سازنده بازی GTA 3 از بزرگترین چالش فنی در ساخت این بازی میگوید
در چند ماه اخیر، یکی از بازیسازهای سابق راک استار به نام اوبی ورمی (Obbe Vermeij) چندین بار در توییتر به مراحل ساخت بازیهایی چون GTA 3 و San Andreas اشاره کرده و درباره چالشهای فنی توسعه این بازیها توضیح داده است. در تازهترین توییتی که این بازیساز منتشر کرده، به سختترین چالش فنی که تیم سازنده بازی GTA 3 با آن مواجه بودند پرداخته است. ورمی گفت: «هیچ راهی وجود نداشت که بتوانیم کل نقشه بازی GTA 3 را داخل حافظه PS2 قرار دهیم.» برای حل همین مشکل، یکی از همکاران او به نام آدام فولر (Adam Fowler) روشی جدید را به کار گرفت.
ورمی با انتشار تصویر زیر در ایکس (توییتر سابق) توضیح داد که بازی GTA 3 مانند سایر بازیهای کنسول PS2 از روی دیسک DVD اجرا میشد و تمام مدلهای داخل بازی، با توجه به جهت حرکت بازیکن در مسیرهای مختلف، از روی دیسک لود میشدند. ورمی گفت: «هر چه مدلها از نظر فیزیکی روی دیسک به هم نزدیکتر بودند، سرعت لود آنها بیشتر بود. دلیل این موضوع آن است که سرعت دیسک در هنگام جابهجایی دیسکخوان روی ترکهای مختلف، باید کم و زیاد شود.» به همین دلیل فولر تصمیم گرفت که مدلها و دیتاهای مرتبط بازی را در نزدیکترین فاصله ممکن به یکدیگر روی DVD قرار دهد تا سرعت لود آنها بیشتر باشد.
نکته جالب اینجاست که این روش بهتنهایی برای اجرای روان و بدون مشکل بازی کافی نبود و گاهی دیده میشد که برخی از ساختمانها یا جادهها در بازی GTA 3 لود نمیشوند. ورمی توضیح داد که اگرچه فولر تمام تلاشش را برای افزایش سرعت لود مدلها به کار گرفت، اما در نهایت برای اینکه بازی به شکل بهتری اجرا شود، آنها چارهای نداشتند جز اینکه سرعت حرکت شخصیت اصلی را کاهش دهند. زمانی که حرکت بازیکنها داخل محیط بازی آهستهتر باشد، فرصت بیشتری برای لود شدن مدلها وجود دارد و کمتر با مشکل دیر لود شدن مواجه میشویم.
با توجه به آنچه ورمی اعلام کرده، حالا میتوانیم حدس بزنیم که چرا در بازی GTA 3 قابلیت پرواز کردن به شکل بسیار محدودی وجود داشت. در زمان ساخت بازیهای Vice City و San Andreas این امکان برای راک استار فراهم شد که در هنگام پرواز، نسخهای از ساختمانها با جزییات کمتر را استفاده کند و سرعت لود مدلها را افزایش دهد. قابلیتی که در زمان ساخت بازی GTA 3 وجود نداشت و علیرغم تمام تلاشهایی که صورت گرفت، باز هم شاهد بروز مشکلات فنی مانند لود نشدن مدل ساختمانها و جادهها در بازی بودیم.
منبع: Gamesradar
بدترین کوفتی که تاحالا دنیا به خودش دیده، همین دیر لود شدن و غیب شدن ها بود. و بدترین خماری در دنیا، لِگ میباشد.
که تا همین الآن در GTA ON هم دیده میشود، بیشتر بر روری ماشین ها (زمانیکه تعداد ماشین های خالی بیشتر میشودبا چرخاندن دوربین به اطراف شاهد کم تر شدن و یا غیب شدن آن ها هستیم). در بعضی مواقع که اینترنت ظعیف است، با مشکل دیر لود شدن خیابان ها و ساختمان ها روبهرو میشویم که این در حالت تماشای بازیکن ها این مشکل دو چندان وهمراه با لِگ میشود.
امیدوارم این مشکل در GTA VI به طور کامل حل بشود، در غیر اینصورت از این نظر با GTA ONLINE 1 و GTA 3Ds هیچ فرقی نخواهد داشت.
لِگ یعنی شلوار
اون اسمش لَگ هست
حالا چرا اسمش اوبی ورمی بود 😲
نبدینیتلففتیت
تفحص حق فق
GTAVONLINECOLLECTION