تام هالند از بهترین تئوری فیلم جدید مرد عنکبوتی پرده برداشت
آخرین تصویری که از مرد عنکبوتیِ تام هالند در ذهن داریم، به فیلم حماسی «راهی به خانه نیست» (۲۰۲۱) بازمیگردد؛ جایی که او در کنار نسخههای موازی خود از دنیاهای دیگر، برای نجات چندجهانی جنگید. همراهی با قهرمانان باتجربهتری که توبی مگوایر و اندرو گارفیلد نقششان را ایفا میکردند، نقطه عطفی برای «پیتر ۱» بود تا به درک عمیقتری از مفهوم «قدرت زیاد، مسئولیت زیاد به همراه دارد» برسد. اکنون که پیتر در فیلم «Spider-Man: Brand New Day» وارد مرحله جدیدی از زندگیاش میشود، تأثیر آن ملاقات تاریخی همچنان با اوست. طرفداران تیزبین متوجه شدهاند که لباس جدید او در این فیلم، شباهتهای انکارناپذیری به لباسهای دو مرد عنکبوتی قبلی دارد؛ و حالا مشخص شده که این شباهت، کاملاً هدفمند بوده است.
تام هالند در مصاحبه اخیر خود با رسانه «Complex» این تئوری را تأیید کرد و گفت ایده اصلی پشت طراحی لباس جدید، ادای دِینی به مردان عنکبوتی پیش از اوست. او توضیح داد: «واقعاً خوشحالم که مردم متوجه این ادای احترام به لباسهای توبی و اندرو شدهاند. فیلم سوم فرصتی بود تا قدردان حضور آنها باشیم… من عاشق این ایدهام که پیتر حالا به برادران بزرگترش به چشم الگو نگاه میکند. او جزئیات جالبی در لباسهایشان دیده و حالا که تنها شده و خودش باید لباسش را بدوزد، سعی میکند از آنها الهام بگیرد.»
گرچه تغییر لباس ابرقهرمانان در هر فیلم جدید، اغلب فرصتی طلایی برای فروش اسباببازیها و محصولات جانبی است، اما گاهی فیلمسازان دلیلی داستانی و هوشمندانه برای این تحول ظاهری پیدا میکنند. بدون شک، ویترین فروشگاهها پر از اکشن فیگورهای لباس جدید مرد عنکبوتی خواهد شد، اما شنیدن اینکه یک بارِ احساسی و منطقی پشت این طراحی نهفته است، بسیار دلگرمکننده به نظر میرسد. وقایع «راهی به خانه نیست» زندگی پیتر را زیرورو کرد و طبیعی است که او حالا بخواهد راه «برادران بزرگترش» را ادامه دهد.
این لباس جدید، بیش از هرچیز، نشاندهنده بلوغ شخصیتی پیتر از زمان ورودش به دنیای سینمایی مارول است. یکی از انتقادهای همیشگی به نسخه هالند این بود که بیش از حد به تکنولوژی و گجتهای تونی استارک متکی است؛ تصویری که با شخصیت کلاسیک مرد عنکبوتی به عنوان یک قهرمان خلاق و خودساخته فاصله داشت. اما حالا پیتر پارکر روی پای خودش ایستاده و بیش از هر زمان دیگری به همان نسخهای نزدیک شده که طرفداران در کمیکها عاشقش بودند. این رویکرد با وعده سازندگان فیلم «Brand New Day» مبنی بر ارائه یک داستان شهری و ملموستر نیز همخوانی دارد؛ داستانهایی شبیه به آنچه در فیلمهای مگوایر و گارفیلد دیدیم. آن دو پیتر نیز با دشمنان سرسختی جنگیدند، اما هرگز مجبور نشدند برای مقابله با تانوس به سیارهای دیگر سفر کنند.
اظهارات تام هالند، نگاهی عمیق به وضعیت روحی پیتر در آستانه فیلم جدید میاندازد. با وجود تمام آسیبهای روحی، او همچنان مصمم است تا ردای قهرمانی را بر تن داشته باشد، دقیقاً همانطور که از برادران بزرگترش آموخته است. این فقط یک تقلید ظاهری نیست؛ پیتر ۱ تلاش میکند روح و منش آنها را در خود زنده نگه دارد. اینکه بداند کسانی شبیه به او وجود دارند که با درد و فقدانهای عظیم روبهرو شدهاند اما هرگز تسلیم نشدهاند، تجربهای باارزش برایش بود. بخشی از این تحول را در سکانس پایانی «راهی به خانه نیست» دیدیم، زمانی که او بزرگترین فداکاری ممکن را انجام داد و برای نجات دنیا، تمام خاطرات و روابطش را پاک کرد.
در این میان، شایعاتی درباره حضور سیدی سینک در نقش «مِیدی پارکر» (دختر پیترِ توبی مگوایر) به گوش میرسد. حتی اگر این شایعات به حقیقت نپیوندند، اکنون میتوان با اطمینان گفت که «Spider-Man: Brand New Day» پیوندی عمیق و معنادار با گذشته این مجموعه برقرار خواهد کرد. این توجه به جزئیات در طراحی لباس، نشان میدهد که سازندگان قصد دارند به شکلی طبیعی، داستان را از نقطه پایانی «راهی به خانه نیست» پیش ببرند. آن فیلم لحظهای فراموشنشدنی در زندگی پیتر بود و حالا به نظر میرسد که پیتر ۱، چه در ظاهر و چه در عمل، به میراث ماندگار پیتر ۲ و پیتر ۳ ادای احترام خواهد کرد.
منبع: comicbook
چطوری پارتنر گیمر پیدا کنیم؟ میزگیم ازدواجی با سایه و حمید
نظرات