انیماتورهای انیمه جوجوتسو کایسن از شرایط سخت کار در استودیو ماپا میگویند
به تازگی دو انیماتور استودیو ماپا که سابقه کار روی انیمه پرطرفدار جوجوتسو کایسن را در کارنامه دارند، از شرایط فاجعهبار خود در زمان تولید اثر مذکور گفتهاند.
این روزها تعداد کمی از استودیوهای فعال در صنعت انیمه به اندازه MAPPA مشهور و شناختهشده هستند. به واسطه ساخت آثاری از جمله Chainsaw Man و Attack on Titan، ماپا به گزینهای محبوب برای طرفداران انیمههای شونن تبدیل شده است. اخیرا این استودیو با فصل دوم انیمه Jujutsu Kaisen به موفقیتهای بزرگی دست پیدا کرده است. با این حال، بازگشت یوجی و جادوگران جوجوتسو مشکلات مختلفی را برای سازندگان به وجود آورده است.
به تازگی دو انیماتور استودیو MAPPA که روی انیمه Jujutsu Kaisen کار کردهاند، مصاحبهای با یک کانال فرانسوی به نام Konoha TV داشته و در قالب آن از شرایط خود در دوران تولید اثر مذکور گفتهاند. در جریان این مصاحبه، وینسنت چنسارد و دوریان کولون به صراحت اعلام کردند که با توجه به تجربه خود، دیگر به همکاری با ماپا تمایلی ندارند.
وینسنت چنسارد در این باره گفته است: «من قصد ندارم به عنوان یک کارمند از مجموعهای حمایت کنم که به لحاظ ایدئولوژیک به شرایط کار اهمیتی نمیدهد. من فقط نمیخواهم از آنها پشتیبانی کنم. تنها به این دلیل روی فصل دوم جوجوتسو کایسن کار کردم که هاکیو گو شخصا از من دعوت کرد. من از همکاری با او لذت میبرم. درخواست شخص او دلیلی است که پیشنهاد کار روی Jujutsu Kaisen را قبول کردم. اما او دیگر نمیخواهد که برای ماپا کار کند. به همین دلیل با اطمینان کامل میگویم که دیگر با MAPPA همکاری نخواهم کرد.»
دوریان کولون اضافه شدن به ماپا در زمان تولید جوجوتسو کایسن را به لحاظ جو منفی که وجود داشت، خاطرهانگیز معرفی کرد. طبق گفته این انیماتور فرانسوی، او در یک دوره بحرانی شروع به کار کرده و وظیفهای را برعهده گرفته که سایر انیماتورها به دلیل برنامه زمانبندی فشرده از انجام آن صرفنظر کرده بودند.
دوریان کولون در این مورد گفته است: «به خاطر این که فرد قبلی کارش را انجام نداده بود، ضربالاجلهای وحشتناکی را تجربه کردم. من در آخرین لحظات جایگزین شدم و این اتفاق برای همه ناخوشایند بود، زیرا قادر به انجام خیلی از کارها نبودم و مجبور بودم نمونههایی با اشکالات مختلف را تحویل دهم. من از کار خودم راضی نبودم.»
انیماتور انیمه جوجوتسو کایسن در ادامه گفته است: «تجربه من از ساخت Jujutsu Kaisen بسیار پرتنش بود و در این دوران خاطر خوب و بد مختلفی داشتم. چهل و چهارمین قسمت حداقل برای من سادهترین اپیزود بود. زیرا زمان آزاد زیادی داشتم و هر کاری که میخواستم، انجام دادم. قسمت ۴۴ تجربه خوبی بود. در مقابل اپیزود ۴۱ فاجعهبار بود. بعد از پخش این اپیزود با من تماس گرفتند و مشخص شد که اسم من در بین انیماتورهایی که روی آن کار کردهاند درج نشده است.»
همانطور که از گفتههای وینسنت چنسارد و دوریان کولون مشخص است که این دو انیماتور در زمان کار روی فصل دوم انیمه جوجوتسو کایسن شرایط سختی را تجربه کردهاند. نارضایتی سازندگان تنها به دوریان کولون و وینسنت چنسارد ختم نشده و انیماتورهای دیگری از پشت سر گذاشتن شرایط مشابهی در استودیو ماپا خبر دادهاند.
با گسترش روز افزون انیمه به نقاط مختلف جهان، نیمه تاریک این صنعت روز به روز بیشتر نمایان میشود. با توجه به کیفیت تولیدات MAPPA و آثار فوقالعادهای که این استودیو تاکنون ساخته است، طرفداران و علاقهمندان انیمه امیدوار هستند که در شیوه فعالیت بازنگری شده و رضایت تیم تولید جلب شود. با این حال به نظر میرسد که ماپا برای همیشه دو تن از انیماتورهای فصل دوم انیمه Jujutsu Kaisen را از دست داده است.
نظر شما در مورد شرایط ساخت انیمه جوجوتسو کایسن و فشار به تیم سازنده چیست؟ آیا انیماتورها باید به چنین شرایطی عادت کرده و فشار کاری در زمان ساخت آثاری از جمله Jujutsu Kaisen عادی و اجتنابناپذیر است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: Comicbook
ترسناکترین بازیهای تاریخ که همه ازشون میترسند
نظرات