بازی جی تی ای سن آندریاس
اخبار بازی خبر

تماشا کنید: باگ عجیب قطارها در بازی جی تی ای سن آندریاس

وقتی از قطار در بازی Grand Theft Auto: San Andreas صحبت می‌کنیم، احتمالاً شما هم به یاد مرحله معروف Wrong Side of the Tracks می‌افتید. در این مرحله باید همراه با شخصیت بیگ اسموک سوار موتور می‌شدیم و با تعقیب یک قطار، به افرادی که روی واگن‌ها ایستاده بودند شلیک می‌کردیم. هدایت دشوار موتور و هوش مصنوعی ضعیف بیگ اسموک در هنگام شلیک کردن به دشمنان باعث شده بود تا این مرحله به یکی از سخت‌ترین مراحل بازی تبدیل شود. البته در نسخه ریمستر بازی جی تی ای سن آندریاس که تحت عنوان The Definitive Edition منتشر شد، سرعت موتور کمی بیشتر شده بود و بیگ اسموک هم می‌توانست از فاصله دورتر به دشمنان شلیک کند تا این مرحله کمی آسان‌تر به پایان برسد.

اما در این مطلب می‌خواهیم درباره یکی از باگ‌های جالب بازی GTA: San Andreas که به قطارها مربوط می‌شود صحبت کنیم. به تازگی ویدیویی در کانال یوتیوب Mr Spring منتشر شده که به موضوع جالبی اشاره می‌کند. این ویدیو که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید، نشان می‌دهد که در همان میان‌پرده اولیه بازی، می‌توانید هدایت یک قطار را به دست بگیرید و آن را روی هوا معلق نگه دارید!

در این ویدیو ابتدا توضیح داده شده که در یکی از مراحل بازی جی تی ای سن آندریاس به نام Snail Trail، اگر شما در داخل تونل به تعقیب قطاری که از روبه‌رو می‌آید بپردازید، خواهید دید که پس از مدتی این قطار به ایستگاه می‌رسد و سپس به طرز عجیبی مسیرش را منحرف می‌کند و از داخل اجسام، ساختمان‌ها و کوه‌ها رد می‌شود! پس از چند دقیقه که قطار یک مسیر مستقیم را طی کرده و از وسط همه چیز عبور می‌کند، در یکی از مناطق حاشیه لوس سانتوس مجدداً به روی ریل برمی‌گردد.

اما موضوع اصلی ویدیو چیز دیگری است؛ در همان ابتدای بازی جی تی ای سن آندریاس که شخصیت CJ توسط چند پلیس دستگیر می‌شود، ماشین پلیس به نقطه‌ای می‌رسد که باید پشت ریل متوقف شود تا یک قطار از مقابلش عبور کند. در همین لحظه اگر بازیکن‌ها از یک کد تقلب خاص که تمام شخصیت‌های بازی را به دشمنان CJ تبدیل می‌کند استفاده کنند، قطار متوقف شده و راننده آن به سمت شخصیت اصلی می‌آید تا با او درگیر شود. درست در همین لحظه، بازیکن‌ها می‌توانند با استفاده از یک ترینر، میان‌پرده یا همان کات‌سین را متوقف کنند و سوار قطار شوند. البته برای سوار شدن به قطار دکمه F روی کیبورد کارایی ندارد و برای این کار هم باید از یک کد تقلب استفاده کرد که در ویدیو به آن اشاره می‌شود.

سرنوشت عرضه جی تی ای سن آندریاس برای عینک‌های واقعیت مجازی چه شد؟

در این ویدیو می‌بینیم که پس از سوار شدن به قطار، می‌توان آن را در جهت عکس به حرکت درآورد و پس از مدتی که قطار روی ریل حرکت می‌کند، ناگهان مثل مرحله Snail Trail از ریل خارج می‌شود. اما حالا CJ به عنوان راننده در داخل قطار حضور دارد و همراه با آن می‌تواند از موانع مختلف عبور کند. البته در این حالت امکان تغییر مسیر قطار وجود ندارد، اما اگر بخواهید می‌توانید آن را متوقف کنید. در ویدیو می‌بینیم که قطار را در حالی که روی هوا حرکت می‌کند متوقف کرده‌اند و سپس از آن خارج می‌شوند و قطار همچنان روی هوا بی‌حرکت ایستاده است.

وجود چنین باگ‌هایی به هیچ وجه از ارزش بازی جی تی ای سن آندریاس کم نمی‌کند. هنوز هم بازیکن‌های زیادی در سراسر دنیا به تجربه این بازی می‌پردازند و ویدیوهایی از این دست هم صرفاً جنبه طنز و شوخی دارند.

منبع: Youtube


بهترین بازی‌های ورزشی با محمدرضا احمدی | میز گیم فوتبالی

بهترین بازی‌های ورزشی با محمدرضا احمدی | میز گیم فوتبالی

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها