی از آن است که مایکروسافت قصد دارد تمام عناوین ایکس باکس را در دسترس همه پلتفرم‌ها قرار بدهد. بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن به افزایش محبوبیت این کنسول کمک کرده‌اند، در حالی که ایکس‌باکس در فروش از سونی عقب مانده است و اکنون افراد آگاه شروع به افشای آن کرده‌اند که امکان دارد مایکروسافت تمرکز خود را به سمت سودآوری از طریق چند پلتفرمی کردن عناوین انحصاری‌اش هدایت کند.

در حالی که ایکس باکس همچنان شاهد جهش‌های بزرگی در رشد خود که البته تا حد زیادی بخاطر سرویس گیم پس است؛ این کمپانی برای عقب نماندن از پلی استیشن و نینتندو از نظر فروش کنسول باز هم تلاش‌های زیادی می‌کند. اگرچه ایکس‌باکس قبلاً بازی‌های انحصاری را برای جلب علاقه مخاطبان به سمت کنسولش عرضه کرده بود، شایعات حاکی از آن است که این شرکت به دنبال سودآوری از طریق راه‌های دیگر است. جز گوردون (JezCorden) که تحلیلگر صنعت ویدئو گیم است، طی توییتی که به اشتراک گذاشت، در آن مدعی شد که ایکس باکس روی نسخه‌های چند پلتفرمی بازی‌های انحصاری خود تمرکز خواهد کرد تا سود بیشتری نسبت به رقبا بدست آورد. مدت کوتاهی پس از این توییت، رسانه‌های متعددی شروع به انتشار اخبار تاییدیه‌ دیگر در مورد استراتژی جدید چند پلتفرم ایکس باکس کردند.

منبعی که با XboxEra صحبت کرده، ادعا می‌کند که استارفیلد پس از انتشار بسته الحاقی Shattered Space برای Xbox و PC برای کنسول PS5 سونی هم عرضه خواهد شد. یکی دیگر از منابع داخلی مایکروسافت به The Verge فاش کرد که بتسدا (Bethesda) در نظر دارد بازی‌های آینده خود را یعنی ایندیانا جونز (Indiana Jones) و The Great Circle را برای PS5 منتشر کند. احتمالا چند ماه پس از عرضه این بازی، بتسدا تنها استودیویی نخواهد بود که شایعه شده عناوین آن مولتی پلتفرم شوند، زیرا در هفته‌های اخیر افراد آگاه خبر داده‌اند که عناوین Hi-Fi Rush و Sea of ​​Thieves احتمالاً برای پلتفرم‌های دیگر هم عرضه خواهند شد.

بازی‌های انحصاری ایکس باکس که راه خود را به سمت پلتفرم‌های دیگر پیدا خواهند کرد

بازی استارفیلد که انحصاری ایکس باکس است.
بازی استارفیلد که انحصاری ایکس باکس است.

انتظار می‌رود در کنار شایعه‌های مولتی پلتفرم شدن عناوین بتسدا (Bethesda)، بازی‌های دیگر ایکس‌باکس از جمله Halo Infinite و Microsoft Flight Simulator هم روی کنسول‌های دیگر عرضه شوند. شاید شگفت‌انگیزترین مورد این باشد که تمام عناوین Xbox در نهایت بصورت مولتی پلتفرمی ارائه شوند. در حالی که شایعات بین برخی بازی‌ها و همه بازی‌ها در مورد مولتی پلتفرم شدن بازی‌های مایکروسافت پر از اختلاف است، جز گوردون اظهار داشت که هر دو مورد احتمال تبدیل شدنشان به واقعیت وجود دارد. خبر مولتی پلتفرم شدن بازی‌های انحصاری برای بسیاری از طرفداران ایکس باکس شوکه کننده بوده است. بازی‌هایی که بنا به شایعه احتمال مولتی پلتفرم شدنشان وجود دارد، عبارتند از:

  • Starfield
  • Hi-Fi Rush
  • Sea of Thieves
  • Indiana Jones and The Great Circle
  • Doom Year Zero
  • Microsoft Flight Simulator
  • Halo Infinite
  • Pentiment
  • Grounded

بیشتر بخوانید: سریال Avatar: The Last Air Bender شامل صحنه‌های بزرگسالانه خواهد بود

برخی معتقدند که اجرای طرح Xbox Game Pass Day 1 منجر به عدم سودآوری برای انحصاری‌های ایکس باکس شده است، در حالی که برخی دیگر حدس می‌زنند که مایکروسافت امکان دارد بخواهد ضررهای ناشی از فروش کم کنسول خود را کاهش داده و صرفاً روی ساخت و عرضه بازی‌های مولتی پلتفرم تمرکز کند. در حالی که این شایعات توسط ایکس باکس تایید نشده باقی مانده‌اند، اما احتمال حضور انحصاری‌های ایکس باکس روی کنسول‌های دیگر باعث شده تا بسیاری با شنیدن این شایعه شوکه شده و از طرفی هم طرفداران سونی خوشحال شوند. نظر شما در این باره چیست؟ آیا احتمال مولتی پلتفرم شدن بازی‌های ایکس باکس وجود دارد؟ لطفا نظرات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

ده بازی جدید با گرافیک فوق‌العاده ۲۰۲۴

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها