سایمون آرسنو که از سازندگان بازی اساسینز کرید شدوز (Assassin’s Creed Shadows) است، اعتراف کرده که والهالا از همان ابتدا یک بازی عظیم بود و با اضافه شدن تمام بستههای الحاقی، بیش از حد بزرگ و از کنترل خارج شده است.
فرنچایز اساسینز کرید که عناوین مختلفی را شامل میشود، در سال ۲۰۱۷ وارد سبک جدیدی از بازیها شد. تیم سازنده یعنی یوبیسافت، با هدف افزایش مخاطب، تصمیم گرفت بازیهای این فرنچایز را بیشتر به سمت نقشآفرینی و جهان باز هدایت کند. میتوان گفت شروع این اتفاق با بازی Origins رقم خورد و با عنوان بعدی یعنی Odyssey ادامه یافت.
این دو بازی علاوه بر بزرگ بودن نقشه و طولانی بودن داستانشان، بستههای الحاقی مختلفی را نیز دریافت کردند. با ادامه یافتن این مسیر، بازی اساسینز کرید والهالا (Assassin’s Creed Valhalla) در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و توانست طرفداران بسیار زیادی را نیز به دست آورد و همچنین به پرفروشترین عنوان این فرنچایز تبدیل شود. اما با گذشت زمان و اضافه شدن بستههای الحاقی رایگان و غیررایگان مختلف، بهنظر میرسد که والهالا به یک بازی بیش از حد بزرگ تبدیل شده که گیمرها یا آن را شروع نمیکنند و یا نیمهکاره رها میکنند.
این اتفاق و بعضی از دلایل مختلف دیگر، باعث شد تا کمپانی یوبیسافت تصمیم بگیرد که این مجموعه را به روند قبلی خود بازگرداند و نتیجه آن عرضه بازی Mirage بود که به وضوح از سه عنوان قبلی کوچکتر شده بود. جدیدترین بازی این مجموعه یعنی Shadows نیز تا به اینجا از والهالا کوچکتر بوده و به نظر میرسد که سازندگان قصد دارند تا با کنترل آن، از اشتباهات گذشته خود دوری کنند.
سایمون آرسنو که وظیفه کارگردانی بسته الحاقی Claws of Awaji برای بازی شدوز را بر عهده دارد، در گفتگویی با وبسایت GamesRadar در اینباره میگوید:
والهالا با گذر زمان به یک بازی آشفته و بههمریخته تبدیل شد. این بازی در هنگام انتشار مشکلی نداشت؛ اما هرچه بیشتر گذشت، بستههای الحاقی و محتوای رایگان روی هم انباشته شدند و آن را به یک هیولا تبدیل کردند. البته که این عنوان از ابتدا هم عظیم بود، اما در نهایت به یک هیولای بسیار عظیمتر بدل شد.
به گفته آرسنو، این مشکل تا حدی با بستههای الحاقی اساسینز کرید شدوز کاهش یافته است؛ آن هم صرفاً به این دلیل که توسط تیمی بسیار کوچکتر از تیم سازنده بازی اصلی ساخته میشود. تیم آرسنو در بوردو (Bordeaux) جدا از استودیوی اصلی در کبک (Quebec) فعالیت میکند و همین موضوع باعث شده تا رویکردی بر پایه «طراحی در چارچوب محدودیتها» در پیش گرفته شود.
بسته الحاقی Claws of Awaji که در تاریخ ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) برای همه پلتفرمها منتشر شده، بازیکنان را به جزیره آواجی میبرد و حدود ۱۰ ساعت محتوای اضافه روی خط اصلی داستان که چیزی بین ۳۵ تا ۴۰ ساعت طول میکشد، ارائه میدهد. بازیکنان علاوه بر خط داستانی جدید، به مهارتها، تواناییها و تجهیزات تازهای هم دسترسی خواهند داشت.
نظر شما درمورد بازی اساسینز کرید شدوز چیست؟ شما به کدامیک از عناوین این فرنچایز بیشتر علاقه دارید؟ برترین بازیهای این مجموعه از دیدگاه خود را در قسمت کامنتها برای ما بنویسید.
منبع: Gamesradar
امسال بازی خوب چی داریم؟ میزگیم با نیما نوترون
نظرات