ویدیویی که حاکی از برتری عملکرد آنریل انجین ۴ بر آنریل انجین ۵ است
موتور گرافیکی جدید شرکت اپیک گیمز که آنریل انجین ۵ باشد با قابلیتهایی نظیر Lumen و Nanite همراه است که جلوههای بصری بینظیری ارائه میدهند. با این حال این قابلیتها نمیتوانند تجربه روان با نرخ فریم بالا آنریل انجین ۴ را جبران کنند و از آن پیشی بگیرند.
شرکت اپیک گیمز در سالهای اخیر تبلیغات گستردهای روی موتور گرافیکی خود یعنی آنریل انجین ۵ انجام داده. این شرکت ادعا میکند که موتور گرافیکی مذکور دست سازندگان بازیهای ویدیویی را باز میگذارد تا بهترین و آزادانهترین تجربه بصری ممکن را برای گیمرها به وجود آورند. اما با وجود تمامی برتریهایی که Unreal Engine 5 و قابلیتهای آن به همراه میآورند، حتی قدرتمندترین سیستمها و کارتهای گرافیکی هم نمیتوانند با نرخ فریم بالا و عملکرد فنی با ثبات به اجرای آنها بپردازند. همین مسائل باعث شده که بسیاری از افراد آنریل انجین ۴ و عملکرد بهتر آن را نسبت به دقت در بافتها و سایهزنیهای موتور گرافیکی جدید ترجیح دهند.
یک ویدیو جدید که توسط کانال یوتیوبی Cycu1 درست شده به خوبی این صحبتها را در قالب ویدیو به ما نشان میدهد. در این ویدیو دموی گرافیکی Abandoned Warehouse روی نسخه آنریل انجین ۴.۲۷ اجرا میشود و دقایقی بعد شاهد اجرای آن روی آنریل انجین ۵.۱ هستیم. هنگامی که به تصاویر مورد بحث نگاه کنید خیلی سریع متوجه دقت در جزئیات، سایهزنیها و جلوههای بصری تحسین برانگیز موتور گرافیکی جدید میشوید. اما تمامی این موارد در کنار هم نمیتوانند اختلاف ۱۰۰ فریم بر ثانیهای آن با آنریل انجین ۴ را توجیه کنند. برای درک بهتر موضوع ویدیویی که در ادامه قرار داده شده را ببینید:
در حالی که هیچکس از قابلیتهایی نظیر Lumen و Nanite برای ارتقا گرافیک بصری بدش نمیآید، اما نرخ فریم خروجی آنریل انجین ۵ واقعا قابل قبول نیست. هرچند که این موارد میتوانند تجربه بصری چشمنوازی ارائه دهند، اما به مرور زمان از جذابیت میافتند و این نرخ فریم پایین آن است که چشم گیمرهای سختگیر را اذیت میکند. بدین ترتیب موتور گرافیکی جدید اپیک گیمز قبل از اینکه بتواند به اندازه آنریل انجین ۴ تجربه روانی ارائه دهد و بتواند از نسخه پیشین خود بهتر عمل کند هنوز مسیر بلندی را در پیش دارد.
هرچند توجه داشته باشید که قابلیت Upscaling با فناوریهایی نظیر DLSS و FSR حسابی به کار میآید. این دست از فناوریها میتوانند با کمک از هوش مصنوعی و پایین آوردن نامحسوس رزولوشن، نرخ فریم به مراتب بهتری ارائه دهند و این ضعف را پوشش دهند. اما خب استفاده بهینه از DLSS و FSR برعهده توسعه دهندگان بازیها است و کیفیتش به خروجی آنها بستگی دارد. نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاههای خود را با تیم کافهبازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: Wccftech
میزگیم سینمایی با امید لنون و شایان | چی بیینیم؟ چی بازی کنیم؟
نظرات