اخبار سینما و انیمیشن خبر

جایگزین کردن جانی دپ با یک بازیگر مونث در دزدان دریایی کارائیب ۶

با توجه به یکی از آزاردهنده‌ترین و خنده‌دارترین اخبار سینما متوجه شدیم که جانی دپ احتمالا در فیلم دزدان دریایی کارائیب ۶ حضور نخواهد داشت. در عوض آیو ادبری که یک بازیگر آفریقایی-آمریکایی مونث محسوب می‌شود، قرار است جایگزین شخصیت جک اسپارو شود.

هرچند که مجموعه دزدان دریایی کارائیب حسابی معروف است و موفقیت‌های زیادی به همراه آورده، اما نمی‌توان انکار کرد که جانی دپ نماد و چهره این سری است. بدین ترتیب اگر جانی دپ در قالب شخصیت جک اسپارو هنرنمایی نکند، بخش بزرگی از جذابیت فیلم دزدان دریایی کارائیب ۶ از بین خواهد رفت. حال طبق جدیدترین اخبار متوجه شدیم شرکت دیزنی نه تنها جانی دپ را از نقش مذکور کنار گذاشته، بلکه می‌خواهد آیو ادبری را جایگزین او کند.

ساخت کشتی دزدان دریایی توسط بازیکن لگو فورتنایت + ویدیو

به طور کلی به نظر می‌رسد فیلم جدید Pirates of the Caribbean قرار است ما را با نسل جدیدی از دزدان دریایی مواجه کند که در قسمت‌های قبلی شاهد آن‌ها نبودیم. احتمالا شخصیت اصلی این فیلم جک اسپارو نیست و یک شخصیت مونث با نام بونی جای او را می‌گیرد. وظیفه ایفای نقش بونی هم برعهده فردی با نام آیو ادبری است که یک بازیگر مونث آفریقایی-آمریکایی به شمار می‌رود. گفته می‌شود شخصیت بونی یک دزد دریایی مونث بوده که در قرن ۱۷ام میلادی زندگی کرده است.

دزدان دریایی کارائیب 6
ظاهرا دیگر هیچ وقت جک اسپارو و جانی دپ را در دزدان دریایی کارائیب نمی‌بینیم

همان‌طور که انتظار می‌رفت این تصمیم عجیب درباره فیلم دزدان دریایی کارائیب ۶ با اعتراض شدید هواداران روبرو شد. این اعتراضات به حدی شدید است که بسیاری از طرفداران قصد دارند فیلم را تحریم کنند و در زمان اکران به تماشای آن نپردازند. یکی از سرشناس‌ترین افرادی که نسبت به کنار گذاشتن جانی دپ واکنش نشان داد ایلان ماسک بود. ماسک در توییتر خود از شرکت دیزنی اظهار تنفر کرد و انگار او هم مانند همه ما خواستار بازگشت جانی دپ و جک اسپارو است.

اما اوضاع زمانی عجیب‌تر می‌شود که با هویت بونی به عنوان یک شخصیت تاریخی آشنا شوید. بونی در واقع یک دزد دریایی مونث با موهای قرمز است که ملیت او به کشور ایرلند باز می‌گردد. این در حالی است که آیو ادبری یک بازیگر سیاه پوست با ریشه‌ای نیجریه‌ای محسوب می‌شود. بدین ترتیب دیزنی علاوه بر کنار گذاشتن جک اسپارو می‌خواهد یک کار اشتباه دیگر هم انجام دهد و یک شخصیت تاریخی را به صورت تحریف شده به تصویر بکشد. جالب است بدانید که برخی از مردمان ایرلند بونی را به خاطر کارهایی که انجام داده دوست دارند و به او احترام می‌گذارند.

کاپیتان جک اسپارو را در قسمت بعدی دزدان دریایی کارائیب نخواهیم دید

در حالی که استفاده از بازیگران سیاه پوست یا رنگین پوست در فیلم‌های سینمایی هیچ ایرادی ندارد، اما جایگزین کردن آن‌ها با افرادی که هیچ ارتباطی به آن‌ها پیدا نمی‌کنند اشتباه به نظر می‌رسد. برای مثال اگر قرار بود یک دزد دریایی سیاه پوست مونث داشته باشیم نیازی نبود او را به جای یک ایرلندی با موهای قرمز ببینیم. دیزنی می‌توانست صرفا یک شخصیت جدید به وجود آورد و مجموعه دزدان دریایی کارائیب را ریبوت کند. حال صرفا باید صبر کرد و دید که واکنش سازندگان نسبت به اعتراضات مردم به چه نحوی است.

نظر شما در مورد کنار گذاشتن جانی دپ و جک اسپارو از فیلم دزدان دریایی کارائیب ۶ چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: The Economic Times


گرافیکی‌ترین بازی‌های ۲۰۲۴

Loading

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
15 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Feri
پاسخ

این فیلم بدون حضور جانی دپ معنی نداره

ریحانه
پاسخ

کارائیب بدون جانی معنا نداره

Mobin
پاسخ

یه مشت فمنیست..

حسن
پاسخ

این فیلم بدون جانی دپ لذت بخش نیست .
شوخ طبعی که جانی دپ در فیلم ها دارد یک چیز،دیگست
اگه قرار باشه این فیلم بدون جانی دپ ساخته شود ارزش،ندارد و من نگا نمیکنم

محمد
پاسخ

کل مجموعه دزدان دریایی کارائیب ، با هنر نمایی فوق‌العاده زیبای جانی دپ (جک اسپارو) ، کمپانی والت دیزنی به نوعی مدیون این بازیگر

Lina
پاسخ

میتونم با قاطعیت بگم من بدون جانی دپ یا همون جک اسپارو فیلم رو کنار می‌ذارم

Masih
پاسخ

مارول هم همین اشتباه رو کرد یه سریارو جایگزین ابرقهرمان های سابق کرد فیلماش امثال فروش خاصی نداشت، الانم که دیزنی اومده این کار احمقانه
رو میکنه، دیگه جانی دپ، کاپیتان امریکا نیست که میاید با یه نفر دیگه جایگزینش میکنید، بحث اصلا جنسیت نیست بحث اینه که وقتی یکی سابقه داره نمیشه با کسی عوضش کرد،دزدان دریایی کارائیب فقط با جانی دپ معنی پیدا میکنه

آوینا
پاسخ

بدون جانب دپ این فیلم رو باید لجن گرفت …
مخصوصا با این اتخاب بازیگر شون که با کُلی تضاد به همراهه

نظری
پاسخ

دیزنی بیخود کرده که جانی دپ را کنار می‌ذاره
اصلا نخواستیم فلیم دزدان ۶ را ….

Moien
پاسخ

وقتی جاني دپ نباشد پس ارزش دیدن هم نداره

رهام
پاسخ

جانی نباشه اصلا فیلم هیچی نیست صفره

ببروشیر
پاسخ

تمام فیلم درمورد آقای جک اسپارو بوده و خواهد بود و اینکه توی این فیلم جدید اگر جانی دپ نباشه اصلان هیچ کس نباید نگاه کنه و ریدن توی همچین فیلم مسخره ای من فیلم های که خیلی دوسشون دارم دان میکنم همیشه نگاه میکنم و تکراری نیستن برام و اینکه بدون جانی دپ دونیا ارزشی نداره چون همه کاره جانی دپ بود توی فیلم جانی بود یعنی آدم به حیجان میاد وقتی نگاهش میکنه فقط با جانی دپ چون از اول خود شخصش بوده

کوروش
پاسخ

فمنیستا کمر بستن هالیوودو نابود کنن ۴ روز دیگه لوگو هالیوودم برمیدارن فمنیست وود میزارن جاش

طهورا
پاسخ

لطفا از واژگان و افعال صحیح در نوشتار مقاله‌تون استفاده کنید.
جانی دپ اول توسط دیزنی کنار گذاشته شد ولی بعد از اثبات بی‌گناهیش دیزنی با وعده‌ی پرداخت یک قرامت خیلی سنگین درخواست داد که جانی دپ به دزدان دریایی کارائیب برگرده اما جانی دپ این بار خودش قبول نکرد.
در واقع جانی دپ دیزنی رو کنار گذاشت و نه دیزنی.
به هر حال دیزنی کم‌کم داره ورشکست می‌کنه و تمام اثار چند سال اخیرش هم به جز انگشت شمار استثنا آثار افتضاحی بود. به نظر می‌رسه کم کم پایان این کمپانی فیلم سازی داره نزدیک می‌شه.

Mehdi
پاسخ

اصلا دزدان دریایی کارائیب بدون جانی دپ هیچی نیست