اخبار سینما و انیمیشن انتخاب سردبیر برترین‌ها برترین‌های سینما و انیمه سینما

معرفی ۲۵ لباس برتر در آثار مختلف ژانر سوپرهیرویی

فیلم‌های سوپرهیرویی  طرفداران زیادی دارند. از مشخصات این ژانر، می­‌توان به لباس­‌های خاص ابر‌قهرمان‌ها اشاره کرد. این لباس‌­ها در واقع قدرت و شخصیت کاراکتر را  نشان می‌­دهند. علاوه‌بر این، برحسب زمان یا  قوس شخصیتی کاراکتر ممکن است تغییر کنند. لباس‌­­های سوپرهیرویی معمولا از کمیک­‌بوک‌­­ها الهام گرفته می­‌شوند. با این‌حال طراحان لباس گاهی لباس‌های جدیدی برای قهرمان­‌ها یا ویلن‌­ها طراحی می‌کنند که با ظاهر کمیک بوکی خود فاصله زیادی دارند. در این مقاله ۲۵ لباس برتر ژانر سوپرهیرویی را بر اساس وفاداری آن به کمیک‌­بوک‌­ها و کاربردی بودن آن­ها رتبه­‌بندی می­‌کنیم.

ثور در اونجرز: جنگ بی پایان

ثور یکی از زیباترین لباس­‌ها را بین سوپرهیروهای MCU دارد. از از لباس­‌های جذاب او می­‌توان به فیلم اونجرز: جنگ بی­نهایت اشاره کرد. با این حال در فیلم با مدل مینیمال از لباس او او مواجه می‌­شویم. رنگ قرمز و مشکی که همیشه در لباس­‌های او دیده می‌­شد، در این جا در بی‌آلایش‌ترین شکل خود قرار می‌­گیرد. با این وجود قدرت و عظمت خدای رعد و برق را بیشتر از قبل نشان می‌­دهد.

۱۰ لباس از دنیای سینمایی مارول که اصلا شبیه کمیک‌بوک‌شان نیستند

دکتر استرنج در مولتی ورس دیوانگی

در قسمت دوم فیلم یعنی مولتی‌­ورس دیوانگی، دکتر استرنج با روی پلید خود مواجه می‌­شود. لباس او نسبت به شخصیت اصلی کمی تیره­‌و‌تار است. همچنین لبه‌­های بیشتری دارد که شخصیت پلید  دکتر استرنج را بیشتر نشان می‌­دهد. در عین حال هم مانند دکتر استرنج واقعی شخصیت کاریزماتیکی دارد.

جین فاستر در ثور ۴

بیشتر افراد «ثور: عشق و تندر» را یکی از بدترین فیلم­‌های سری ثور می‌­دانند. با­این‌­حال لباس جین فاستر طراحی زیبایی دارد. چون وقتی اولین بار تریلر فیلم را مشاهده کردیم، از دیدن جین فاستر که مانند ثور چکشی به دست داشت، تعجب کردیم. در واقع لباس جین فاستر شباهت زیادی با لباس­ اول ثور دارد. با­این‌­حال جین کلاهخودی بر سر می­‌گذارد که بیشتر در کمیک­‌های ثور دیده می‌شود.

بتمن رابرت پتینسون

در فیلم بتمن (۲۰۲۱) ما با لباس متفاوتی از بتمن مواجه می‌شویم، لباسی که روحیه سرد و خشن بتمن بیشتر را بیشتر از قبل نشان می‌­دهد. بتمنی که آماده مبارزه با جرم‌­وجنایت است. از ویژگی­‌های خاص این لباس می‌­توان به سمبل فلزی‌­شکل بتمن و بالاپوش آن اشاره کرد که می­‌تواند جلوی خیس‌­شدن بتمن را بگیرد.

بتمن مایکل کیتون

بتمن مایکل کیتون ارجاع مستقیمی به کمیک‌­های کلاسیک او دارد؛ منظور لوگوی قدیمی بتمن است که در یک بیضی زردرنگ قرار قرار می‌گیرد. با­این‌­حال لباس راحتی برای پوشیدن نبود؛ چون مایکل کیتون هیچ‌­وقت نمی‌­توانست سرش را در آن بچرخاند. اگر به فیلم­‌های بتمن تیم برتون دقت کنید، متوجه می‌شوید در هیچ‌کدام از سکانس­‌ها بتمن سرش را نمی‌­چرخاند. فقط ۱۸۰ درجه برمی‌گردد.

تا قبل از فیلم بتمن (۱۹۸۹) لباس بتمن مشکی نبود. بلکه لباسی خاکستری با ماسکی آبی بود؛ بنابراین، تیم برتون کسی بود که  برای اولین بار لباس بتمن را مشکی کرد. رنگی که امروز بتمن را با آن می‌شناسیم.

میستریو

میستریو یکی از دشمن­‌های قوی اسپایدرمن محسوب می­شود. کسی که در کمیک­‌ها همیشه اسپایدرمن را فریب می‌دهد. بااین­حال در کمیک­‌ها میستریو لباسی سبز با شنلی بنفش و دستکش‌­های زرد دارد. علاوه‌­بر این، کلاه شیشه‌ای بر سر دارد. در لایو اکشن چنین کلاهی جلوه خوبی ندارد، برای همین در فیلم کلاه شیشه‌ای میستریو در بخش‌های زیادی حذف شد. با این وجود لباس جدید میستریو مطابقت بیشتری با شخصیت جیک جیلنهال دارد. علاوه­‌بر این، شنل نورانی میستریو در فیلم زیباتر طراحی شده است.

پلنگ سیاه

این لباس همه چیز شخصیت پادشاه واکاندا را بازتاب می‌­دهد. ماسک پلنگی  که چابکی او  در مبارزات را نشان می‌دهد، گردنبند نقره  که بر خاستگاه قبیله‌­ای تچالا تاکید می­‌کند. این لباس از ویبرانیوم سیاه ساخته شده است که استحکام بالایی به لباس می­‌بخشد. همچنین، در خود قدرت کینتیک و نانوتکنولوژی دارد که آن را به کاستومی ایده‌­آل برای حمله و کمین کردن تبدیل می­‌کند.

کاپیتان آمریکای سم ویلسون

طرفداران خیلی فالکن را به عنوان کاپیتان آمریکای بعدی قبول ندارند. با­این‌­حال لباس سم طراحی متفاوتی نسبت به استیو راجرز دارد؛ چون در سریال فالکن و سرباز زمستان، سم لباس خود را با کاپیتان آمریکا تلفیق می­‌کند. به طوری که رنگ بال­‌های فالکن از نقره‌­ا‌ی به قرمز، سفید و آبی تغییر می‌­کنند. عینک قرمز سم نیز با رنگ لباس کاپیتان آمریکا ست می‌شود. بنابراین، لباس طراحی جالبی دارد.

لباس زرد ولورین

از انتقادهای معروف  مجموعه X-MEN و ولورین می‌­توان به لباس ولورین اشاره کرد. در بین قهرمان‌­های مارول لباس ولورین هیچ‌­وقت شباهتی با ظاهر کمیک‌­بوکی خود نداشت. با­این‌­حال در فیلم ددپول و ولورین که در آینده اکران می‌شود، احتمالا شاهد بازگشت لباس نمادین او خواهیم بود.

تنها چیزی که عکس بالا کم دارد، ماسک کمیکی ولورین است که به احتمال زیاد آن را خواهیم دید؛ چون در بعضی پوسترهای فیلم به ماسک او نیز اشاره شده است. کاستوم جدید ولورین روحیه خشن و جدی ولورین را بهتر از کاستوم‌های سابق او نشان می‌­دهد.

لباس طلایی آکوامن

کاستوم فیلم آکوامن جلوه و انرژی بیشتری نسبت به لیگ عدالت دارد، جلوه‌­ایی که با کاریزمای آکوامن همخوانی دارد. با­این‌­وجود آکوامن در کمیک‌­های خود ظاهر شسته‌ورفته‌تری دارد. ولی لباس طلایی آکوامن مطابق کمیک­‌‎هایش درست‌شده است. به بیانی دیگر لباس طلایی جلال و شکوه پادشاه آتلانتیس را بهتر نشان می‌­دهد.

لباس دوم گرین گابلین

این لباس نسخه ارتقا یافته گرین گابلین در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (۲۰۲۱) است. همچنین وفاداری بیشتری به ظاهر کمیک‌بوک‌هایش دارد. گرین گابلین در فیلم اول با این که ظاهری خبیث داشت اما کمی کارتونی به نظر می‌­رسید. اما لباس دوم ظاهر ملموس‌تری دارد. درواقع لباس دوم گرین گابلین، به طرز هوشمندانه­‌ای کاستوم این شخصیت را با پوشش کمیک‌های اسپایدرمن تلفیق می‌­کند. همچنین، مانورپذیری بیشتری به گرین گابلین می‌­دهد.

سوپرمن لیگ عدالت

لیگ عدالت فیلم پرحاشیه‌ای محسوب می‌‎­شود. از تغییر کارگردانی فیلم تا جلوه­‌های ویژه تصنعی سیبیل سوپرمن که هنری کویل آن را برای ماموریت غیرممکن بلند کرده بود. آن زمان هنری کویل نمی‌­توانست سیبیل خود را بزند. برای همین با جلوه‌های ویژه سعی کردند، سیبیل او را حذف کنند که موفق نشدند. در عوض لباس لیگ عدالت پالت رنگی روشن‌تری نسبت به مرد پولادین (۲۰۱۳) دارد. به‌همین دلیل سوپرمن لیگ عدالت ظاهر خیره‌­کننده‌­تری دارد. حتی برخی از طرفداران این لباس را بهترین لباس سوپرمن در سینما و  کمیک­‌ها می‌­دانند.

بتمن بن افلک

بین طرفداران بتمن کمی اختلاف سلیقه وجود دارد. چون  بعضی­‌ها باور دارند، بتمن بن افلک وفاداری بیشتری نسبت به کمیک­‌های بتمن دارد. لباس بن افلک مانند کمیک‌­های قدیمی او خاکستری‌­رنگ است. همچنین بتمن ظاهر حجیم­‌تری دارد که با شخصیت جدید بروس وین در DCEU بیشتر می­‌خواند. در برداشت اول کسی بن افلک را به عنوان بتمن دوست نداشت. چون لباس و شخصیت بن افلک تفاوت­‌های زیادی با شخصیت و لباس کریستین بیل دارد. با این حال وقتی فیلم بتمن علیه سوپرمن اکران شد. عده زیادی بازی افلک را تحسین کردند و این لباس را برازنده او می‌­دانستند.

کاپیتان آمریکای اند گیم

کاپیتان آمریکا لباس­‌های برجسته­ زیادی بر تن داشته است. از اولین فیلم کاپیتان آمریکا تا لباس مخفی‌کاری او در کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان. با­این­‌حال بهترین لباس کاپیتان به اونجرز: اندگیم تعلق دارد؛ زیرا، در فیلم دو لباس اولین اونجر و کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان با یکدیگر تلفیق می­‌شوند.

ستاره­‌ها و بندهای راه‌­راه کاپیتان دوباره از اول طراحی شده‌اند. رنگ لباس نیز همانند قسمت دوم آبی تیره است و در اندگیم کاپیتان کلاه بزرگ­تری بر سر می­‌گذارد. علاوه بر این، لوگوی اونجرز در لباس او حک شده است. در واقع آخرین یونیفورم کاپیتان نامه­ عاشقانه‌ای برای تمام طرفدارانی است که همیشه فیلم­‌های کاپیتان را دنبال می­‌کردند.

اسپایدرمن سیمبیوت

از معروف­‌ترین لباس­‌های اسپایدرمن می‌­توان به لباس سیمبیوت فیلم اسپایدرمن ۳ (۲۰۰۷) اشاره کرد. در فیلم لباس اسپایدرمن با سیمبیوت ترکیب می­‌شود و ظاهری تیره­‌وتار و خشن به اسپایدرمن می‌­بخشد. با این وجود لباس سیمبیوت ظاهر ساده‌­ای دارد. اما بسیار شیک طراحی شده است. در کمیک­‌ها اسپایدرمن سیمبیوت ظاهری مانند ونوم دارد. اما لاغرتر است. این طراحی جمله «زیبایی در سادگی است» را بیشتر از قبل در فیلم ثابت می‌­کند. با این حال فیلمبرداری و نحوه کارگردانی سم ریمی تاثیر زیادی در ماندگاری فیلم داشته است.

ددپول

ساخت CGI  در بعضی از لباس های ابرقهرمان ­ها و ویلن ها  کاربرد دارد. برای مثال در ساخت  شنل دکتر استرنج از  CGI استفاده  شد. رایان رینولدز همیشه در زمان تولید فیلم، لباس ددپول را می‌­پوشید. بااین‌وجود تنها چیزی که به طور طبیعی نمی­‌توانست آن را به‌تنهایی انجام دهد، جابه‌­جا­کردن چشم­‌هایش در لنز ماسک بود؛ بنابراین، برای طبیعی جلوه‌­دادن این کار از CGI استفاده کردند.

با­این‌­حال لباس ددپول دقیقا مشابه کمیک­‌هایش طراحی شده است. امروزه برخی از اهالی سینما از استفاده CGI و جلوه‌های ویژه در فیلم های ابرقهرمانی انتقاد می­‌کنند. ولی لباس ددپول تعادل درستی میان CGI و واقعیت ایجاد می­‌کند. علاوه­‌بر این، تلفیق CGI با لباس های سوپرهیرویی از فیلم ددپول (۲۰۱۶) شروع شد.

مورد انتظارترین فیلم‌های ابرقهرمانی در سال ۲۰۲۴

واندروومن گل گدوت

واندروومن گل گدوت تغییرات مشهودی نسبت به اولین لباس واندروومن در سینما دارد. طرح‌­های اولیه لباس کمیک‌­بوکی واندروومن شباهت عجیبی با لباس کاپیتان آمریکا دارد. زیرا، در طرح­‌های کمیک‎‌بوکی لباس واندروومن نقش و نگارهای ستاره­‌ای شکلی دارد. با این‌وجود لباس نهایی نسخه ارتقا یافته کمیک­‌های واندروومن است. همچنین وجه آمازونی واندروومن را بیشتر از قبل نشان می­دهد. به‌بیانی‌دیگر لباس واندروومن بیشتر به زره شباهت دارد تا  لباس. ترکیب رنگ­‌های قرمز گیلاسی، دامن آبی، چکمه‌­های طلایی، دستکش نقره‌­ای و تاج تمیسکیرا جلوه خاصی به واندروومن می­‌دهد.

اسپایدرمن قرمز و مشکی پیتر هالند

تام هالند در MCU  لباس­‌های زیادی می‌­پوشد. با این‌حال بهترین لباس او به فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه تعلق دارد. در فیلم پیتر پارکر لباس را بدون گجت و با هوش و ذکاوت خود می‌دوزد. چنین کاری ظاهر خاص به لباس­ جدید او می‌بخشد؛ چون معمولا ما لباس اسپایدرمن را با طرح‌واره­‌های آبی و قرمز می‌­شناسیم. اما در این جا به‌جای آبی از رنگ  مشکی استفاده شده است.

دکتر اختاپوس

در ساخت لباس دکتر اختاپوس در اسپایدرمن: راهی به خانه نیست CGI به کار رفته بود. اما سم ریمی در اسپایدرمن ۲ دست­‌های دکتر اختاپوس را با بازوهای رباتیکی ساخته بود. به­‌همین دلیل لباس اول جایگاهی بالاتری نسبت به فیلم آخر او دارد. در واقع لباس دکتر اختاپوس  از پیچیده‎‌ترین لباس های سوپرهیرویی محسوب می‌­شود.

اسپایدرمن توبی مگوایر

برخی از هواداران لباس اسپایدرمن توبی مگوایر را بهترین لباس اسپایدرمن می‌دانند. از ویژگی­‌های جذاب این لباس  به بافت نقره­‌ای آن می‌­توان اشاره کرد. در واقع از مواد غیر بازتابنده‌ای در ساخت این لباس استفاده شده است. به­‌همین دلیل اولین لباس اسپایدرمن ظاهر ملموسی دارد.

لوگوی عنکبوت در پشت لباس نیز خاص استد. چون معمولا طرح‌­های پشت لباس اسپایدرمن الگوی مشخصی دارند. با­این‌­حال در پشت اسپایدرمن سم ریمی عنکبوت بزرگ­تری بافته شده است. این لباس بعدها به بازی­ پلی استیشن اسپایدرمن  نیز اضافه شد. یعنی شما در بازی می‌­توانید لباس اسپایدرمن سم ریمی را بپوشید.

بتمن کریستین بیل

بهترین لباس بتمن، در تاریخ سینما به بتمن نولان تعلق دارد. برخی از افراد از این که نولان در سه گانه خود خیلی به کمیک بوک‌های بتمن وفادار نبود، انتقاد می­‌کنند. با این‌حال افراد انگشت‌­شماری لباس بتمن بیل را دوست ندارند. زیرا،  بیشتر از همه لباس­‌های بتمن واقع­‌گرایانه طراحی شده است و تمام اجزای آن هدف مشخصی را دنبال می­‌کنند.

این لباس تیپ نظامی‌­تری نسبت به بتمن‌­های بعد از خود نیز می‌­دهد. بااین‌حال بتمن با این لباس به طور آسان‌تری با جنایتکاران گاتهام می­‌جنگد؛ چون در ساخت آن کولار و نومکس به کار رفته است. دو جزئی که برای تولید زره­‌های ضدگلوله کاربرد دارند. بنابراین، بیننده با لباس بیل ارتباط بیشتری برقرار می­‌کند. علاوه‌­بر این، بتمن برای اولین بار در این لباس می‌­توانست سر خود را بچرخاند. چیزی که مایکل کیتون آن زمان نمی‌­توانست  انجام دهد.

جوکر هیث لجر

بهترین لباس ویلن به جوکر هیث لجر تعلق دارد. لباسی که ظاهر خبیث و هولناک جوکر را بیشتر از دیگر جوکرهای سینما نشان می‌­دهد. با این‌وجود در طراحی اولیه فیلم شوالیه تاریکی (۲۰۰۸) لباس بیشتر با لباس جوکر در سری بازی­‌های آرکام شباهت داشت. اما هیث لجر لباس خود را مطابق با کاراکترش در  فیلم انتخاب کرد. اورکت بنفشی که جوکر در فیلم همراه با جلیقه سبز و شلوار بنفش خود می‌­پوشد، الهام­‌گرفته از کمیک­‌های بتمن است که با گریم او بسیار همخوانی دارد. در واقع  لباس مرد شکسته­‌ای را نشان می­دهد که دیگر چیزی از هویت خود به همراه ندارد.

لباس مارک ۳ آیرون من

مدال برنز لباس های سوپرهیرویی به آیرون من، تعلق می­گیرد. این لباس در انتهای فیلم آیرون من (۲۰۰۸) معرفی شد و تا لحظه آخر اونجرز: اند گیم حضور داشت. رنگ قرمز و طلایی در کاستوم با یکدیگر هماهنگ هستند. همچنین لباس قدرت شلیک بیشتری نسبت به مارک ۲ و ۱ دارد. همین ویژگی لباس را کاربردی‌تر از لباس‌­های اول او می­‌کند. بنابراین، لباس آیرون من از ماندگارترین و جذاب­‌ترین لباس‌­های  MCU محسوب می­شود.

سوپرمن کریستوفر ریو

در نگاه اول سوپرمن مرد پولادین ظاهر مدرن­‌تر و به‌­روزتری نسبت به  سوپرمن (۱۹۷۸) دارد. با­این‌­حال هیچکدام از لباس‌­های سوپرمن نتوانستند شخصیت قهرمانانه، مثبت‌اندیش و خوش‌قلب کلارک کنت را بهتر از کریستوفر ریو نشان دهند. به طوری که خیلی‌ها هنوز با شنیدن کلمه سوپرمن یاد لباس  آبی آسمانی، قرمز و زرد او می‌افتند تا سوپرمن هنری کویل. بنابراین، لباس کریستوفر ریو یکی از نمادین‌ترین لباس های ابرقهرمانی تاریخ سینما محسوب می‌­شود.

۲۰ فیلم ابرقهرمانی تاریخ سینما؛ سوپرهیروها با نیروهای ماورایی

اسپایدرمن اندرو گارفیلد

مدال طلای کاستوم های ابرقهرمانی به اسپایدرمن گارفیلد تعلق دارد. لباس اسپایدرمن اندرو گارفیلد جنب‌وجوش بیشتری نسبت به لباس مگوایر دارد. به طوری که لباس تام هالند تا حد زیادی از گارفیلد الهام گرفته است. این کاستوم مانند اسپایدرمن مگوایر در سرتاسر آن تار پراکنده‌شده است. اما تارها با ظرافت بیشتری به هم بافته شده­‌اند. همچنین  روی چشم­‌های اسپایدرمن نیز بیشتر کار شده است؛ زیرا، چشم­‌های مثلثی اسپایدرمن مگوایر امروزه کمی عجیب‌وغریب به نظر می‌­رسند.

بااین‌حال استفاده از لنزهای بزرگ و سفید در فیلم اسپایدرمن شگفت‌انگیز کار ریسکی بود. اما ارزشش را داشت. اندرو گارفیلد  بعدها  لباس خود را بهترین کاستوم اسپایدرمن می‌­دانست؛ چون در لباس اسپایدرمن شگفت‌انگیز زیپ­‌هایی به کار می‌رود که پوشیدن و درآوردن آن را آسان­‌تر می­کند. حتی تام هالند به ویژگی این لباس غبطه می‌­خورد. بنابراین، اسپایدرمن گارفیلد تمام مشخصه­‌ها و ویژگی‌های  لباس ابرقهرمانی یعنی مطابقت با کمیک‌بوک و کاربردی‌بودن را دارد.

در پایان  

از بین ۲۵ لباس برتر ژانر سوپرهیرویی می‌­توان به لباس اسپایدرمن اندرو گارفیلد، شوالیه تاریکی، جوکر و سوپرمن کریستوفر ریو اشاره کرد. معیارهای زیادی برای انتخاب این لباس­‌ها وجود دارد. برای مثال کاستوم اندرو گارفیلد به دلیل زیبایی و استفاده آسان آن انتخاب شده است. همچنین لباس شوالیه تاریکی کاربردی‌­ترین لباس بتمن محسوب می­شود. علاوه‌­بر این، کاستوم دکتر اختاپوس در فیلم اسپایدرمن ۲ (۲۰۰۲) به طور طبیعی ساخته‌شده است؛ به‌همین دلیل جایگاه بالایی دارد. به نظر شما بهترین لباس ژانر ابرقهرمانی متعلق به کیست؟ 

سوالات متداول

  • بهترین لباس های سوپرهیرویی متعلق به چه کسانی هستند؟  از بهترین لباس‌ های ابرقهرمانی  می‌توان به آیرون من، بتمن نولان، جوکر هیث لجر و اسپایدرمن گارفیلد اشاره کرد.
  • چه معیارهایی در انتخاب کاستوم سوپرهیرویی اهمیت دارند؟ معیارهایی مثل کاربردی‌بودن، راحتی و آراستگی در انتخاب کاستوم ابرقهرمانی اهمیت زیادی برخوردار است.
  • نمادی‌ترین لباس سوپرهیرویی متعلق به کیست؟ سوپرمن کریستوفر ریو نمادین‌ترین کاستوم سوپرهیرویی را دارد؛ زیرا، این کاراکتر و کاستوم کریستوفر ریو از اولین اقتباس‌های دقیق سوپرهیرویی محسوب می‌شود.

منبع: Screenrant


بهترین بازی‌های ورزشی با محمدرضا احمدی | میزگبم فوتبالی

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانیال نوریان
پاسخ

لباس دردویل چارلی کاکس فراموش نشود

لوکی وارث برحق مولتی ورس
پاسخ

اره دوسش دارم

دیوید لینچ
پاسخ

چه خوب بود..لباس مگنیتو توی فیلم آکوپالیپس هم خوب بود

مجید رهنما
پاسخ

لباس موون نایت نیس ب اون قشنگی
اون باید رتبه اول باشه