ماینکرفت به طور منظم از طریق بروزرسانیها، ویژگیها و مکانیکهای جدیدی دریافت میکند تا دنیای سندباکس بازی همچنان جذاب باقی بماند. اگر کسی امروز به بازی نگاه کند و آن را با نسخههای قدیمیتر چند سال پیش مقایسه نماید، از میزان تغییرات شگفتزده خواهد شد. با این حال، هر چیزی که به ماینکرافت معرفی شده، تأثیر مثبتی نداشته است. در حقیقت، بسیاری از ویژگیهای مدرن بازی ناامیدکننده از آب درآمدهاند. این مقاله پنج مورد از این ویژگیها را برجسته میکند که میتوانستند بهتر از آنچه بازیکنان دریافت کردند باشند. ماب کاپر (Copper) میتوانست در این لیست قرار بگیرد، اما بهروزرسانی کاپر ایج (Copper Age update) آن را از تبدیل شدن به یک پتانسیل شکستخورده نجات داد. با مجله بازار همراه باشید تا بدانید ماجرا از چه قرار است.
۱. تریال روینز در بازی ماینکرفت (Trail Ruins)
تریال روینز در بازی ماینکرفت نیز نتوانستند تأثیری بر گیمپلی داشته باشند.
طرفداران بسیار هیجانزده بودند وقتی استودیوی موجانگ منطقهی جدیدی به نام تریال روینز را برای کاوش به بازیکنان معرفی کرد. این ویژگی با بروزرسانی Trials and Tales اضافه شد، و در حالی که همه چیز روی کاغذ عالی به نظر میرسید، در عمل کمی ناامیدکننده بود. برای کسانی که اطلاع ندارند، تریال روینز سازههای زیرزمینی هستند که در بایومهای تایگا، فارست و old growth birch یافت میشوند. بازیکنان میتوانند با یافتن یک برج که از زمین بیرون زده، مکان آن را پیدا کنند. این منطقه در واقع یک سکونتگاه زیرزمینی با جادههای کابل استون شده است.
پیدا کردن این منطقه عالی است، اما هیچ پاداش ارزندهای در آن وجود ندارد که کاوش را توجیه کند. تنها برخی آیتمهای ابتدایی مانند رنگها (Dyes)، شمعها، سیدها، زغال سنگ، نخ و مقداری شمش طلای کوچک در آن یافت میشود. به همین دلیل است که بسیاری از بازیکنان هنوز از وجود این افزودنی بیاطلاعاند.
۲. مکانیکهای باستانشناسی در بازی ماینکرفت
باستان شناسی در ماینکرفت تلاش زیادی می کند و نتیجه مفیدی ارائه نمی دهد
با پیوستن به ویژگی دیگری که ارتباط نزدیکی با تریال روینز دارد، مکانیکهای باستانشناسی یک شکست بزرگ در میان ویژگیهای اخیر بازی بودند. استودیوی موجانگ براش (Brush) مخصوص را همراه با گریول و سسپشن سند (Suspicious Sand and Gravel) اضافه کرد تا بازیکنان بتوانند با استفاده از این دو، آیتمهای جالبی مانند پاتری شردها (Pottery Sherds)، تیانتی (TNT) و اسنیفر اگها (Sniffer Eggs) را بدست آورند.
با این حال، تعداد بلوکهای سسپشن سند که بازیکنان باید براش بکشند تا چیزی ارزشمند بدست آورند، بسیار زیاد بود. در یک پست در شبکه ردیت، یکی از بازیکنان تمام آیتمهایی را نشان داد که پس از براش کشیدن روی مقدار زیادی سسپشن سند برای حدود ۹۰ دقیقه دریافت کرده بود. یکی از راههای بهبود این مکانیک، پاداش دادن XP به بازیکنان برای هر بلوک سسپشن سند است که براش میکشند. این بدان معنا است که حتی اگر آیتمهای جالبی بدست نیاورند، حداقل سطح خود را ارتقا میدهند.
۳. ماب اسنیفر (Sniffer)
ماب اسنیفر ماینکرفت از نظر کاربردی بودن هم بسیار ناامیدکننده بود.
اسنیفر برنده ماب ووت در سال ۲۰۲۲ شد و مابهای راسکال (Rascal) و تاف گالم (Tuff Golem) را شکست داد. این افزودنی جالبی بود، زیرا اسنیفر بطور طبیعی اسپاون نمیشود. بازیکنان برای یافتن اگهای این ماب باید از براش روی بلوکهای سسپشن سند استفاده کرده و سپس اسنیفر را متولد میکردند.
این یک ماب کمیاب است، اما سختی یافتن اسنیفر ارزش تلاش را ندارد. پس از تولد، این ماب به طور غیرفعال حرکت میکند، زمین را بو میکشد و سیدهای گیاهان تزئینی را بیرون میآورد. همین و بس. هیچ کار دیگری انجام نمیدهد. به نظر میرسد بسیاری از ویژگیهای بروزرسانی ضعیف بودهاند.
۴. آرمور تریمها و اسمیتینگ تیبل در بازی ماینکرفت (Armor Trims and Smithing Template)
آرمورها در بازی ماینکرفت عالی هستند، اما میتوان با افزودن برخی قابلیتها آنها را بهبود بخشید.
آرمور تریمها یک افزودنی نسبتاً جالب به ماینکرفت بودند اما نتوانستند تأثیر زیادی ایجاد کنند. ایده در کل عالی است؛ بازیکنان اسمیتینگ تمپلیت را پیدا میکنند و سپس از آن برای «ارتقاء» ست آرمور خود استفاده میکنند. با این حال هیچ بهبودی در عملکرد آرمور ایجاد نمیشود و تغییر تنها از بعد تزئینی است.
این یک فرصت از دست رفته محسوب میشود، زیرا استودیوی موجانگ میتوانست با افزودن ارتقاهای کاربردی، این مکانیک را مفیدتر سازد. اسمیتینگ تمپلیتها کمیاب هستند، و اینکه ارتقاء تنها شامل جنبهی تزئینی داشته باشد، ارزش تلاش کردن را از بین میبرد.
۵. الیها (Allays)
الیها در ماینکرفت بسیار کمیاب هستند و کار زیادی انجام نمیدهند.
آلیها در سال ۲۰۲۱ به ماینکرفت اضافه شدند و اضافه شدن یک ماب جدید به دنیای سندباکس همیشه هیجانانگیز است. با این حال، بسیاری از بازیکنان تأیید خواهند کرد که به ندرت با این ماب برخورد کردهاند یا حتی آن را دیدهاند. دلیل این امر آن است که آلیها همیشه به طور طبیعی اسپاون نمیشوند و فقط میتوان آنها را در قلعههای پیلیجرها (Pillager Outposts) پیدا کرد.
ممکن است کسی گمان کند که آلیها پس از آزاد شدن بسیار مفید خواهند بود. متأسفانه، آنها تنها بازیکن را دنبال میکنند و به دنبال آیتمهای خاصی میگردند. این مکانیک بدی نیست؛ فقط آنقدرها هم مفید نیست. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
سایلنت هیل اف ترسناکترین بازی ساله؟ میزگیم با امید لنون
Beta feature
Beta feature
Beta feature
Beta feature
Beta feature
Beta feature
نظرات