یکی از بازیکنان مونولیثی به عرض ۳ میلیون بلوک در نسخه آلفای ماینکرفت کشف کرد
از آنجا که دنیای ماینکرفت با استفاده از یک الگوریتم به صورت رویهای (Procedurally) تولید میشود، از نظر وسعت بسیار بزرگ است. این امر همچنین به این معنا است که برخی از سازههای کمیاب به دلیل اشکالات و باگها ایجاد میشوند و کاوشگران زمان و تلاش زیادی را صرف یافتن آنها میکنند. به عنوان مثال، کاربران بایومهای جزیره قارچ بسیار بزرگی را کشف کردهاند که میلیونها بلوک وسعت دارند، در حالی که برخی دیگر به دنبال کشف کوچکترین بایومهایی هستند که میتوانند پیدا کنند.
به تازگی یک بازیکن ماینکرفت با نام کاربری u/Tremeschin تصاویری را در سابردیت (انجمن) بازی منتشر کرد که در آن سایر کاوشگران، سیدهای (Seeds) جالب جهان را به اشتراک میگذارند. این کاربر اشاره کرد که به یک مونولیث (Monolith) آلفای بسیار بزرگ برخورد کرده که مساحتی نزدیک به ۳ میلیون بلوک داشته است. برای کسانی که اطلاع ندارند، این مونولیثها نتیجه یک اشکال در نسخههای Infdev و Alpha بازی در زمان انتشار آنها بودند. اکثر این مونولیثها مساحت کمتری داشتند، اما گهگاه نمونههای بسیار بزرگی ظاهر میشدند.
پستکننده اصلی جزئیات بیشتری درباره این یافته اضافه کرد، از جمله اینکه نسخه بازی Alpha 1.1.2_01 با پیشتنظیم تولید زمین Moderner Beta Alpha بوده است. تصاویر با استفاده از مادپک Fabulously Optimized، شیدر Photon و افزونه Distant Horizons با فاصله دید ۱۵۶ چانک گرفته شدهاند. سید این جهان ۱۴۳۷۷۹۳۷۱۶۵۲۷۳۳ و مختصات آن (۲۶۶۰۰۰, ۵۹۹۴۰۰۰) است.
کاربر u/ZennithMC پرسید که پستکننده اصلی چگونه توانسته آن را پیدا کند، سؤالی که احتمالاً برای بسیاری از بازیکنان پیش آمده بود. پستکننده در پاسخ گفت که از یک الگوریتم جستجوی جامع (Brute-Force) که خود با زبان برنامهنویسی Rust نوشته است، استفاده کرده و این الگوریتم بر اساس مخزن رندر مونولیث Kahomayo است.
او برای سرعت بخشیدن به فرآیند، از عناصر دیگری مانند مشاهدات متعدد، جستجوی موازی و بهینهسازیهای کوچک استفاده کرده است. او همچنین افزود که رایانهاش یک تریلیون سید را در کمتر از ۱۴ ساعت اسکن کرده و این سید خاص چهارمین پتانسیل برتر را داشته است. کاربر u/Singitqueen اظهار داشت که این دقیقاً همان نوع زمین مسطحی است که برای سازههای شگفتانگیز خود به دنبالش بوده، حتی اگر این سازهها فقط یک خانه ساده با فضای ذخیرهسازی زیرزمینی باشند.
جنریشن منحصر به فرد جهان در ماینکرفت
بازیکنان ماینکرفت یک روستای محصور را کشف میکنند.
اینکه جهان سندباکس ماینکرفت را بزرگ بنامیم، یک کمگویی است، چرا که جهان جنریت شده به صورت رویهای عملاً بیپایان است. همانطور که قبلاً ذکر شد، از آنجایی که بازی از یک الگوریتم برای تولید سازهها استفاده میکند، گاهی اوقات باگها میتوانند منجر به اسپاونهای خندهداری شوند. بازیکنان با معابد صحرایی در وسط اقیانوس، روستاهای جاسازی شده در داخل کوهها و کشتیهای شکسته روی برجهای ایلیجرها (illager towers) مواجه شدهاند. حتی پس از گذشت بیش از پانزده سال، اشکالات در جنریشن جهان همچنان برای بازیکنان جذاب است.
البته، همه اشکالات سرگرمکننده و بیضرر نیستند. بسیاری از بازیکنان مرگهای تصادفی در حالت هاردکور (Hardcore) را گزارش کردهاند، بهویژه در نسخه بدراک (Bedrock Edition) این اتفاق میافتاده است و استودیوی موجانگ باید اطمینان حاصل کند که بازیکنان تجربهای بدون اشکال از بازی دریافت کنند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
چطوری پارتنر گیمر پیدا کنیم؟ میزگیم ازدواجی با سایه و حمید
Beta feature
نظرات