اخبار بازی خبر

ویدیو: فار کرای ۵ با گرافیکی در حد آینده و پلی استیشن ۶!

گاهی اوقات این جامعه‌ی خلاق و پرشور کاربران دنیای تکنولوژی است که آینده را پیش از موعد برای ما به تصویر می‌کشد. به‌تازگی، یکی از همین کاربران با استعداد، گرد و غبار زمان را از روی یکی از زیباترین بازی‌های نسل گذشته، Far Cry 5، کنار زده و با یک بازسازی گرافیکی خیره‌کننده، آن را به اثری تبدیل کرده است که گویی نه برای کنسول‌های امروزی، بلکه برای نسل بعدی سخت‌افزارها مانند پلی‌استیشن ۶ طراحی شده است. این رویداد، بار دیگر قدرت بی‌پایان کامپیوترهای شخصی و هنر «مادینگ» (Modding) را به رخ کشید و این پرسش را در ذهن همگان ایجاد کرد: آیا یوبی‌سافت برای ساخت نسخه‌ی بعدی این مجموعه، از این شاهکار الهام خواهد گرفت؟

بسیاری از کاربران در بخش نظرات، به مقایسه‌ی این دستاورد با بازی‌های استودیوهای بزرگ پرداخته‌اند

بسیاری از کاربران در بخش نظرات، به مقایسه‌ی این دستاورد با بازی‌های استودیوهای بزرگ پرداخته‌اند

«هوپ کانتی»، زیباتر از همیشه

بیایید به سال ۲۰۱۸ میلادی بازگردیم. زمانی که Far Cry 5 برای پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر شد، دنیای وسیع و چشم‌نواز آن با نام «هوپ کانتی» (Hope County) در ایالت مونتانا، یک استاندارد جدید در طراحی محیط‌های جهان-باز تعریف کرد. جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های خروشان، کوهستان‌های سر به فلک کشیده و مزارع طلایی‌رنگ، همگی با جزئیاتی بی‌نظیر به لطف موتور گرافیکی Dunia Engine به تصویر کشیده شده بودند. در آن زمان، Far Cry 5 یکی از زیباترین بازی‌هایی بود که می‌شد روی کنسول‌های نسل هشتم تجربه کرد و هنوز هم از نظر هنری، یکی از برترین ساخته‌های یوبی‌سافت به شمار می‌رود.

اما فناوری هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود. سخت‌افزاری که در سال ۲۰۱۸ قدرتمند بود، امروز در مقابل غول‌های گرافیکی مدرن، حرفی برای گفتن ندارد. همین پیشرفت شگرف، این فرصت را برای هنرمندی دیجیتال و یوتیوبری به نام «Digital Dreams» فراهم کرده است تا نشان دهد اگر Far Cry 5 امروز و با فناوری‌های نوین ساخته می‌شد، چه شکل و شمایلی می‌داشت. ویدیوی مربوط به این بازآفرینی را در ادامه مشاهده می‌کنید:

 

مشاهده ویدیوهای بیشتر در ویدیومگ کافه بازار

کالبدشکافی یک جادوی بصری

آنچه Digital Dreams به نمایش گذاشته، صرفاً یک افزایش وضوح ساده نیست و یک بازآفرینی کامل بصری با استفاده از مجموعه‌ای از مادها و تکنیک‌های پیشرفته است. این یوتیوبر که در به چالش کشیدن کارت‌های گرافیک قدرتمند و به حداکثر رساندن توان بصری بازی‌ها شهرت دارد، در ویدیوی هشت دقیقه‌ای خود، سه عنصر کلیدی را برای این تحول به کار گرفته است:

۱. وضوح تصویر 8K: این وضوح، جزئیاتی دیوانه‌وار را به تصویر می‌کشد. از بافت برگ درختان و سنگریزه‌های کنار جاده گرفته تا انعکاس نور روی سطح آب، همه چیز به شکلی باورنکردنی واضح و طبیعی به نظر می‌رسد. این سطح از جزئیات، مرز میان دنیای واقعی و مجازی را کم‌رنگ‌تر از همیشه می‌کند.

۲. رهگیری پرتو (Ray-Tracing): این فناوری که انقلابی در نورپردازی، سایه‌ها و بازتاب‌ها ایجاد کرده، در این نسخه از Far Cry 5 غوغا می‌کند. به لطف رهگیری پرتو، نور خورشید به شکلی کاملاً واقع‌گرایانه از میان شاخ و برگ درختان عبور می‌کند، سایه‌ها نرم و دقیق هستند و بازتاب محیط روی سطوح براق مانند آب یا بدنه‌ی خودروها، دیگر یک ترفند گرافیکی ساده نیست، بلکه یک شبیه‌سازی فیزیکی دقیق از رفتار نور در دنیای واقعی است.

۳. بافت‌های ارتقایافته (Upscaled Textures): با استفاده از هوش مصنوعی و مادهای گرافیکی، بافت‌های اصلی بازی (Textures) که برای رزولوشن‌های پایین‌تر طراحی شده بودند، با کیفیتی بسیار بالاتر جایگزین شده‌اند. این یعنی سطوح صخره‌ها، پوست درختان، آسفالت جاده و لباس شخصیت‌ها دیگر مات و بی‌روح نیستند و عمق و جزئیات خیره‌کننده‌ای دارند.

بهترین بازی های جهان باز اول شخص که معتادشان می‌شوید!

نتیجه‌ی ترکیب این سه عنصر، تجربه‌ای است که بی‌اغراق، به بازی‌های نسل بعدی (PlayStation 6 و نسل بعدی ایکس‌باکس) طعنه می‌زند و حتی از بسیاری از عناوین پر زرق و برق سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ نیز بهتر به نظر می‌رسد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، ویدیو و تصاویر منتشر شده از این نسخه‌ی بازسازی‌شده، موجی تحسین را در میان جامعه‌ی گیمرها به راه انداخته است. بسیاری از کاربران در بخش نظرات، به مقایسه‌ی این دستاورد با بازی‌های استودیوهای بزرگ پرداخته‌اند. یکی از آن‌ها می‌نویسد: «ای کاش استودیوی بتسدا برای ساخت Fallout بعدی از این سطح از طراحی محیط الهام بگیرد. استفاده از آنریل انجین ۵ برای آن‌ها یک ضرورت است.»

پروژه‌ی Digital Dreams به یوبی‌سافت و تمام دنیا نشان داد که پتانسیل نهفته در یک طراحی هنری قوی تا چه حد می‌تواند عظیم باشد

پروژه‌ی Digital Dreams به یوبی‌سافت و تمام دنیا نشان داد که پتانسیل نهفته در یک طراحی هنری قوی تا چه حد می‌تواند عظیم باشد

نظر دیگری که توجه بسیاری را جلب کرد، این بود: «Far Cry 5 با اینکه محصول ۶ سال پیش است، با این مادها از بسیاری از بازی‌های جدید زیباتر شده. این نشان می‌دهد که یک کارگردانی هنری قوی چقدر اهمیت دارد.»

یوبی‌سافت و یک چالش بزرگ برای Far Cry 7

این نمایش خیره‌کننده، ناخودآگاه نگاه‌ها را به سمت نسخه‌ی بعدی این مجموعه، یعنی Far Cry 7، معطوف می‌کند. Far Cry 6 که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد، یک بازی میان‌نسلی بود و برای هر دو نسل هشتم و نهم کنسول‌ها منتشر شد. این موضوع باعث شد تا پتانسیل کامل سخت‌افزار پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری X/S در آن بازی آزاد نشود.

اما انتظار می‌رود Far Cry 7 یک عنوان کاملاً نسل دهمی باشد. این یعنی تیم سازنده دیگر بهانه‌ی محدودیت‌های سخت‌افزاری نسل قبل را ندارد و باید یک جهش بصری و فنی واقعی را به نمایش بگذارد. پروژه‌ی Digital Dreams به یوبی‌سافت و تمام دنیا نشان داد که پتانسیل نهفته در یک طراحی هنری قوی تا چه حد می‌تواند عظیم باشد. اکنون فشار روی این شرکت فرانسوی بیش از هر زمان دیگری است تا نشان دهد که می‌تواند تجربه‌ای حتی فراتر از این ماد گرافیکی را به‌صورت رسمی و بهینه برای میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان فراهم کند.

این بازسازی گرافیکی شگفت‌انگیز، فراتر از یک نمایش فنی زیبا، یک یادآوری مهم است؛ یادآوری قدرت جامعه‌ی مادسازها که با عشق و علاقه، عمر بازی‌های محبوب را افزایش می‌دهند و چشم‌انداز آینده‌ی صنعت سرگرمی را برای ما ترسیم می‌کنند. شما درباره این ویدیوی فوق‌العاده که قدرت احتمالی نسل بعدی کنسول‌ها را به نمایش می‌گذارد چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: gamingbible


دوست داشتنی‌ترین یوتیوبر گیمر ایران کیه؟ میزگیم با علیرکسا

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
...
پاسخ

آقا خوب بگید فن ریمیک هستش دیگه.
مثل باقی پروژه هایی که توسط فن ها ساخته میشه و ممکنه شرکت سازنده مشکلی نداشته باشه با این کار یا هم ممکنه بزنه لغوش کنه.
مثل اویل۲ ریمیک که ساخت کپکام تو سال ۲۰۱۹ بود ولی تو سال ۲۰۱۵ یک نفر داشت با موتور بازی‌سازی کپکام که برای نسخه رزیدنت اویل دارک ساید کرونیکل و آمبرلا کرونیکل بود بازی اویل۲ رو داشت ریمیک می کرد که در آخر بخاطر اینکه کپکام شکایت کرد بازی در حد یک بازی ناقص(دمو)عرضه شد.