آخرین اخبار باب اسفنجی و پاتریک خبر

بالاخره باب اسنفجی شلوار مکعبی چند سال دارد؟

باب اسفنجی برخلاف رفتار کودکانه‌ای که دارد، در خانه مستقل خود زندگی کرده و به یک شغل تمام وقت هم مشغول است. بدین ترتیب این موجود اسفنجی دوست داشتنی چند سال دارد و چرا همه چیز انقدر گیج کننده است؟

پس از اینکه سریال تلوزیونی SpongeBob SquarePants در سال ۱۹۹۹ شروع به کار کرد، شخصیت‌های سریال از جمله باب اسفنجی و پاتریک خیلی سریع راه خود را به دل طرفداران باز کردند. در ادامه همین موفقیت سازندگان به سراغ ساخت اسپین آف‌ها و محصولات مرتبط دیگر رفتند تا این فرنچایز بزرگ‌تر شود. ما در طول تمامی این محصولات مرتبط اطلاعات عمده‌ای درباره باب و دوستانش به دست آوردیم. اما با وجود تمامی این اطلاعات هنوز یک سوال گُنگ و بی‌پاسخ وجود دارد: باب اسفنجی چند ساله است؟

۱٠ تا از مهمان‌های غیرقابل پیش‌بینی سریال باب اسفنجی شلوار مکعبی

این سریال فوق‌العاده محبوب باب اسفنجی و پاتریک را اکثرا در حال ماجراجویی و کنجکاوی‌های مختلف قرار می‌دهد که در طی آن شاهد شیطنت شخصیت‌ها هستیم. اما هنگامی که از این تفریحات فاصله بگیریم، باب یک آشپز تمام وقت به شمار می‌رود که در رستوران آقای خرچنگ همبرگر درست می‌کند. علاوه بر این او آرزوی گرفتن گواهینامه قایقرانی را در در سر می‌پروراند تا بتواند با وسیله نقلیه خود در سطح شهر جا به جا شود.

باب یک فرد بالغ و مستقل است

با وجود یک شغل تمام وقت، یک خانه مستقل و یک حیوان خانگی به نام لری می‌توانیم ادعا کنیم که باب اسفنجی حداقل ۱۸ سال را دارد و به سن قانونی رسیده است. اما خب از آنجایی که در مورد یک سریال انیمیشنی بدون منطق صحبت می‌کنیم (واقعا چطور می‌شود در زیر آب آتش روشن کرد) نباید جزئیات آن را با منطق دنیای واقعی مورد سنجش قرار دهیم.

سن باب اسفنجی
طبق گواهینامه رانندگی باب متولد ۱۴ ژوئیه ۱۹۸۶ است

اما باید بدانید که یک مدرک مهم در این بین وجود دارد. در یکی از اپیزود‌های فصل اول سریال با نام Sleepy Time، ما می‌توانیم نیم‌نگاهی به گواهینامه قایقرانی باب اسفنجی بیندازیم. طبق این گواهینامه باب در ژوئیه ۱۹۸۶ متولد شده و در حین پخش قسمت مذکور حداقل ۱۴ سال دارد (اپیزود Sleepy Time در سال ۲۰۰۰ پخش شد). از آنجایی که حداقل سن مورد نیاز برای کسب گواهینامه در آمریکا ۱۶ سال مقرر شده، باب قاعدتا نمی‌تواند گواهینامه رسمی داشته باشد. استیفن هیلنرگ که جزو یکی از خالقین سریال محسوب می‌شود، اظهار می‌کند که این گواهینامه واقعی نیست و باب در رویاهای خود آن را مشاهده می‌کند. ولی موضوع این است که در اپیزود No Free Rides فصل دوم، ما باز هم تاریخ تولد مشابهی را می‌بینیم که نمی‌تواند اتفاقی باشد.

مادر بزرگ باب به سن او اشاره می‌کند

در ادامه بحث باید به نکته‌ای که در اپیزود Grandma’s Kisses به آن اشاره شد نیم نگاهی داشته باشیم. در این اپیزود ما باب را در حالی می‌بینیم که به خاطر بوسیدن مادر بزرگ خود و خوردن کلوچه‌های او توسط اختاپوس و سایر دوستان خود مورد تمسخر قرار می‌گیرد. با توجه به همین موضوع باب تصمیم می‌گیرد بالغانه‌تر رفتار کند و رفتارهای بچه‌گانه خود را کنار بگذارد. ولی خب دل کندن از بوسیدن و کلوچه‌های مادر بزرگ برای باب سخت بود و او را وارد چالشی ذهنی کرد. اما مادر بزرگ باب در طی یک دیالوگ به او می‌گوید:«یاد باشه، تو می‌تونی مادر بزرگت رو ببوسی و بازهم یک آدم بالغ باشی.» با توجه به همین جمله می‌توان نتیجه گرفت که باب اسفنجی بیش‌تر از ۱۹ سال دارد و صرفا کمی به رفتارهای بچه‌گانه خود عادت کرده است.

شما شبیه کدام یک از شخصیت‌های باب اسفنجی هستید؟ دو قلو خود را پیدا کنید

استیفن هیلنبرگ که یک بار هم از نام او یاد کردیم، در طی یکی از مصاحبه‌های خود شوخی کرد و گفت که باب در دنیای باب اسفنجی بیش‌تر از ۵۰ سال دارد. ولی خب از آنجایی که ما تعداد روزهای سال دنیای باب اسفنجی را نمی‌دانیم، نمی‌توانیم روی ۵۰ ساله بودن آن به اتفاق نظر برسیم. یک فرضیه دیگر هم وجود دارد که می‌گوید سن باب اصلا زیاد نمی‌شود و همیشه در این دوره خواهد ماند. ولی خب این فرضیه هم غلط است.

اسپین آف کمپ کورال

سن باب اسفنجی
نسخه ۱۰ ساله باب و پاتریک را می‌بینید

یکی از اسپین آف‌های فرنچایز مورد بحث با نام Kamp Koral ممکن است به سوال ما پاسخ دهد. این اثر روایتگر دوران کودکی ساکنین شهر بیکنی باتم است که در طی آن باب و پاتریک ۱۰ سال سن دارند. در کمپ کورال ما شخصیت Pearl را هم می‌بینیم که یک بچه کوچک است. در ادامه این استدلال باید بدانید که Pearl در فصل اول سریال باب اسفنجی به دوران نوجوانی رسید و در فصل چهارم تولد ۱۶ سالگی خود را جشن گرفت. اگر بخواهیم یک حساب سرانگشتی کنیم باید بگوییم که باب سنی میان ۲۵ الی ۳۰ دارد.

به طور کلی احتمالا می‌توان ادعا کرد که باب اسفنجی حداقل ۲۰ سال را دارد و در فعلا در همین سن باقی مانده است. نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: CBR


۱۰ بازی معرفی نشده که باید منتظرشون باشیم

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
النا
پاسخ

اولا استیفن هیلنرگ نیست و استیو هلیمبرگ هست. دوما مقاله واقعا جالبی بود.

ارحام ادب‌خواه
پاسخ

مرسی از نظرتون، ولی درستش همون هیلنبرگ هست، یه سرچ کنید متوجه میشید

مهدی
پاسخ

باب ۲۵ سالشه

۰۰۸۰۹
پاسخ

۴۴ ساله از بیکینی باتم

noora
پاسخ

مقاله ی واقعا خوبی بود ولی از نظر من *مطمئن نيستم* فکر میکنم که کار گردان اصلا فکری برای سن باب اسفنجی نکرده و به خاطر همین روی یک سن ثابت نمونده. اگر بخوایم حساب کنیم که پرل در زمان ۱۰ سالگی باب حدود یک سال داشته باب الان حدودا ۲۵ سالشه.