شیدرهای ماینکرفت ارزش اضافه شدن پشتیبانی رسمی آن به نسخه جاوا را دارند
اگرچه عنوان ماینکرفت (Minecraft) هنوز میلیونها بازیکن دارد، اما به نظر قدیمی میرسد. زمانی که صنعت ویدئو گیم شروع به افزودن پیکسلهای بیشتری به بازیها کرد، استودیوی موجانگ محصول خود را با پیکسلهای بزرگ و مدلهای بلوکی جهان و موجودات درون بازی منتشر کرد. با این حال، از آنجایی که این بازی سندباکس از مادها پشتیبانی میکرد، همین باعث شد تا کیفیت بصری و محتوایی بازی به شدت افزایش پیدا کند. یکی از این اصلاحات بصری مادها شامل تکسچر پکها میشود و دیگری هم شیدرها هستند.
شیدرها کیفیت نور و سایه بازی را بهبود میبخشد و آن را بسیار بهتر از گرافیک اصلی میکند. با این حال، شیدرها هنوز هم ویژگیهای جدایی هستند که بازیکنان باید به صورت دستی آن را نصب کرده و از آنها برای بهبود کیفیت بصری بازی استفاده کنند. حال جدیدا گفته میشود که در آینده استودیوی موجانگ (Mojang) باید پشتیبانی رسمی شیدرها را به ویژه برای نسخه جاوا اضافه کند. در ادامه با مجله بازار همراه باشید تا بدانید ماجرا از چه قرار است.
دلایلی که چرا استودیوی موجانگ باید پشتیبانی رسمی از شیدرها را به ماینکرفت نسخه جاوا اضافه کند
در ادامه به دلایلی اشاره خواهیم کرد که طبق آن پشتیبانی از شیدرها باید به نسخه جاوا اضافه شود که عبارتند از:
استودیوی موجانگ قبلاً پشتیبانی رسمی از شیدرها را به نسخه بدراک اضافه کرده است
در آگوست ۲۰۲۳، استودیوی موجانگ بیانیهای منتشر کرد مبنی بر این که ویژگی جدید deferred lighting را در موتور گرافیکی Render Dragon خود که در نسخه بدراک ماینکرفت استفاده میشود، اضافه کرد. به عبارت دیگر، موتور گرافیکی اکنون رسماً از تکسچرهای خاصی پشتیبانی میکند که نور را به روشی بهتر منعکس میکنند. ویژگی جدید موتور Render Dragon به بازیکنان این امکان را میدهد که شیدرها را حتی بدون فناوری ری تریسینگ انویدیا که سازندگان برای نسخه ویندوز روی آن کار کردهاند، اجرا کنند.
از این پس، موتور گرافیکی بازی از Physically Based Rendering (PBR) پشتیبانی میکند تا سازندگان از تکسچر پکها روی بافتهای بلوک و مابها استفاده کنند. این اساساً ویژگیهای نورپردازی را در بلوکها و مابهای که دارای تکسچر PBR هستند بهبود بخشیده و به نظر خواهد رسید که بازی از شیدرها استفاده میکند. همراه با پشتیبانی از تکسچر PBR، موتور رندر دراگون همچنین کیفیت نور خورشید و نور ماه، سایهها را افزایش میدهد. اگرچه این ویژگیهای موتور هنوز در بخش آزمایشی بازی قرار دارد، اما به زودی به طور رسمی در نسخههای پایدار پیاده سازی خواهند شد و بعد آن حالا نوبت نسخه جاوا خواهد بود تا به طور رسمی از شیدرها پشتیبانی کنند.
محبوبیت شیدرهای جدا از بازی و نیاز دائمی به بروز رسانی آنها
چندین نوع تغییر صورت گرفته وجود دارد که در نسخه جاوا کار میکنند. این نسخه بازی میتواند از ویژگیهای جدا در قالب مادها، تکسچرهای سفارشی در قالب رسورس پکها و یک موتور نورپردازی جدید به شکل شیدرها پشتیبانی کند و این تغییرات در بین بازیکنان نسخه جاوا بسیار محبوب هستند. در حالی که اکثر کاربران جدید همان اول کار سراغ نسخه استاندارد بازی سندباکس ماینکرفت میروند، اما در کمترین زمان ممکن بسیاری از آنها به زودی جذب استفاده از مادها روی بازی خود خواهند شد. اگرچه کیفیت گرافیکی اصلی حس نوستالژیکی را ارائه میدهد، اما بسیاری از بازیکنانی که از شیدر پکهای مناسب استفاده میکنند، ممکن است به سختی به نور صاف و کیفیت بازتاب بازی اصلی نگاه کنند.
با این حال، بروزرسانی هر شیدر پک به محض این که استودیوی موجانگ یک بروزرسانی جدید از بازی را منتشر کند، میتواند خستهکننده باشد. علاوه بر این، افزودن و استفاده از هر ویژگی جدا و غیر رسمی میتواند با مجموعهای از خرابیها و باگها همراه باشد. پس اگر سازندگان بازی به طور رسمی پشتیبانی از شیدرها را به نسخه جاوا اضافه کنند، چنین مسائل و فرآیندهای وقت گیری مطمئنا قابل حل هستند.
برای این کار میتوان یک موتور رندر یا نورپردازی جدید اضافه کرد تا بازی به طور مستقیم از شیدر پکها پشتیبانی کند. علاوه بر این، سازندگان میتوانند یک تیم شیدرساز معروف را استخدام کرده یا با آنها همکاری کنند تا در این صورت یک شیدر پک را مستقیماً برای نسخه جاوا توسعه داده و عرضه کنند. این امر به رشد بازی و پیشرفت در صنعت از نظر وفاداری گرافیک کمک میکند، در حالی که به بازیکنان این امکان را میدهد تا به راحتی بدون هیچ گونه پشتیبانی خارجی از شیدرها استفاده کنند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.
منبع: sportskeeda
بهترین بازیهای تکنفره که باید با دوستاتون بازی کنید
واقعا نیاز ندره شیدر های موجود در جاوا واقعا عالین ممنون بابت مقاله
من که ان قد شیدر ریختم که همشون نیومدن ولیبازم نا امید نیستم
احمقا چی میگید شیدا هارو پشتیبانی میکنن که بخش شیری وجود داره وقتی تو بخش ماد ها شیدر میارن یعنی داره
نمی دونی حرف نزن! بدون فورج ، اوتیفاین نمی شه شیدر زد باز بخش شیدر توی ماد هاست چیه؟فورج ماد ها رو پشتیبانی میکنه نه مایکروسافت بعد شیدر اصلا ماد نیست(سودیم هم نیاز به فورج داره
سدیم اتفاقا مال فبریکه!