آخرین اخبار جی‌تی‌ای خبر

جی تی ای ۶ آنلاین باید مشکل این مشکل بزرگ را حل کند

با گذشت ۱۲ سال، هنوز هیچ عنوانی نتوانسته است تجربه‌ای مشابه GTA Online خلق کند. بازی APB Reloaded آرزوهای مشابهی در سر داشت، اما اجرای ضعیف آن به شکستی کامل منجر شد. هرچند اطلاعات ما از بخش آنلاین جی تی ای ۶ به چند شایعه محدود است، اما می‌توان با اطمینان گفت که این بخش، اولویت اصلی راک‌استار خواهد بود. GTA Online هرگز با هدف ماندگاری یک دهه‌ای ساخته نشده بود، اما GTA 6 Online بدون شک برای پایداری طولانی‌مدت طراحی می‌شود و شایعات از احتمال افزوده شدن شهرها و مناطق جدید در طول زمان به آن خبر می‌دهند.

هرچند انتظار می‌رود این نسخه جدید، بزرگ‌تر و بهتر از GTA Online باشد، راک‌استار باید بر یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های این حالت بازی، یعنی اقتصاد، غلبه کند. همان‌طور که در دنیای واقعی هم شاهد هستیم، ایجاد تعادل در یک اقتصاد پایدار، شاهکار کوچکی نیست. عوامل پیچیده بی‌شماری در قیمت‌گذاری کالاها و قدرت خرید مردم تأثیرگذارند. هرگز تصور نمی‌کردم روزی این مفاهیم به موضوع بحث در مورد یک بازی ویدیویی تبدیل شوند، اما اقتصاد، شاهرگ حیاتی GTA Online است. تمام بازی حول محور پول می‌چرخد و راک‌استار نیز در عناوین مختلف خود، همواره نگاهی انتقادی به پول و نظام سرمایه‌داری داشته است.

فقط جی تی ای ۶ می‌تواند به سلطنت کالاف دیوتی پایان دهد

در GTA Online هیچ خط پایان مشخصی وجود ندارد. هدف نهایی، انباشت ثروت است تا عطش سیری‌ناپذیرتان برای داشتن خودروهای اسپرت لوکس، پنت‌هاوس‌های سر به فلک کشیده و کسب‌وکارهای متعدد برای پول‌شویی را برطرف کنید. اما یک تفاوت اساسی با دنیای واقعی وجود دارد: در GTA Online، راه‌های یک‌شبه پولدار شدن نه‌تنها ممکن، بلکه بسیار رایج‌اند و تاریخچه این بازی پر از گلیچ‌ها و روش‌های متقلبانه برای پر کردن حساب‌های بانکی است.

داستان از همان روزهای اول انتشار GTA Online شروع شد. گران‌ترین آیتم‌های بازی در آن زمان، هواپیمای غول‌پیکر «تایتان» با قیمت ۲ میلیون دلار و سوپراسپرت «اَدِر» با برچسب قیمت یک میلیون دلاری بودند. ۲ میلیون دلار، پول هنگفتی است و باید حس دستیابی به آن ارزشمند باشد، به‌ویژه برای بازیکنی که بازی را از صفر شروع می‌کند. اما طولی نکشید که بازیکنان با پیدا کردن گلیچ‌ها و حفره‌ها، این معادله را به هم زدند. مسابقه‌ای کوتاه در اطراف زندان، به یک ماشین تولید پول و XP تبدیل شد. در کنسول‌های نسل هفتم (Xbox 360 و PS3) نیز استفاده از مادها برای تزریق میلیون‌ها دلار به حساب بازیکنان رواج پیدا کرد.

 

هرچند راک‌استار گیمز با تمام توان برای مقابله با این پدیده جنگید و بارها حساب‌های بانکی متقلبان را صفر کرد، اما همیشه راهی برای دور زدن سیستم وجود دارد. مقابله کامل با این پدیده تقریباً غیرممکن است. هر به‌روزرسانی جدید نیز، خود راه‌هایی قانونی‌تر برای کسب درآمد، حتی به شکل نیمه‌منفعل، معرفی کرد. در نتیجه، راک‌استار به راهکاری دیگر روی آورد: افزایش قیمت‌ها، که عملاً نوعی تورم کنترل‌شده درون بازی بود. از آنجایی که پول زیادی در اقتصاد بازی در گردش بود، توسعه‌دهندگان مجبور بودند با گران‌تر کردن همه‌چیز، تعادل را بازگردانند.

امروز، وضعیت به جایی رسیده است که قیمت‌ها در GTA Online سرسام‌آور به نظر می‌رسند. البته راک‌استار تلاش می‌کند با رویدادهای هفتگی و پاداش‌های ویژه، به بازیکنان کمک کند و برای تازه‌واردها نیز بسته‌های شروع جذابی شامل کسب‌وکار رایگان و پول نقد در نظر می‌گیرد. اما این‌ها اصل ماجرا را تغییر نمی‌دهد: بازی به‌شدت گران است و مدیریت چندین کسب‌وکار پراکنده در نقشه، به‌جای سرگرمی، حس یک شغل دوم فرسایشی را القا می‌کند. نظر شما چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: comicbook


چطوری پارتنر گیمر پیدا کنیم؟ میزگیم ازدواجی با سایه و حمید

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها