اخبار سینما و انیمیشن خبر سینما

گیم آف ترونز ؛ معرفی خاندان‌های مهم و مستقر در جغرافیای وستروس

سرزمین پهناور وستروس را می‌توان یکی از بهترین دنیاهای ژانر فانتزی است. این سرزمین خیالی که توسط جورج آر آر مارتین خلق شده، بستر اتفاقات سریال پرطرفدار گیم آف ترونز(Game of Thrones) و پیش درآمد آن یعنی سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) است. هر چقدر هم که وستروس زیبا باشد، تاریخ آن خونین و پر از جنگ است؛ چون خاندان‌ها و خانواده‌های مختلفی در آن برای کسب قدرت با یکدیگر رقابت می‌کنند. خاندان‌های زیادی در وستروس وجود دارد که در مناطق مختلف آن ساکن هستند، اما خاندان‌های بزرگ عامل تحریک واقعی ملت محسوب می‌شوند.

هر یک از خاندان‌های بزرگ وستروس، از خاندان شریف استارک در وینترفل گرفته تا خاندان آشفته حال و سلطنتی تارگرین در دراگون استون و کینگز لندینگ، نقش ویژه‌ای در تاریخ جهان خود دارند. خاندان‌های بزرگ برای نسل‌ها بر وستروس تأثیر گذاشته‌اند و هر جنگ بین خاندان‌ها یا درون آن‌ها تغییرات بزرگی را برای کل ملت ساکن در وستروس ایجاد کرده است. حال با مجله بازار همراه باشید تا با این خاندان‌های ساکن در سرزمین وستروس آشنا شوید.

خاندان آرین (House Arryn)

خاندان آرین پس از مرگ جان آرین در اوایل وقایع گیم آف ترونز دیگر به شکوه سابق خود دست پیدا نکرد.
خاندان آرین پس از مرگ جان آرین در اوایل وقایع گیم آف ترونز دیگر به شکوه سابق خود دست پیدا نکرد.

خاندان آرین (House Arryn) یکی از قدیمی‌ترین و مورد احترام‌ترین خاندان‌ها در کل وستروس است که از محل اقامتش در ایری (eyrie) حکمرانی می‌کند. آرین‌ها سرانجام در طی فتوحات سرزمین وستروس اگون تارگرین به او سوگند وفاداری خوردند و در طول نسل‌های بعدی، این خاندام به‌خاطر شرافتش بیشتر شناخته شدد. در سال ۲۸۱ پس از میلاد، لرد جان آرین در شورش رابرت باراتیون که پایان سلسله تارگرین‌ها را به دنبال داشت و دوره جدیدی را برای وستروس آغاز کرد، شرکت داشت.

در حالی که خاندان آرین چندین شخصیت برجسته در تاریخ وستروس داشت، اما این خاندان پس از مرگ مشکوک جان آرین از شهرت افتاد و تا این که در نهایت ریاست آن به یک فرد خارج از خاندان یعنی پتیر بیلیش (Petyr Baelish) معروف به لیتل فینگر واگذار شد. با پایان وقایع گیم آف ترونز، خاندان آرین بیشتر غرور و موقعیت خود را از دست داده بود و در مقایسه با سایر خاندان‌های بزرگ هفت پادشاهی دیگر چیزی برای گفتن نداشت.

خاندان تالی (House Tully)

خاندان تالی (House Tully) از دنیای گیم آف ترونز را می‌توان یک خاندان باستانی دانست که قدمت بسیار بلند بالایی دارد.
خاندان تالی (House Tully) از دنیای گیم آف ترونز را می‌توان یک خاندان باستانی دانست که قدمت بسیار بلند بالایی دارد.

خاندان تالی را می‌توان یک خانواده باستانی دانست که قدمت آن به قبل از فتوحات اگون تارگرین یعنی تا عصر اولین انسان‌ها برمی‌گردد. تالی‌ها به سرعت به تارگرین‌ها وفادار شدند و پس از تکمیل فتحوحات اگون جایگاه برجسته خود را در هفت پادشاهی متحد بدست آوردند. آن‌ها بر سرزمین‌های ریورلند (Riverlands) حکومت کردند و به خاطر سبک زندگی شرافتمندانه‌شان که از نسل‌ها فراتر می‌رفت، شهرت داشتند. در حالی که خاندان تالی در بیشتر تاریخ وستروس به دلیل قدرت و اعتبارش شناخته شده بود، این خانواده در طول جنگ پنج پادشاه تقریباً از بین رفت. تالی‌ها در نهایت توانستند جایگاه قدرت خود را پس بگیرند، اما در نتیجه بسیار ضعیف‌تر شده بودند و بسیاری از اعضای خانواده‌شان در این راه جان باختند. تالی‌ها هر چقدر هم که محترم بوده باشند، برای شرایط سختی که در اواخر قرن سوم میلادی حکم فرما بود، ساخته نشده بودند.

خاندان باراتیون (House Baratheon)

خاندان باراتیون در شورش علیه تارگرین‌ها موفق شد، اما نتوانست در ادامه اقبالی بدست آورد.
خاندان باراتیون در شورش علیه تارگرین‌ها موفق شد، اما نتوانست در ادامه اقبالی بدست آورد.

باراتیون‌ها در منطقه استورمزلند (Storm’s End) در ساحل شرقی وستروس حکومت می‌کنند. باراتیون‌ها که مانند خود سرزمین استورمزلند طوفانی و خشمگین بودند، از اولین کسانی محسوب می‌شدند که وقتی پادشاه دیوانه ایریس دوم تارگرین شروع به فراتر رفتن از حد خود کرد، بر علیه او شورش به پا کردند. این شورش به رهبری رابرت باراتیون، سلسله تارگرین را که مدت‌ها در وستروس حکومت می‌کرد را سرنگون کرده و هفت پادشاهی را وارد دوره‌ای جدید و نه کاملاً عالی کرد.

در حالی که نقش خاندان باراتیون در کتاب‌ها پررنگ‌تر است، اما این خانواده یکی از بزرگترین خاندان‌هایی است که پشت سر هم شکست خورده و در هم می‌شکند. سلطنت رابرت بر تخت آهنین تقریباً وستروس را به خاک و خون کشید و منجر به جنگی شد که باراتیون‌ها را از چهره جهان مارتین محو کرد.

خاندان ولاریون (House Velaryon)

خاندان ولاریون با پایان غم انگیز خود پیش از وقایع گیم آف ترونز تمام شکوه و قدرت خود را از دست داد و دیگر مانند سابق جان نگرفت.
خاندان ولاریون با پایان غم انگیز خود پیش از وقایع گیم آف ترونز تمام شکوه و قدرت خود را از دست داد و دیگر مانند سابق جان نگرفت.

خاندان ولاریون (Velaryon) یک خانواده باستانی بود که به شدت با سلسله حاکم تارگرین‌ها ارتباطات خویشاوندی داشت. این خاندان از تبار ولاریون مانند خاندان تارگرین‌ ، متشکل از دریانوردان و بازرگانانی بودند که از آب‌های وستروس در برابر هر مهاجم یا دزدان دریایی محافظت می‌کردند. همانطور که در مقطعی از تاریخ وستروس این خاندان نجیب و شجاع بودند، اما خاندان ولاریون عمدتاً در جنگ‌های مکرر هفت پادشاهی از بین رفت و سرانجام پس از شورش رابرت توسط استنیس باراتیون آواره شدند. در حالی که با وقایع گیم آف ترونز دیگر خاندان بزرگی نبودند، اما نباید از یاد برد که زمانی ولاریون‌ها یکی از تأثیرگذارترین خاندان‌ها در تاریخ وستروس بودند.

خاندان مارتل (House Martell)

خاندان مارتل در دنیای گیم آف ترونز به خاطر داشتن فرهنگ منحصر به فرد، توانسته بود به روش خاص خود در دنیای پر تنش وستروس دوام بیاورد.
خاندان مارتل در دنیای گیم آف ترونز به خاطر داشتن فرهنگ منحصر به فرد، توانسته بود به روش خاص خود در دنیای پر تنش وستروس دوام بیاورد.

خاندان مارتل (House Martell) حاکم دورن، جنوبی‌ترین منطقه وستروس بودند. مارتل‌ها که از سانسپیر حکومت می‌کردند، قبیله‌ای مغرور و ترسناکی هستند که کینه‌ی آن‌ها زبانزد خاص و عام است و آن‌ها ثابت کرده‌اند که تحت تأثیر قدرت تخت آهنین قرار نگرفته‌اند. یکی از برجسته‌ترین اعضای این خاندان اوبرین مارتل است که توسط پدرو پاسکال در سریال گیم آف ترونز ایفای نقش شده است. خاندان حاکم دورن نیرویی قدرتمندی در اختیار دارد که با آن می‌توانند از خود به خوبی مراقبت کرده و دارای نیروی انسانی و منابع کافی برای خودکفایی هستند. آداب و رسوم آن‌ها با دیگر خاندان‌ها بسیار متفاوت است و همین آن‌ها را به خاندانی منحصر به فرد در وستروس تبدیل می‌کند. با این وجود حتی این خانواده مغرور هم پس از وقایع گیم آف ترونز که در آن اکثر مارتل‌ها پس از پیوستن به جنگ علیه لنیسترها از بین می‌روند، نابود می‌شوند.

خاندان گریجوی (House Greyjoy)

خاندان گریجوی (House Greyjoy) مانند خاندان ولاریون دارای ناوگان دریایی قدرتمندی بودند.
خاندان گریجوی (House Greyjoy) مانند خاندان ولاریون دارای ناوگان دریایی قدرتمندی بودند.

گریجوی‌ها بر جزایر آهن که مجموعه‌ای از خشکی‌ها در سواحل غربی وستروس قرار داشت، حکومت می‌کردند. آن‌ها افراد حریص و خودخواهی بودند که به دنبال کسب ثروت و شکوه برای خود جدا از سایر خاندان‌های بزرگ وستروس هستند. این هدف سرانجام گریجوی‌ها را به شورش علیه تخت آهنین سوق داد تا این که در نهایت شکست خورده و مجبور شدند به خاندان استارک تعهد بدهند. هر چقدر هم که خاندان گریجوی اهمیت کمی داشته باشد، چیزی به شدت قانع کننده در مورد آن‌ها به عنوان عضوی از ملت وستروس وجود دارد. گریجوی‌ها مانند ولاریون‌ها مردمان دریانوردی بودند که شبیه قبیله‌های دزدان دریایی عمل می‌کردند و همین آن‌ها را در میان دیگر خاندان‌های بزرگ منحصربه‌فرد می‌کرد.

خاندان تایرل (House Tyrell)

خاندان تایرل (House Tyrell) یکی از قدرتمندترین و با سابقه‌ترین خانواده‌ها در وستروس بود.
خاندان تایرل (House Tyrell) یکی از قدرتمندترین و با سابقه‌ترین خانواده‌ها در وستروس بود.

خاندان تایرل بر ریچ (Reach)، منطقه‌ای ثروتمند از هفت پادشاهی حکومت می‌کردند. به عنوان یکی از قدرتمندترین و با سابقه‌ترین خانواده‌ها در وستروس، تایرل‌ها خاندانی هستند که می‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد. اگرچه برخی تمایل آن‌ها را به چیزهای ظریف به عنوان نشانه‌ای از انفعال اشتباه گرفته‌اند، اما تایرل‌ها اصلا منفعل نبوده و یکی از قوی‌ترین نیروهای جنگی و استراتژیک در تمام هفت پادشاهی را دارند. سریال گیم آف تروتز (Game of Thrones) استراتژی فوق العاده سیاسی و جنگی این خاندان بزرگ را از طریق افرادی مانند لیدی اولنا تایرل و ملکه مارجری تایرل به خوبی نشان می‌دهد. اگرچه تایرل‌ها در نهایت نمی‌توانند لنیسترهای حیله‌گر را گول بزنند، اما ثابت می‌کنند که خار بزرگی در چشم دشمن خود هستند.

خاندان لنیستر (House Lannister)

لنیسترها علیرغم بدجنسی خود، به لطف استراتژی حیله گرانه و شیوه‌های فریبنده، برای توان حفظ برتری خود قابل تحسین هستند.
لنیسترها علیرغم بدجنسی خود، به لطف استراتژی حیله گرانه و شیوه‌های فریبنده، برای توان حفظ برتری خود قابل تحسین هستند.

لنیسترها از بدنام ترین افراد در تمام وستروس هستند. خاندان لنیستر که از کسترلی راک در وسترلندز حکومت می‌کند، به خاطر زیرک بودن به ویژه از نظر مالی و همچنین به خاطر داشتن حافظه قوی به خصوص در مورد کینه‌ها، شهرت دارد. اکثر مردم وستروس شعار واقعی خانواده آن‌ها را عبارت یک لنیستر همیشه بدهی‌های خود را می‌پردازد می‌دانند.

خاندان لنیستر نقشی محوری در وقایع گیم آف ترونز بازی می‌کند، زیرا این خانواده شرایط عالی را برای به قدرت رسیدن خود به جای باراتیون‌ها ایجاد می‌کنند. با امثال ملکه سرسی که بر تخت آهنین جلوس کرد، لنیسترها وستروسی را که در حال مرگ بود، ویران کردند و دیگر خاندان‌های اصیل‌تر را مجبور کردند که علیه آن‌ها قیام کنند. لنیسترها حتی علیرغم بدجنسی خود، به لطف استراتژی حیله گرانه و شیوه‌های فریبنده، برای توان حفظ برتری خود قابل تحسین هستند.

خاندان استارک (House Stark)

خاندان استارک (House Stark) پس از وقایع گیم آف ترونز حکومت جداگانه و مستقل خود را تاسیس کرد.
خاندان استارک (House Stark) پس از وقایع گیم آف ترونز حکومت جداگانه و مستقل خود را تاسیس کرد.

خاندان استارک در وینترفل بر منطقه شمال حکومت می‌کند، جایی که آن‌ها بیش از هر خاندان بزرگ دیگری در معرض شرایط سخت زمستانی هستند. استارک‌ها تا حدی به دلیل موقعیت مکانی‌شان، دید بسیار تیره‌تری از جهان دارند و همیشه بر سختی‌های پیش رو تمرکز می‌کنند تا این که با خیالات زودگذر تابستان خوش بگذرانند. استارک‌ها همچنین در خلع تارگرین‌ها از قدرت در طول شورش رابرت نقش اساسی داشتند و سرنوشت هفت پادشاهی را برای همیشه تغییر دادند.

وقایع گیم آف ترونز نشان می‌دهد که استارک‌ها یکی از شریف‌ترین خانواده‌ها در کل کشور هستند. وفاداری و صداقت آن‌ها در طول جنگ پنج پادشاه مورد آزمایش قرار می‌گیرد و بسیاری از آن‌ها را وادار می‌کند تا به این فکر کنند که آیا اصول اخلاقی آن‌ها باعث نابودی خاندانشان می‌شود یا خیر؟ با این حال، مشخص شد که این شخصیت قوی آن‌ها بود که به استارک‌ها کمک کرد تا در نهایت لنیسترها را سرنگون کرده و آینده وستروس را یک بار دیگر بازنویسی کنند. پس از آن استارک‌ها حتی قدرتمندتر شدند و شمال از هفت پادشاهی جدا شد تا دولت جداگانه خود را مانند زمانی که در دوران باستان بود، تشکیل دهد.

خاندان تارگرین (House Targaryen)

خاندان تارگرین تنها خانواده‌ای در وستروس بودند که هیچ کس جز خودشان توانایی نابود کردنشان را نداشت.
خاندان تارگرین تنها خانواده‌ای در وستروس بودند که هیچ کس جز خودشان توانایی نابود کردنشان را نداشت.

تارگرین‌ها خاندان حاکم هفت پادشاهی در طول اکثریت قریب به اتفاق تاریخ وستروسی بودند. با شروع فتح وستروس توسط اگون، تارگرین‌ها با چنگال آهنین، گاهی خیرخواهانه و گاهی بی رحمانه، بر هفت پادشاهی حکومت می‌کردند. این خانواده به ویژه به خاطر رام کردن اژدها شهرت داشتند که آن‌ها را در جنگ‌ها وحشتناک‌تر می‌کرد. هیچ خاندانی در تاریخ وستروس به اندازه تارگرین‌ها تأثیرگذار یا ترسناک نبوده است. گاهی اوقات، تارگرین‌ها که به خاندان اژدها معروف هستند، به خاطر تندخویی و شخصیت آتشین خود شناخته می‌شدند که همین از آن‌ها رهبرانی معیوب اما مؤثر می‌ساخت.

بیشتر بخوانید: ارباب حلقه‌ها ؛ بررسی سرگذشت گلارونگ اولین اژدهای سرزمین میانه

آن‌ها ثابت کردند که در هفت پادشاهی آنقدر تأثیرگذار هستند که گفته می‌شود تنها دشمنی که می‌تواند آن‌ها را نابود کند، خودشان هستند. این واقعاً همان چیزی است که در نهایت اتفاق می‌افتد. تارگرین‌ها تا حد زیادی بخاطر درگیری‌ها و جنگ‌های داخلی بیشتر قدرت خود را از دست دادند و همین باعث شد تا دیگر خاندان‌ها بتوانند بر آن غلبه کنند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

بازی‌هایی که باید منتظر آن‌ها در سال جدید باشید!

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عطا
پاسخ

موافقم

عطا
پاسخ

خوب بود! خاطره بازی خوبی بود

ارسلان
پاسخ

مزخرفترین سریال بود،بی محتوی،بدآموز،زشت افتضاح

Mr. Snow
پاسخ

این سریال از هر جهت بی نظیر بود. شما هم معلومه نهایتا کلاس سوم باشی و هیچی از فیلم و سریال نمیدونی

دیوید لینچ
پاسخ

چه مقاله خوبی…

Mr. Snow
پاسخ

بهترین سریالی که به عمرم دیدم. حتی با پایان بدش

صادق
پاسخ

مزخرف ترین سریال تاریخ یه فیلم فمنیستی بی ارزش با این فیلم چی رو میخواستن نشون بدن؟از وقتی فیلم و سریالای هالیوود فمنیستی شدن دیگه ارزش نگاه کردن ندارن همون قسمتای اول فهمیدم یه چیز بی ارزشی هست دیگه نگاه نکردم اصلا قابل مقایسه با ارباب حلقه ها و هابیت نیست اصلا

حمیدرضا
پاسخ

شما که چند قسمت بیشتر ندیدی نظر نده

امیر
پاسخ

شما بشین بچه مهندس و تکرار پونصدم جومونگ رو ببین ، هالیوود فمنیستی رو بیخیالش شو

امیر
پاسخ

فقط از اونجایی که از کتاب جدا شدن افتضاح شد
وگرنه تا جایی که منطبق بر نوشته های مارتین بود عالی بود
ولی به نظرم مارتین خیلی طولش داده
نکنه بمیره داستان نیمه کاره بمونه

امیر
پاسخ

متنتون هم میتونست کامل تر باشه