اخبار بازی خبر

داستان بازی لست آف آس ۳ درباره چه موضوعی خواهد بود؟

قسمت سوم از مجموعه بازی‌های The Last of Us ساخته خواهد شد. نیل دراکمن، تهیه کننده این مجموعه قبلا اعلام کرده که طرح کلی داستان بازی را کامل کرده و یک ایده کلی از موضوع بازی دارد. احتمالاً زمان زیادی طول می‌کشد تا بازی لست آف آس ۳ آماده انتشار شود، اما اگر از ایده و طرح کلی داستان در ذهن دراکمن اطلاع داشته باشیم، می‌توانیم رویدادهای مهم داستان و روند کلی آن را حدس بزنیم.

طرفداران این مجموعه باید انتظار داشته باشند که لست آف آس ۳ تغییرات زیادی را هم از جنبه داستانی و هم گیم‌پلی نسبت به شماره قبلی داشته باشد. درست به همان اندازه که بازی لست آف آس ۲ نسبت به بازی اول مجموعه متفاوت بود. اما در حال حاضر یک سوال بزرگ وجود دارد؛ اینکه داستان بازی لست آف آس ۳ چگونه پیش می‌رود و چه غافلگیری‌هایی برای طرفداران دارد؟

«هشدار اسپول: در ادامه به بخش‌های مهمی از داستان بازی لست آف آس ۲ اشاره می‌شود.»

لست آف آس / The Last of Us

حال و هوای کلی داستان بازی لست آف آس ۲ تا قبل از انتشار این بازی برای همه مبهم بود. تریلرهای بازی نشان می‌دادند که جوئل همچنان زنده است و بازیکن‌ها را گمراه می‌کردند. در پیش‌نمایش‌های بازی به این موضوع اشاره می‌شد که تم کلی داستان به مسئله انتقام می‌پردازد، اما کسی از جزئیات قصه خبری نداشت. اکثر بازیکن‌ها (به جز کسانی که قبل از انتشار بازی شاهد لو رفتن اطلاعات آن بودند) نمی‌دانستند کسی که الی قصد دارد انتقامش را بگیرد، شخصیت جوئل است. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که حتی در زمان انتشار تریلرهای قسمت سوم، احتمالاً چیز زیادی از روند داستان بازی لست آف آس ۳ دستگیرمان نمی‌شود. در واقع تریلرها حتی می‌توانند گمراه کننده باشند.

لست آف آس / The Last of Us

دراکمن هنگام توضیح درباره قسمت سوم این مجموعه، به موضوع اصلی داستان دو بازی اول اشاره کرد. او توضیح داد که موضوع «عشق بی‌قید و شرط والدین نسبت به فرزندان» در قلب روایت بازی اول قرار دارد و بازی دوم به موضوع محوری «عدالت» می‌پردازد. دراکمن همچنین اشاره کرد که ایده و خط اصلی داستان در کل مجموعه لست آف آس به موضوع «عشق» اشاره می‌کند.

معرفی برخی از تاریک‌ترین داستان‌ها در بازی‌های ویدیویی

اگر داستان دو بازی اول را به خاطر داشته باشید، حتماً تایید می‌کنید که تمام رویدادهای آن دو بازی، به موضوعاتی که در بالا ذکر شده‌اند، پایبندی دارند. بازی اول به وضوح در مورد عشق والدین است، چون جوئل دختر خودش را از دست می‌دهد و سپس الی را به عنوان جایگزین او پیدا می‌کند. بازی دوم هم موضوع عدالت را از دیدگاه دو شخصیت مختلف یعنی الی و ابی مورد بررسی قرار می‌دهد. بازی‌های این مجموعه به‌طور مشخص حول یک ایده کلی شکل می‌گیرند که ساختار و محتوای روایت را مشخص می‌کند. بازی لست آف آس ۳ احتمالاً پایانی بر داستان این مجموعه خواهد بود و به همین دلیل ایده و تم کلی داستان آن می‌تواند بسیار بااهمیت باشد.

لست آف آس / The Last of Us

اگر قبل از انتشار بازی لست آف آس ۳ موضوع اصلی داستان بازی از طریق مصاحبه‌ها یا به هر شکل دیگری فاش شود، احتمالاً بزرگترین اشاره به رویدادهای قسمت سوم خواهد بود و حدس زدن درباره روند قصه را بسیار آسان‌تر می‌کند.

همانطور که گفتیم به تریلرهای بازی لست آف آس ۳ نباید اعتماد زیادی داشته باشیم. ناتی داگ قبلاً ثابت کرده است که برای جلوگیری از لو رفتن داستان، تریلرها را فریبنده می‌سازد. اگر لست آف آس ۳ دارای یک پیچش داستانی بزرگ باشد (مثل قتل جوئل در قسمت دوم)، می‌توان تصور کرد که این موضوع در تریلرها به شکل دیگری نمایش داده شود.

به هر حال هر کسی که مایل است از داستان بازی لست آف آس ۳ سر در بیاورد، در قدم اول باید بداند ایده و طرح کلی داستان که دراکمن به آن اشاره کرده، درباره چه مفهوم و موضوعی است. به نظر شما داستان قسمت سوم این مجموعه چه مسیری را دنبال می‌کند؟

منبع: Gamerant


ده بازی نوستالژی پلی استیشن ۱ که همه گیمرها باید تجربه کنند

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها