نسخه آلفای ماینکرفت مرحلهای پیش از تولید (pre-production) بازی سندباکس موجانگ بود که از اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۰ به طول انجامید. در حالی که این بازی در سال ۲۰۲۵ ویژگیهای بیشماری دارد، در مرحله آلفا بازی تقریباً هیچ ویژگی خاصی نداشت و پر از باگهایی بود که روند بازی را مختل میکردند و به همین دلیل، حسهای عجیب و وهمآلودی را القا میکرد. در اینجا چند مورد از دلایلی که باعث میشد نسخههای آلفای ماینکرافت ترسناک به نظر بیایند، ذکر شده است. با مجله بازار همراه باشید.
۱) مه غلیظ در نسخه آلفا ماینکرفت
نسخه آلفای ماینکرفت جاوا عمدتاً مه غلیظ (heavy fog) داشت.
یکی از دلایل اصلی که باعث میشد مرحله آلفای ماینکرفت ترسناک به نظر برسد، وجود مه غلیظ بود. اگرچه این بازی گزینهای برای تغییر چگالی مه داشت، بازیکنان معمولاً در تنظیمات پیشفرض بازی میکردند که مقدار زیادی مه به بازی اضافه میکرد. به دلیل وجود این مه، بازی بسیار وهمآلودتر از واقعیت خود حس میشد.
حتی در طول روز، بازیکنان نمیتوانستند مسافت زیادی را ببینند و یک نوع پارانویای عجیب داشتند که ممکن است چیزی از میان مه بیرون بیاید و آنها را بکشد. حتی امروزه، بازی کردن نسخههای آلفا با بالاترین سطح مه، دقیقاً همان حس را القا میکند.
۲) غارهای بسیار تاریک در نسخه آلفا ماینکرفت
غارها در نسخههای آلفا ماینکرفت خیلی تاریک بودند.
نسخههای آلفای ماینکرفت دارای سیستم غارهای بسیار تاریکی بودند. بدیهی است که اگر غارها تا این حد تاریک باشند، به طور خودکار جنبهٔ وحشت بازی افزایش مییابد. رفتن به اعماق غارها برای یافتن آیتمهای ارزشمند اصلاً کار آسانی نبود.
بازیکنان مجبور بودند مقادیر زیادی مشعل با خود ببرند تا تک تک قسمتهای غار را روشن کنند و همچنین باید با ترس ناگهانی پیدا کردن موجودات متخاصمی که ناگهان از تاریکی به آنها حمله میکردند، کنار میآمدند. علاوه بر تاریکی، بازیکنانی که نسخههای آلفا را تجربه کردند، اولین کسانی بودند که با افکتهای صوتی ناگهانی که هنگام حضور در غارها پخش میشدند، آشنا شدند. این افکتها باعث میشدند غارهای تاریک بسیار ترسناکتر شوند.
۳) تکسچرها و زمینهای دارای گلیچ (Glitch)
برخی از گلیچهای مربوط به تکسچر و زمین در نسخه آلفا ماینکرافت بسیار نگران کننده و گیج کننده بودند.
ماینکرافت آلفا پر از باگها و گلیچها بود. در حالی که وجود آنها در طول توسعهٔ بازی رایج است، اما در بازی سندباکس موجانگ ترسناکتر و نفرینشدهتر از حد معمول به نظر میرسیدند. برخی از باگهای مربوط به جنریشن زمین منجر به ایجاد چالههای مرموز، سازههای زیرزمینی نمایان شده، و جزایر شناور عجیب میشدند. از طرف دیگر، برخی از تکسچرهای بلوکها به درستی رندر نمیشدند و منجر به اشکالات گرافیکی بزرگی میشدند که بازیکنانی را که آن زمان نسخههای آلفا را بازی میکردند، غافلگیر میکرد.
۴) داستانهای مربوط به هیروبراین ماینکرفت آلفا را ترسناکتر کرد
داستان هیروبراین نقش مهمی در ترسناک بودن نسخههای آلفا ماینکرفت داشت.
هیروبراین موجودی افسانهای است که در مراحل اولیه توسعه ماینکرفت، کامیونیتی بازیکنان را درگیر خود کرد. از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳، به شدت باور بر این بود که هیروبراین یک موجود مرموز است که در تکتک جهانهای تکنفره (Single-player) زندگی میکند. این موجود تمام قدرت یک بازیکن برای شکستن و قرار دادن بلوکها و حمله به بازیکنان به روشهای منحصر به فرد و مرگبار را داشت.
داستان هیروبراین به عنوان یک کریپیپاستا (Creepypasta) در انجمن 4chan آغاز شد، جایی که بازیکنان شروع به صحبت درباره یک شخصیت شبیه به «استیو» (Steve) در یک دنیای تکنفره کردند که چشمان سفید داشت. از آنجایی که شایعهٔ هیروبراین در مرحلهٔ آلفای ماینکرفت بسیار تأثیرگذار بود، بسیاری از کسانی که در آن زمان بازی را انجام میدادند، حس عجیب و وهمآلودی از زیر نظر بودن یا تعقیب شدن داشتند.
چون یکی از اولین مشاهدههای هیروبراین از میان مه صورت گرفته بود، این ویژگی گرافیکی درون بازی حتی ترسناکتر شد. علاوه بر این، هر گونه اشکال عجیب در زمین به سرعت به این موجود ارتباط داده میشد. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
چطوری پارتنر گیمر پیدا کنیم؟ میزگیم ازدواجی با سایه و حمید
Beta feature
Beta feature
Beta feature
Beta feature
نظرات