اخبار سینما و انیمیشن خبر سینما

ارباب حلقه‌ها ؛ شمشیر آراگورن در اصل توسط الف‌ها ساخته نشده بود!

آندوریل (Andúril)، شعله غرب، یکی از مشهورترین سلاح‌های سه گانه ارباب حلقه‌ها بود. شمشیر پادشاهان گاندور که الف‌ها از خرده‌های نارسیل آن را ساختند و به آراگورن، پادشاه واقعی گوندور در زمان نیاز شدید سرزمین میانه تحویل دادند. با وجود این که الف‌ها دستور ساخت مجدد شمشیر را برای آراگورن دادند، اما در کمال تعجب باید بدانید که الف‌ها شمشیر شکسته را فقط بازسازی کرده بودند. برای طرفداران فقط فیلم‌ها، باید گفت که آن‌ها اینگونه تصور می‌کنند که حتی نارسیل نیز احتمالاً توسط الف‌ها ساخته شده است. با این حال افسانه نارسیل به نژاد رقیب دیگری اشاره می‌کند که کاملاً شمشیر را آن‌ها ساخته‌اند.

شمشیر نارسیل میراثی دارد که نسل‌ها و صاحبان پادشاهی گاندور و آرنور از آن بهره مند بودند. نارسیل همان سلاحی بود که ایزیلدور برای بریدن حلقه از دست سائورون استفاده کرد و حتی پس از شکسته شدن زیر چکمه سائرون همچنان باقی ماند. پس از نبرد سرنوشت‌ساز داگورلاد که در آن سائرون شکست خورد، قرار بود خرده‌های مورد احترام شمشیر به گوندور بازگردانده شوند. اما متأسفانه طمع انسان‌ها و سرنوشت مسیر خود را تغییر داد.

منشأ جالب آهنگری شمشیر، خنجر همراه آن، صاحبان آن و این که چگونه به دست الروند در ریوندل رسید، به جزئیات نادیده گرفته شده‌ی افسانه‌های آندوریل می‌افزاید. حال سوالی که به ذهن می‌رسد، این است که چه کسی نارسیل را ساخته است؟ آن‌ها چه کسانی بودند؟ چگونه الروند آن را بدست آورد تا آندوریل را بسازد؟ اگرچه برخی از اطلاعات موجود در فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و سریال جدید حلقه‌های قدرت وجود دارد، اما هنوز چند جزئیات منحصر به فرد هم وجود دارد که در کتاب‌ها آن‌ها توضیح داده شده‌اند. در ادامه با مجله بازار همراه باشید.

شمشیر آراگورن در اصل ساخته دست دورف‌ها است

شمشیر نارسیل ساخته دست یکی از دورف‌های نوگرود یعنی تلچار پیش از وقایع ارباب حلقه‌ها بود.
شمشیر نارسیل ساخته دست یکی از دورف‌های نوگرود یعنی تلچار پیش از وقایع ارباب حلقه‌ها بود.

البته که آندوریل توسط الف‌های ریوندل ساخته شد، اما شمشیری که از آن ساخته شد یعنی نارسیل، توسط شخصی به نام تلچار (Telchar)، آهنگر دورف معروف در عصر اول ساخته شده است. تلچار دورفی از نوگرود در کوه‌های آبی بود و به عنوان یکی از بزرگ ترین آهنگرهای آن زمان شناخته می‌شد که تنها رقیب آهنگر آن از الف‌ها، یعنیی کلبریمبور بود. نارسیل نیز با یک سلاح همراه، یک چاقوی بلند به نام آنگریست (Angrist) ساخته شد. این خنجر به دلیل بریدن یک سیلماریل از تاج مورگوت توسط برن، که قهرمان بزرگ انسان‌ها در عصر اول بود، مشهور شده بود.

متأسفانه چاقوی همراه زود شکسته شد، اما میراث این سلاح‌ها را آغاز کرد و کارهای بزرگی را در زمانی که توسط انسان‌ها به کار می‌رفت، انجام داد. در مورد نارسیل مشخص نیست که چگونه به دست انسان‌های نومنور افتاد، اما گفته می‌شود که در عصر دوم بدست آن‌ها افتاده و در نومنور به اربابان آندونیه منتقل می‌شود که الندیل یکی از آن‌ها است.

در نهایت، شکوه و جلال نومنور به دلیل جاه طلبی پادشاه آرفارازون (Ar-Pharazôn’s) سقوط کرد. الندیل و پسرانش از این فاجعه جان سالم به در بردند و به سرزمین میانه، سرزمین مادری نارسیل مهاجرت کردند. سازنده نارسیل اصالتاً اهل شمال غربی سرزمین میانه، در کوه های آبی درست آن سوی شایر بود. مشخص نیست که چگونه شمشیر در اختیار خاندان خونی الندیل قرار گرفت. با توجه به جغرافیای سکونت سازنده شمشیر یعنی تلچار، این امکان وجود دارد که دورف‌های نوگرود که زمانی متحد انسان‌های نومنور بودند، در یکی از جنگ‌های متعدد خود علیه سائرون، شمشیر را به عنوان هدیه به آن‌ها اعطا کرده باشند. با شمشیری که در دست الندیل و در ادامه به وارثانش رسید، نارسیل قهرمانانه‌ترین مسیر تاریخ خود را طی کرد. سفر نارسیل از قطع دست سائرون تا دادن روحیه به جبهه خیر آغاز شده بود.

میراث نارسیل در دستان ایزیلدور

ایزیلدور و حلقه یگانه در مقدمه فیلم اول ارباب حلقه‌ها
ایزیلدور و حلقه یگانه در مقدمه فیلم اول ارباب حلقه‌ها

همانطور که در مقدمه ارباب حلقه ها: یاران حلقه دیده می‌شود، شمشیر در هنگام مرگ الندیل در محاصره باراددور به ایزیلدور می‌رسد. سائرون به سرعت ایزیلدور را در نبرد مغلوب می‌کند، اما ایزیلدور نارسیل را در دست گرفته و در ادامه آن شمشیر توسط چکمه سائورون شکسته می‌شود، اما ایزیلدور تسلیم نشده و با شمشیر شکسته شده حلقه یگانه را از دست سائورون می‌برد. در ادامه قدرت حلقه یگانه برای ایزیلدور وسوسه‌انگیزتر از آن بود که بتواند صرفاً آن را نابود کند، بنابراین جاه‌طلبی او باعث شد تا حلقه را برای خود نگه دارد. اندکی پس از این پیروزی بزرگ، ایزیلدور در نبردی که به نام فاجعه گلدن فیلدز (Gladden Fields) در آغاز عصر سوم شناخته می‌شود، توسط گروهی از اورک‌ها ردیابی و درکمین آن‌ها گرفتار شد.

در جریان نبرد، به یکی از سربازان ایزیلدور به نام اوتار (Ohtar) دستور داده شد که از نبرد فرار کرده و نارسیل را از دست دشمن در امان نگه دارد. ایسیلدور در نهایت در آن نبرد کشته شد و حلقه یگانه در درون رودخانه افتاد و گم شد. با این حال اوتار تکه‌های نارسیل را به ریوندل برد و آن‌ها را تحت حمایت قدرتمند الروند به دست الف‌ها سپرد. تکه‌های نارسیل در ریوندل باقی ماند تا این که الروند قبل از نبرد دشت‌های پلنور (Pelennor Fields) در ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه نارسیل را به آندوریل تبدیل کرد. با این حال در کتاب‌های ارباب حلقه‌ها، فرض بر این است که ساختن شمشیر اندکی پس از حرکت یاران حلقه از ریوندل، جهت آماده‌سازی برای نبردهای بزرگ‌تر آغاز شد.

آندوریل برای آراگورن ساخته شد

آراگورن به همراه شمشیر آندوریل و ارتش مردگان دانهارو
آراگورن به همراه شمشیر آندوریل و ارتش مردگان دانهارو

احتمالاً تنها چند روز پس از حرکت یاران حلقه از ریوندل، تکه‌های نارسیل دوباره بازسازی شده و به آندوریل، شعله غرب تبدیل شد. در مجموع ساخت شمشیر ممکن است به اندازه کل سفر شش ماهه طول کشیده باشد. اگر نه، پس به احتمال زیاد زمانی در حوالی وقایع دو برج (The Two Towers) تکمیل شده است. با توجه به میزان سفر و نبردی که آراگورن در آن زمان با آن روبرو شد، منطقی بود که الروند به دلیل درگیری‌هایی مانند نبرد هلمز دیپ، نتوانست آن را زودتر به دست آراگورن برساند. خوشبختانه، شمشیر بازسازی شده درست به موقع تحویل آراگورن شد تا از آن برای به خدمت گرفتن ارتش ارواح دانهارو برای نبرد با نیروهای موردور استفاده کند. داشتن اندوریل در آن زمان به او کمک کرد تا به مردگان دانهارو ثابت کند که کلام او و کمک آن‌ها، می‌تواند آن‌ها را از بند نفرین آزاد کند.

بیشتر بخوانید: ارباب حلقه‌ها ؛ امکان نابودی حلقه یگانه سائرون به روش‌ها دیگر هم وجود داشت!

آندوریل به یکی از پربارترین سلاح‌هایی تبدیل شد که قهرمانان نژاد انسان‌ها در سرزمین میانه از آن استفاده می‌کردند. از نبرد در میناس تیریث تا بریدن سر دهان سائرون؛ باید گفت که شمشیر از صفحات کتاب‌های ارباب حلقه‌ها پرید و به سلاح معروف تاریخ سینما تبدیل شد. از اکسکالیبور در افسانه‌های آرتورین گرفته تا شمشیر درخشان آناکین در مجموعه جنگ ستارگان، اصلا هر گونه که حساب کنید، شمشیر آندوریل به ابزار نمادین متعلق به قهرمانانی تبدیل شد که قرار است با شرارت بزرگ و با مسئولیت زیاد مقابله کنند.

این سلاح نه تنها اعتماد به نفس بسیاری را برانگیخت، بلکه چراغ امیدی بود که به کمک آن می‌شد رفاه و نظم را از طریق نسل خونی ایزیلدور که قبلاً سائرون را شکست داده بود، به سرزمین میانه بازگرداند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

بازی‌هایی که باید منتظر آن‌ها در سال جدید باشید!

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا
پاسخ

به من چه!!!!

جبار سینگ
پاسخ

به نظرم شمشیر متعلق به منه
زود پسش بده پیتر جکسون

جبار سینگ
پاسخ

حق ندارید شمشیر منو پنهان کنید

جبار سینگ
پاسخ

این شمشیر فقط یک ارباب داره
اونم منم داریووووش