دموی فنی جدید آنریل انجین ۵ قابلیتهای Lumen و Nanite را به نمایش میگذارد
برخی از قابلیتهای جدید موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ مانند Lumen و Nanite میتوانند منجر به خلق تصاویر بسیار واقعگرایانه و زیبایی شوند، اما استفاده از این ویژگیها به پردازش سنگینی نیاز دارد که هر سیستمی توانایی اجرایش را نخواهد داشت.
به تازگی کانال یوتیوب Cycu1 یک ویدیوی مقایسهای از قابلیتهای آنریل انجین ۵ منتشر کرده است. این ویدیو که با عنوان «دموی فنی ویرانههای قرون وسطی و فانتزی» منتشر شده، نشان میدهد که وقتی از ویژگیهای Lumen و Nanite استفاده میکنیم، جلوههای بصری و نورپردازی محیط چه تفاوتی با حالت استاندارد دارند.
همانطور که در ویدیوی بالا میبینید، میتوانید تصاویر را پهلو به پهلو و در کنار هم مقایسه کنید. ویژگیهای Lumen و Nanite در حالی که باعث ارتقای جلوههای بصری میشوند، بار پردازشی سنگینی را به سیستم تحمیل میکنند و میزان مصرف منابع پردازشی را افزایش میدهند. با دقت به اعدادی که در گوشه بالا و سمت چپ در حال تغییر هستند، این موضوع را متوجه میشویم.
در رزولوشن ۱۰۸۰p و با یک کارت گرافیک RTX 4080 این دموی فنی در حالت استاندارد با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود، اما زمانی که ویژگیهای Lumen و Nanite فعال شدند، نرخ فریم به ۴۰ تا ۵۰ فریم بر ثانیه افت پیدا کرد. البته احتمالاً این دموی فنی به اندازه یک بازی بهینهسازی نشده و بخشی از این تفاوت فاحش نرخ فریم به همین دلیل است. اما همین تست به خوبی نشان میدهد که سختافزارهای گیمینگ فعلی نمیتوانند برخی از ویژگیهای جذاب و چشمگیر آنریل انجین ۵ را به راحتی اجرا کنند.
اگر بخواهیم به زبان سادهتر بگوییم، کنسولهای نسل جدید در اجرای بازیهایی که با آنریل انجین ۵ ساخته شدهاند و از قابلیتهای Lumen و Nanite استفاده میکنند، مشکل دارند. اما این مشکل میتواند در آینده نزدیک برطرف شود. با ورود نسخههای ارتقا یافته کنسولهای نسل نهم مانند پلی استیشن ۵ پرو که از ویژگیهای سختافزاری قویتری بهره میبرند، نهتنها عملکرد این کنسولها در اجرای قابلیتهایی مثل ری-تریسینگ بهبود مییابد، بلکه امکان پشتیبانی از Lumen سختافزاری و Nanite نیز فراهم میشود.
منبع: Wccftech
چرا سری PES شکست خورد؟ | مرگ شبیهساز فوتبال کونامی
نظرات