آرون ارباب حلقه‌ها
اخبار سینما و انیمیشن خبر

آرون پس از فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه چگونه جانش را از دست داد؟

آروِن آندومیل (Arwen Undomiel) که او را به عنوان معشوقه و همسر پادشاه آراگورن می‌شناسیم، به خاطر عشق خود زندگی جاودانه الف‌ها را کنار گذاشت. با وجود اینکه الف‌ها جاودان هستند ولی آرون سال‌ها بعد از وقایع فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه جان خود را از دست داد. ولی چه چیزی باعث شد که این اتفاق رخ دهد؟

آرون آندومیل که دختر شاه الروند و ملکه پادشاهی متحد سرزمین میانه به شمار می‌رود، یکی از عجیب‌ترین خط‌های داستانی دنیای ارباب حلقه‌ها را دارد. این شخصیت در سه‌گانه Lord of the Rings پیتر جکسون نقش مهمی در نابود کردن حلقه یگانه داشت (هرچند که او در کتاب‌های تالکین کارهای نسبتا متفاوتی انجام داد). با این حال باید بدانید که او هم پیش از جنگ حلقه و هم پس از آن در رویدادهای سرزمین میانه دست داشت و ایفاگر کارهای بزرگی بود.

فصل دوم سریال حلقه‌های قدرت ۱۰ برابر بزرگ‌تر از فصل اول خواهد بود

اما ما بیش‌تر از هر چیز آرون را به عنوان یک الف جاودان می‌شناسیم که به خاطر عشق خود یعنی آراگورن، زندگی جاودان را وداع گفت و هزینه سنگینی را بابت این موضوع پرداخت کرد. در واقع او با انتخاب آراگورن موقعیت خود را در سرزمین جاودانه والینور از دست داد و تصمیم گرفت که پیش پادشاه جدید باقی بماند. به جای آرون این فرودو بگینز بود که سوار کشتی الف‌ها شد و به سمت سرزمین والینور رفت. اما باید بدانید که او ۱۲۱ سال پس از آغاز دوران چهارم دنیای ارباب حلقه‌ها جان خود را از دست داد که با توجه به طبیعتش، باعث خلق یک مرگ تراژیک شد.

همان‌طور که در فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه مشاهده کردیم، آرون پس از نابودی حلقه یگانه به Minas Tirith رفت تا با پادشاه جدید گاندور و آرنور ازدواج کند. ازدواج آرون و آراگورن در همان سالی رخ داد که حلقه یگانه نابود گردید (به طور دقیق‌تر سال ۳۰۱۹ دوران سوم). هنگامی که این ازدواج رخ داد آرون ۲,۷۷۹ سال و آراگورن ۸۸ سال سن داشت. هنگامی که این ازدواج به واقعیت پیوست دو شخصیت مذکور به عنوان پادشاه و ملکه جدید پادشاهی جدید به زندگی خود پرداختند و دوران خوبی را هم پشت سر گذاشتند؛ تا زمانی که پادشاه آراگورن جان خود را از دست داد.

آراگورن که خودش از موهبت عمر طولانی‌تری نسبت به انسان‌های معمولی برخوردار بود، در ۲۱۰ سالگی جان باخت (۱۲۲ سال پس از شروع پادشاهی). پس از این مرگ غمناک همسرش آرون به سرزمین لورین رفت تا یک سال دیگر در آنجا زندگی کند؛ سرزمینی که یک زمانی توسط مادربزرگش یعنی گالادریل اداره می‌شد. او که قلب شکسته‌ای داشت و نمی‌توانست فکر آراگورن را از سرش بیرون کند، درست بر سر آرامگاه Cerin Amroth (همان جایی که به آراگورن متعهد شد) و در ۲,۹۰۱ سالگی به خاطر غم غیرقابل تحمل جانش را از دست داد.

آرون ارباب حلقه‌ها

آرون در حرکتی نمادین عشق را به زندگی جاودان در بهشت ترجیح داد

اما چه شد که آرون جاودانگی خود را از دست داد و در نهایت جان سپرد؟ خب اگر راستش را بخواهید او مدت‌ها پیش و زمانی که در سرزمین لورین با آراگورن وارد رابطه شد شکل یک موجود فانی را به خود گرفت. البته او اولین الفی نبود که چنین تصمیمی را اتخاد کرد. یکی از نیاکان او که لوثین نام داشت تصمیم مشابهی گرفت و با وجود جاودانه بودنش قلبش را تسلیم یک انسان فانی کرد.

هنگامی که آرون این تصمیم حیاتی و جنجالی را گرفت به جد خود اشاره کرد و توضیح داد:«من با شما اینجا را به مقصد بهشت ترک نمی‌کنم؛ چرا که تصمیم من مانند لوثین است. من درست مانند او تصمیمی گرفتم که (همزمان) شیرین و تلخ است.» اما شرایط زمانی جالب می‌شود که می‌فهمیم آرون هم درست مانند پدرش یک نیمه انسان-نیمه الف بود. افرادی که چنین شرایطی دارند خودشان جاودانه یا فانی بودن خود را تعیین می‌کنند و از این منظر آزاد هستند. آرون هم از این شرایط استفاده کرد و تصمیم گرفت به جای زندگی همیشگی، با معشوقه خود بماند و لحظاتی شیرین اما محدود را تجربه کند.

تصویر جدیدی از انیمه ارباب حلقه‌ها منتشر شد

آرون و آراگورن پس از فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه سال‌های طولانی با هم زندگی کردند و حاصل این زندگی شاد چندین بچه بود. این دو نفر فرزندان زیادی را به دنیا آوردند که ما تنها نام یکی از آن‌ها یعنی الداریون (Eldarion) را می‌دانیم. جالب است بدانید هنگامی که آرون آینده خود را تصور می‌کرد پیتر جکسون الداریون را به عنوان منظره‌ای از آینده به ما نشان داد. الداریون هم مانند مادرش یک نیمه الف-نیمه انسان جاودان بود، ولی نتوانست مانند او میان جاودانگی و فانی بودن یکی را انتخاب کند.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Screen Rant


بهترین بازی‌های ورزشی با محمدرضا احمدی | میزگیم فوتبالیبهترین بازی‌های ورزشی با محمدرضا احمدی | میز گیم فوتبالی

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
18 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارینا
پاسخ

خیلی عالی و البته کامل بود مرسی⁦(⁠◕⁠ᴗ⁠◕⁠✿⁠)⁩

AAaaa
پاسخ

طوری متن رو نوشتی ک انگار داری زندگی واقعی کسی تعریف میکنی

الی
پاسخ

خیلی عالی هستن این توضیحات .. بارها ارباب حلقه ها رو دیدم اما هنوز نقاط گنگی برام وجود داره که اینجا برطرف میشه .. سپاس

Hamid foladi
پاسخ

خیلی بهتر می‌شد ک این فیلم(ارباب حلقه‌ها)زیبا ادامه پیدا می‌کرد

حمید
پاسخ

عالی بود واقعا ،با اینکه چند بار سه گانه نگاه کردم ولی به این درک نرسیده بودم.ممنون و احساس و عشق به جوش میاره❤

Mori
پاسخ

درود. آرئون درسته نه آرون

مانوه
پاسخ

نوشته شده آروِن که کاملا درسته ، آرون ننوشته که ، اونی که شما نوشتی هم درسته . درود

سین شین
پاسخ

سلام و درود. تو متن نوشته شده گالادریل مادربزرگ آرون هست. منظور همون بانو گالادریل در سه گانه با بازی کیت بلانشت هست؟

لاله زار
پاسخ

عجب

محمدرضا
پاسخ

زیبا و فوق‌العاده

بیلبو
پاسخ

این سه گانه قشنگتره

بهمن
پاسخ

دوس داشتم جاودانه می‌ماندم .

منوچهر
پاسخ

فیلم بسیار جذاب و تخیلی بود و تمام بخش بخش تاریخی سناریوهای آن از ریشه تاریخ ایران باستان ما اقتباس گرفته بود ولی چون زمان فعلی بسیار به نابودی هژمونی غرب نزدیک شدیم سعی کرده بودن با عوض کردن جای مثلاً شیاطین که ریشه تفکر الهادی داشته را با تفکرات احمقانه غربی تعویض کنن که اصلاً موفق نبودن و به نفع اسلام و پیشوای آخرزمانی ما درآمده است ، اللهم عجل الولیک الفرج ❤️ 🇮🇷

مهررررر
پاسخ

عالیی، خیلی خوب

مهررررر
پاسخ

خیلی خوب نوشتی

مهررررر
پاسخ

بیان زیبا و درست برای دوست داران ارباب حلقه ها

محسن
پاسخ

زندگی کوتاه اما توام با عشق بمراتب بهتر از هزاران سال زندگی خالی از عشق است … واقعا تالکین خیلی عالی مفهوم و عمق یک رابطه عاشقانه و رمانتیک رو در رابطه آرگورن و آرون بتصویر کشید …
واقعا تاثیرگذار بود .. ممنونم از توضیحاتتون