اخبار سینما و انیمیشن خبر

نتفلیکس اینگونه محبوبیت سریال ونزدی را در هند چند برابر کرد

فصل دوم سریال ونزدی «Wednesday» » از نتفلیکس تنها یک موفقیت جهانی نیست، بلکه نمونه‌ای از این موضوع است که چگونه اینفلوئنسرها می‌توانند باعث نفوذ منطقه‌ای محصولات بین‌المللی شوند. رویداد تبلیغاتی جهانی نتفلیکس با نام «تور نابودی»، شاهد نقش مهم تولیدکنندگان محتوای هندی در بومی‌سازی این سریال و ارتباط دادن آن با مخاطبان هندی بود.

نتفلیکس این مکان را به «جزیره ونزدی» تبدیل کرد. در کنار رسانه‌ها و طرفداران جهانی، نتفلیکس پنج تولیدکننده محتوای هندی را برای پوشش و پروموت این رویداد برای مخاطبان محلی به آنجا دعوت کرد:

  • Srishti Garg
  • Rida Tharana
  • Sufi Motiwala
  • The Rebel Kid
  • Ankush Bahuguna

این اینفلوئنسرها فقط تماشاگر نبودند، بلکه مصاحبه‌های رسمی با بازیگران سریال، از جمله جنا اورتگا، اما مایرز و گوئندولین کریستی انجام دادند. این مصاحبه‌ها بخشی از محتوای رسمی بود که توسط نتفلیکس هند در اینستاگرام منتشر شد. پست‌های آن‌ها هر چیزی از پشت‌صحنه‌ها تا تصاویر گوتیک و استایل‌های خاص را به نمایش گذاشت و این نمایش جهانی را به محتوایی قابل ‌درک و جذاب برای مخاطبان هندی تبدیل کرد.هر پنج تولیدکننده محتوا به یک اندازه در این کمپین مشارکت داشتند:

رتبه‌بندی بهترین اپیزودهای فصل دوم سریال ونزدی
  • در اینستاگرام: هر اینفلوئنسر لحظات خاصی از رویداد، عکس‌های مد روز و بخش‌هایی از مصاحبه‌هایشان با بازیگران را به اشتراک گذاشت.
  • پل زدن بین مخاطبان جهانی و محلی: محتوای آن‌ها تجربه‌ جهانی سیدنی را به روایتی تبدیل کرد که برای طرفداران هندی قابل درک و جذاب باشد و هیجانی بومی پیرامون سریال ایجاد کند.
  • دسترسی به پشت ‌صحنه: بینندگان نگاهی از درون به رویداد و تعاملات بازیگران داشتند که همه از دیدگاه‌ها و سبک‌های منحصربه‌فرد اینفلوئنسرها ضبط شد.

با ترکیب مصاحبه‌ها و ریلزها، نتفلیکس هند اطمینان حاصل کرد که هیجان تور “نابودی” یا Doom Tour به یک ترند داخلی در هند تبدیل شود و اینفلوئنسرها را به بازیگرانی کلیدی در تقویت منطقه‌ای این سریال بدل کرد. نتفلیکس هند همچنین از شراکت با برندها برای افزایش تعامل طرفداران بهره برد:

  • Timex India:  مجموعه‌ای از ساعت‌های الهام ‌گرفته از سریال ونزدی را با طراحی‌های گوتیک سیاه و سفید عرضه کرد که در کنار محتوای اینفلوئنسرها تبلیغ شد.
  • Cheetos India: نسخه‌های محدود جمجمه‌های آتشین را عرضه کرد که توسط تولیدکنندگان محتوا در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ شد.

این همکاری‌ها تضمین کرد که فضای گوتیک و لحن عجیب‌وغریب سریال ونزدی فراتر از تلویزیون‌ها طنین‌انداز شود و راه‌هایی تعاملی برای ارتباط با مخاطبان هندی فراهم کند. رویکرد مبتنی بر اینفلوئنسرها نتیجه داد:

سریال ونزدی باید در فصل سوم از خط داستانی بحث‌برانگیز تایلر خداحافظی کند
  • فصل دوم سریال ونزدی در ۸۳ کشور در جایگاه اول آغاز به کار کرد و در هفته اول، ۳۴۱ میلیون ساعت در سطح جهانی تماشا شد.
  • محتوای «تور نابودی» که توسط اینفلوئنسرهای هندی پروموت شد، به نتفلیکس هند کمک کرد تا برای هر دو فصل اول و دوم، این سریال در میان ۱۰ عنوان برتر قرار بگیرد.
  • ایمپرشن این کمپین جهانی از سه میلیارد عبور کرد، در حالی که محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرهای هندی، بخشی قابل توجه از این دسترسی عظیم را تشکیل داد.

این رویکرد نتفلیکس نشان می‌دهد که محصولات خارجی زمانی می‌توانند به شکل موثری بومی‌سازی شوند که اینفلوئنسرها آن‌ها را پروموت یا تبلیغ کنند. با دادن دسترسی مستقیم به بازیگران، برگزاری رویدادهای تعاملی و بهبود برندینگ، این کمپین توانست هیجان جهانی را به محتوایی مورد پسند مخاطبان هند تبدیل کند و قدرت بازاریابی بر پایه اینفلوئنسرها را در هند به اثبات برساند.

منبع: exchange4media


امسال بازی خوب چی داریم؟ میزگیم با نیما نوترون

امسال بازی خوب چی داریم؟ میزگیم با نیما نوترون

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها