Top Banner Top Banner
GTA 6
آخرین اخبار جی‌تی‌ای خبر

این تئوری پرطرفدار بازی GTA 6 اصلا منطقی به‌نظر نمی‌رسد

در طول سالیان اخیر طرفداران GTA 6 (جی تی ای ۶) تئوری‌های متعددی درباره، شخصیت‌ها و کلیت بازی خلق کرده‌اند که یکی از پرطرفدارترین آن‌ها Project Americas است و نخستین بار در سال ۲۰۱۸ مطرح شد. هفت سال که جلو بیاییم، اکنون تئوری‌های جی تی ای به لطف دو تریلر منتشر شده و جزئيات مختلفی که رسانه‌ها ارائه کرده‌اند واقع‌گرایانه‌تر به نظر می‌رسد؛ اما خب همچنان یک سری تئوری وجود دارد که بیش از حد و بدون دلایل منطقی نزد هواداران محبوب هستند. مدیریت انتظارات طرفداران همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این موضوع برای اثری چون GTA 6 چندین برابر حائز اهمیت است. در این میان وقتی عده‌ای از مخاطبان اصرار دارند که جی تی ای جدید غیر از لوسیا و جیسون یک پروتاگونیست دیگر نیز دارد، به هیچ وجه منطقی به نظر نمی‌رسد.

آیا بازی GTA 7 سریع‌تر و ارزان‌تر از GTA 6 ساخته می‌شود؟

گرچه این‌ها بدان معنا نیست که ما فلسفه پشت این تئوری را درک نمی‌کنیم. GTA 4 (با در نظرگیری دی‌ال‌سی) سه پروتاگونیست داشت و GTA V هم از اساس با سه شخصیت متفاوت طراحی شده بود. با این حال بر اساس عرضه‌های اخیر راکستار (جی تی ای ۵ و رد دد ۲) دیگر خبری از DLCهایی که یک شخصیت اصلی جدید را معرفی کند نیست. حقیقتا GTA 6 قرار نیست مثل هیچ‌یک از بازی‌های گذشته راکستار باشد و اینکه بخواهیم آن را بر اساس گذشته قضاوت کنیم خیلی درست نیست، اما خب در هر صورت نگاه به تاریخچه سیاست‌گذاری‌ها و اتفاقات حول محور توسعه‌دهندگان می‌تواند به گمانه‌زنی‌ها و تئوری‌های طرفداران کمک کند.

از Project Americas تا لئونیدا و وایس سیتی

GTA 6

برای درک بهتر تئوری «سه شخصیت اصلی» برای جی تی ای ۶، ما باید ابتدا به لیک‌ها و تئوری‌های اولیه بازی نگاهی بیندازیم. Project Americas نخستین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی از طریق Inside Gaming و The Know به بیرون درز کرد و یک سری جزئیات اولیه در اختیار مخاطبان قرار داد، از جمله احتمال وجود دو شهر به عنوان نقشه‌های اصلی (وایس سیتی و یک شهر از آمریکای جنوبی). به لطف همین مورد طرفداران از سال‌ها پیش اعتقاد داشتند بازگشت به وایس سیتی حتمی است و تایید رسمی آن توسط راکستار به برخی از لیک‌ها اعتبار بخشید. بقیه جزئیات لیک هم ممکن بود درست باشند، یا حداقل در برهه‌ای از توسعه بازی راکستار آن‌ها را مورد بررسی قرار داده. مشخصا یک پروژه عظیم مثل GTA 6 در مراحل مختلف توسعه تغییرات چشم‌گیری به خود می‌بیند و خیلی از تئوری‌ها و درز اطلاعات از آن حقایقی در خود نهفته است. استیون توتیلو از Axios در سال ۲۰۲۲ از طریق منابع خود گزارش داد جی تی ای ای با سه شهر و چهار پروتاگونیست در دست توسعه است.

سرنخی تازه از نقشه بازی GTA 6؛ جزئیاتی پنهان از وسعت دنیای بازی فاش شد

بسیاری از طرفداران کاملا از این اعداد و ارقام استقبال کردند، چراکه باتوجه به ساختار GTA 4 و GTA V چنین چیزی اصلا دور از انتظار نبود. با تمام این اوصاف آنچه مورد توجه خیلی از افراد قرار نگرفت این بود که چنین برنامه‌هایی در مراحل اولیه توسعه در ذهن اعضای راکستار بوده و بعدها دستخوش تغییر شده است. خیلی اوقات پروژه‌هایی که سال‌ها پیش‌روی کرده‌اند هم ممکن است با تغییرات مهم و بزرگی روبه‌رو شوند. از سوی دیگر توسعه بازی‌های ویدیویی بسیار طولانی و طاقت‌فرسا شده و اگر راکستار می‌خواست چنین جاه‌طلبی و مقیاس عجیبی را در نظر بگیرد، شاید GTA 6 اصلا پیش از ۲۰۳۰ عرضه نمی‌شد! بنابراین می‌توان نتیجه گرفت توسعه‌دهندگان احتمالا در میانه‌های مسیر به کاهش مقیاس و انتخاب دو پروتاگونیست (یعنی لوسیا و جیسون) راضی شده‌اند.

علاوه بر این‌ها تاریخچه سخت‌گیری‌ها و کرانچ در استودیو راکستار بر عموم آشکار است و گزارشات متعددی از آن به ثبت رسیده. شرایط ساخت Red Dead Redemption 2 برای توسعه‌دهندگان فاصله زیادی با ایده‌آل داشت و بسیاری از اعضای استودیو مجبور بودند روزهای متوالی به خانه نروند و برای رساندن بازی به تاریخ موعد بی‌وقفه تلاش کنند. جیسون شرایر از رسانه بلومبرگ درست پیش از گزارش توتیلو اعلام کرد راکستار با کاهش مقیاس جی تی ای ۶ و برداشتن فشار از روی توسعه‌دهندگان سعی در بهبود شهرت خود داشته است. ما هم اکنون می‌دانیم GTA 6 تنها دو شخصیت اصلی دارد، نقش وایس سیتی از نظر مقیاس متوسط خواهد بود و بانی و کلاید (زوج تبهکار آمریکایی و معروف در دهه ۳۰ میلادی) روی رابطه جیسون و لوسیا تاثیر گذاشته‌اند. به همین خاطر اصلا بعید نیست راکستار در ادامه به پشتیبانی و گسترش بازی بپردازد تا به همان مقیاس و جاه‌طلبی اولیه نزدیک شود. اما خب در هر صورت انتظار چنین مقیاسی در زمان عرضه کاملا غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

برخی گزارشات طوری از ادامه پشتیبانی از GTA 6 می‌گویند که به نظر می‌رسد راکستار بخواهد این بازی را به یک اثر تمام‌نشدنی و همیشگی مثل فورتنایت یا روبلاکس تبدیل کند. حال اینکه برنامه‌ها چگونه پیش می‌روند مشخص نیست؛ آیا سازندگان مدام نقشه و داستان جی تی ای ۶ را گسترش می‌دهند یا اینکه همان سیاست‌گذاری جی تی ای آنلاین را دنبال می‌کنند؟ این‌ها مواردی است که در طول زمان مشخص خواهد شد.

خط زمانی تئوری ۳ پروتاگونیست برای GTA 6

GTA 6
  • لیک و گزارش مفصل Inside Gaming از Project Americas در سال ۲۰۱۸.
  • در سال ۲۰۲۲، این موضوع با گزارش استیون توتیلو گسترش یافت؛ گزارشی که ادعا می‌کرد بازی چهار پروتاگونیست و سه شهر مختلف دارد.
  • در همان زمان‌ها، جیسون شرایر از بلومبرگ از حضور تنها دو شخصیت اصلی در جی تی ای ۶ گفت.
  • با این حال، سال‌ها شایعه‌پردازی و گمانه‌زنی باعث شده تا صحبت درباره تعداد پروتاگونیست‌ها و شهرهای بازی همچنان در میان جامعه بازیکنان ادامه داشته باشد.

شایعه حضور سه پروتاگونیست در GTA 6 در سال ۲۰۲۵ ادامه دارد

اگر این گزارشات – مخصوصا کیس بلومبرگ که اغلب منابع معتبری دارد – می‌گویند جی تی ای ۶ دو شخصیت اصلی و یک شهر (وایس سیتی) دارد، یک سوال پیش می‌آید: چرا این شایعات همچنان در فضای مجازی پخش می‌شوند؟ شاید بخشی از ماجرا به نحوه بازاریابی و تبلیغات راکستار مربوط باشد. این استودیو پرآوازه آمریکایی از سال ۲۰۲۳ تاکنون تنها دو تریلر از بازی به اشتراک گذاشته که هرکدام طرفداران را به سمت تحلیل‌های عمیق و گمانه‌زنی‌های عجیب و غریب سوق داده است. از آنجایی که انتظار برای GTA 6 بیش از حد طولانی بوده و طرفداران نمی‌توانند بیش از این برای تجربه آن صبر کنند، وجود صدها تئوری و شایعه عجیب و غریب اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. در دید بسیاری از مخاطبان، تریلر نخست بازی اصولا شخصیت لوسیا را به ما معرفی کرد و تریلر دوم هم سراغ شخصی جیسون رفت.

هرآنچه درباره GTA 6 Online می‌دانیم

گمانه‌زنی‌ها و شایعات درباره تریلر سوم بازی به خاطر جلسه مالی شرکت تیک‌تو که در آینده نه چندان دور برگزار می‌شود شدت گرفته و تئوری حضور سه شخصیت اصلی در GTA 6 نیز قوت گرفته است. خیلی‌ها به صورت جدی در انتظار رونمایی از یک پروتاگونیست سوم در تریلر سوم بازی هستند، که خب برنامه بازاریابی جالب توجهی به نظر می‌رسد. اما اگر ما کمی به تاریخچه بازی‌های راکستار و گزارشات قابل اتکای چند سال اخیر نگاه کنیم، یک پیام مهم برایمان آشکار می‌شود: وجود پروتاگونیست سوم در جی تی ای ۶ به کلی داستان بازی و رابطه پیچیده میان لوسیا و جیسون را خراب خواهد کرد. GTA 5 سه شخصیت اصلی را به ما معرفی کرد، چراکه بازی به آن احتیاج داشت. همین موضوع در رابطه با دی‌ال‌سی GTA 4 و اضافه شدن یک پروتاگونیست به آن صدق می‌کند. با این حال جیسون و لوسیا به عنوان زوج محوری GTA 6 به شخصیت دیگری احتیاج ندارند.

«جیسون و لوسیا»، نه «جیسون و لوسیا و لنی!»

GTA 6

تقریبا تمام اطلاعات و جزئياتی که از GTA 6 منتشر شده به حضور دو شخصیت اصلی در آن اشاره دارد: جیسون و لوسیا. حال طبق برخی تئوری‌ها جیسون ممکن است یک پلیس مخفی باشد؛ تئوری که بسیار محبوب است و ارتباط خاصی با تعداد پروتاگونیست‌ها ندارد. اما خب در نهایت این دو شخصیت محوریت تمام تبلیغات و تریلرهای بازی بوده‌اند. راکستار تا زمان نگارش این مقاله هیچ‌گونه اشاره‌ای به حضور یک شخصیت سوم در بازی نکرده و مهم‌تر از آن، همه چیز طوری طراحی شده تا رابطه میان جیسون و لوسیا را مرکز توجهات و روایت داستان قرار دهد.

حتی تئوری پلیس بودن جیسون هم بیشتر از هر چیزی با این دیدگاه همخوانی دارد، جایی که دو شخصیت اصلی باید با پیچش‌های غیرمنتظره و انتخاب‌های اخلاقی دشوار مواجه شوند. بنابراین به نظر می‌رسد راکستار جی تی ای ۶ را با الهام از بانی و کلاید ساخته و می‌خواهد مضامینی چون عشق، خیانت، تراژدی و اخلاقیات را وارد میدان کند. حال اگر شما یک شخصیت دیگر را وارد این داینامیک کنید، احتمالا همه چیز خراب شود و تاثیر خود را از دست بدهد. در صورتی که سازندگان بخواهند روی رابطه لوسیا و جیسون تمرکز کنند، حضور یک پروتاگونیست دیگر بی‌فایده و غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

احتمال تاخیر دوباره بازی GTA 6؛ نظر کارشناسان و منابع معتبر

چه کسی می‌تواند پروتاگونیست سوم جی تی ای ۶ باشد؟

در حال حاضر افرادی که از حضور سه پروتاگونیست در GTA 6 حمایت می‌کنند، چند شخصیت مهم را به عنوان گزینه احتمالی در نظر می‌گیرند:

  • کای (Kai)
  • رائول باتیستا
  • یک پلیس

در این میان شخصیت کای (Kai) به راحتی می‌تواند از معادله حذف شود. زمانی که در سال ۲۰۱۹ یک بیلد آلفا از جی تی ای ۶ لو رفت، ما شاهد حضور یک شخصیت قابل بازی با نام Kai در آن بودیم. باتوجه به قدیمی بودن بیلد، احتمال تغییر آن بسیار بیشتر است؛ مخصوصا باتوجه به اینکه آنچه در بیلد مذکور دیدیم تفاوت فاحشی با تریلرهای GTA 6 دارد و مشخصا بخش اعظمی از عناصر بازی در این سال‌ها دستخوش تغییر شده است.

GTA 6 دن هاوزر هیچ نقشی در ساخت بازی GTA 6 ندارد

از سوی دیگر رائول باتیستا مورد جالب توجهی است، چراکه به نظر می‌رسد راکستار می‌خواهد از عمد طرفداران را به سمت چنین تئوری‌هایی درباره او سوق دهد. ما طی تریلرها طوری با رائول آشنا می‌شویم که انگار یک NPC و شخصیت جانبی نیست و نقش بسیار مهمی در داستان دارد. اما خب حضور پررنگ یک شخصیت در جی تی ای ۶ به معنا «قابل بازی بودن» او نیست. او می‌تواند یک دوست وفادار، یک هم‌تیمی یا حتی یک ویلن خطرناک باشد. بررسی شخصیت‌ها می‌تواند کمی به تئوری حضور سه پروتاگونیست در بازی دامن بزند، با این حال همان‌طور که بالاتر توضیح دادیم حضور یک شخصیت سوم می‌تواند به کلی رابطه میان لوسیا و جیسون را خراب کند. البته می‌توان از این جهت هم به ماجرا نگاه کرد که شاید راکستار بخواهد با همین برنامه اولیه خود پیش برود و ۴ شخصیت اصلی به ما معرفی کند؛ در چنین صورتی وجود دو زوج (لوسیا و جیسون، در کنار رائول و یک کاراکتر دیگر) آنچنان غیرمنطقی نیست.

جالب است بدانید عده‌ای از طرفداران فکر می‌کنند رائول یک شخصیت اصلی برای بخش پایانی GTA 6 خواهد بود؛ درست مثل آنچه در رد دد ۱ و ۲ دیدیم، جایی که ما در انتهای بازی کنترل یک شخصیت دیگر را برعهده می‌گیریم. البته چنین چیزی تاکنون در سری جی تی ای رخ نداده. رد دد فرنچایزی است که به زندگی یاغی‌ها و چرخه آن می‌پردازد و در مقابل جی تی ای همیشه به زندگی مجرمانه و تنایج آن پرداخته است. بنابراین رخ دادن چنین سناریویی تا حدی غیرممکن به نظر می‌رسد.

ویدیوها و تصاویر تبلیغاتی رائول معمولا او را به‌ تنهایی نشان می‌دهد؛ همین موضوع باعث شده بسیاری از طرفداران فکر کنند او شخصیتی مستقل از بقیه کاراکترها و فضای اصلی بازی است. از یک منظر خاص، این احتمال وجود دارد؛ اما وقتی تریلرها فقط وایس سیتی و مناطق اطراف را به تصویر می‌کشند، منطقی‌تر آن است که تمرکز روی شخصیت‌های کلیدی داستان باشد. همین نکته یکی از عواملی است که به «تئوری حضور یک پلیس به عنوان شخصیت اصلی» در GTA 6 دامن زده، اما احتمال زیادی وجود دارد این صحنه‌ها صرفا بخشی از روایت سینمایی یا لحظات داستانی مهم بازی باشند و نه لزوما معرفی یک شخصیت قابل بازی جدید. اگر واقعا پای یک پلیس در میان باشد، روایت تاثیرگذارتر این است که آن پلیس خود جیسون باشد؛ اضافه کردن یک پلیس به عنوان کاراکتر قابل بازی سوم شاید داستان بدی نسازد، اما بهترین انتخاب هم به حساب نمی‌آید و چیزی نیست که بازی واقعا به آن نیاز داشته باشد.

طرفداران GTA 6 تئوری جالبی درباره تاریخ انتشار بازی دارند

تئوری‌ها بدون شک بخش جذاب و هیجان‌انگیز دنیای GTA هستند، اما حقیقت ساده این است که GTA 6 به یک پروتاگونیست سوم نیاز ندارد. وزن اصلی روایت، تمرکز دقیق روی گیم‌پلی و مسیر داستانی‌ که به‌ وضوح بر اساس الهام از بانی و کلاید طراحی شده، نشان می‌دهد افزودن یک شخصیت دیگر عملا تصمیمی غیرمنطقی و حتی غیرممکن است.

بازی GTA 6 قرار است در تاریخ ۲۶ می ۲۰۲۶ برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر شود.

منبع: Game Rant


فینال بازار لجندز لیگ ۵ با بیگزموگ، سام صابری و خفن‌های یوتوب + جایزه گوشی گیمینگ برای بیننده‌ها

فینال بازار لجندز لیگ ۵ با بیگزموگ، سام صابری و خفن‌های یوتوب + جایزه گوشی گیمینگ برای بیننده‌ها

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها