اخبار سینما و انیمیشن خبر سینما

ارباب حلقه‌ها ؛ چرا راداگاست پس از جنگ حلقه اجازه خروج از سرزمین میانه را نداشت؟

در جهانی پر از جنگ، هیولا و سیاست خنجر پشت خنجر، جادوگری به نام راداگاست قهوه‌ای (Radagast the Brown) نمایانگر جنبه سالم سرزمین میانه بود. این روح مهربان همان خوبی گندالف خردمند را داشت، اما در عوض از قدرت جادویی خود برای محافظت از گیاهان، جنگل‌ها و حیوانات جهان استفاده کرد و تصمیم گرفت که خود را درگیر جنگ‌های وحشیانه نکند. با این حال علیرغم طبیعت خوبش، غیبت راداگاست در وقایع ارباب حلقه‌ها به معنای مجازات بزرگ او بود.

جادوگران سرزمین میانه هر کدام با یک هدف به این جهان آمدند و آن هم کمک به شکست دادن ارباب تاریکی سائرون بود. با این حال این نقشه دقیقاً برای والار به نتیجه نرسید، چون از بین پنج جادوگر موجود، فقط گندالف در تلاش برای از بین بردن حلقه یگانه شرکت کرد. سارومان یک خائن بود، راداگاست هیچ جا دیده نمی‌شد و دو جادوگر آبی آنقدر دور بودند که به سختی نامی از آن‌ها برده می‌شد و اصلا معلوم نشد که سرنوشت آن‌ها چگونه رقم خورد. در نهایت باید گفت که آن چهار جادوگر، سرنوشت تلخی در انتظارشان بود. حال سوالی که پیش می‌آید این است، چه بر سر راداگاست قهوه‌ای آمد؟ برای یافتن پاسخ این سوال با مجله بازار همراه باشید.

راداگاست قهوه‌ای از جنگل‌های سرزمین میانه محافظت می‌کرد

راداگاست قهوه‌ای و گندالف خاکستری در فیلم هابیت پیش از وقایع ارباب حلقه‌ها
راداگاست قهوه‌ای و گندالف خاکستری در فیلم هابیت پیش از وقایع ارباب حلقه‌ها

پس از ورود به سرزمین میانه، بیش از ۲۰۰۰ سال قبل از وقایع ارباب حلقه‌ها ، راداگاست مستقیماً به جنگل‌ها رفت و نگران زندگی انسان‌ها و الف‌ها نبود. او به طرز باورنکردنی در مورد گیاهان و حیوانات آگاه بود، بنابراین مهارت‌های خود را برای درمان جنگل‌ها از فساد فزاینده جهان به کار گرفت، که بدون شک یک وظیفه نجیب و مهم بود، حتی اگر مستقیماً بر سائرون تأثیر نمی‌گذاشت. برخلاف گندالف، راداگاست به ندرت به اطراف سفر می‌کرد و در اطراف مرزهای میرک وود به راحتی زندگی خود را داشت.

با این حال، جنگل میرک‌ وود امنیت کافی نداشت، چون قلعه دول گولدور واقع در آنجا، جایی بود که سائرون برای اولین بار شروع به بازسازی قدرتش کرد و زمین آنجا را با گسترش شرارت خود آزار داد. بنابراین، در حالی که راداگاست به یک زندگی ساده علاقه داشت، به زودی مجبور شد با گندالف و سارومان همکاری کند و از دوستان پرنده خود به عنوان جاسوس برای تماشای حرکات سائرون استفاده کند.

راداگاست در زمان وقایع ارباب حلقه‌ها گم شده بود

گندالف و فرودو بعد از وقایع ارباب حلقه‌ها به سمت غرب رفتند.
گندالف و فرودو بعد از وقایع ارباب حلقه‌ها به سمت غرب رفتند.

علیرغم این که راداگاست در نهایت درگیر مبارزه با سائرون شد، اما این مبارزه زیاد طول نکشید، زیرا در زمان ارباب حلقه‌ها او هیچ جا پیدا نبود و گم شده بود. پس از تشکیل شورا، الروند پیشاهنگانی را برای جستجوی جادوگر قهوه‌ای فرستاد، اما او هرگز پیدا نشد که می‌توان حدس زد که راداگاست به مبارزات علیه شر در جایی دیگر از سرزمین میانه کمک می‌کرد. اما این واقعیت که هیچ سابقه‌ای از او در طول جنگ وجود ندارد، بسیار مشکوک بوده و نشان می‌دهد که او وظیفه خود را برای شکست دادن سائرون به نفع پنهان شدن در جنگل‌ها رها کرده است.

پس از جنگ، عصر انسان‌ها آغاز شده بود و الف‌ها سرزمین میانه را به سمت غرب ترک کردند. فرودو به دلیل حامل حلقه‌ بودن به او اجازه ورود به سرزمین جاویدان والینور داده شد و گندالف هم پس از کمک به جستجوی او اجازه یافت که به او بپیوندد. با این حال کسانی که به هدف خود در سرزمین میانه نرسیده بودند، نتوانستند آنجا را ترک کنند و با کاهش قدرتشان محکوم به ماندن در آنجا شدند. سارومان به دلیل خائن بودن به این سرنوشت دچار شد، زیرا قبل از مرگش به عنوان موجودی وفادار به ارباب تاریکی سائرون عمل کرده بود و متأسفانه اشاره شده است که راداگاست هم بخاطر پنهان شدن در جنگل به همان سرنوشت دچار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ارباب حلقه‌ها ؛ چه کسانی بهترین سلاح‌ها و زره‌ها را در سرزمین میانه می‌ساختند؟

والار در مورد این که چه کسی می‌تواند با الف‌ها به سمت غرب حرکت کند، سختگیر بودند، بنابراین به احتمال زیاد به جادوگری غیر از گندالف اجازه ورود داده نشد. بنابراین راداگاست احتمالاً مجبور می‌شود روزهای باقی مانده خود را در سرزمین میانه بدون قدرتی که داشت، بگذراند که برای چنین روح مهربانی ناعادلانه به نظر می‌رسد. با این حال این امکان وجود دارد که راداگاست بخواهد برای همیشه در جنگل ماندگار شود، چون او همیشه جنگل‌ها را بر افراد دیگر ترجیح می‌داد. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

بهترین بازی‌هایی که برای عید می‌توانید تجربه کنید

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها