بهترین بازی‌‌ها

۷ بازی ابرقهرمانی که منتظرشان هستیم – (قسمت اول)

بازی‌های ابرقهرمانی و کامیک بوکی بالا و پایین‌های زیادی را تجربه کرده‌اند. از کاندیدهای بازی سال که با عناوینی چون «اسپایدرمن» و «بتمن آرکام» به بازی‌های این سبک رسید تا رسوایی‌های لایوسرویس عناوینی چون «سوساید اسکواد» و «اونجرز». با وجود این بالا و پایین‌ها، هم‌چنان نام‌های بزرگی در صنعت بازی هستند که به این ژانر علاقه نشان می‌دهند. استودیوها و ناشرهایی که منابع خود را به این سبک اختصاص می‌دهند و البته هوادارانی که میلیون‌ها نسخه از بازی‌های این ژانر را تهیه می‌کنند. در اولین قسمت از سری مقاله‌های دو قسمتی «۸ بازی ابرقهرمانی که منتظرشان هستیم»، سراغ ۴ بازی رفتیم که اطلاعات کم‌تری از آن‌ها در دسترس است. عناوینی که پتانسیل تبدیل شدن به موفقیت‌های تجاری و البته جلب نظر منتقدان را دارند.

 

ابرقهرمان‌ها از لنز کارگردان آنچارتد

Marvel 1943: Rise of Hydra / 2025

یک اقتباس متفاوت از کامیک‌بوک‌های مشترک بلک پنتر و کاپیتان آمریکا. قصه‌ای که نزدیک به ۸۰ سال به گذشته می‌رود و ماجرای درگیری چهار شخصیت اصلی با هایدرا و آلمان نازی را روایت می‌کند. چهار شخصیتی که هر کدام زاویه‌ی دید متفاوتی به جنگ و اتفاقاتش دارند. امی هنیگ، کارگردان و خالق سری بازی‌های آنچارتد که در سال‌های ابتدایی توسعه‌ی نسخه چهارم از ناتی‌داگ جدا شد، به همراه تیم خود در اسکای‌دنس وظیفه‌ی توسعه‌ی این عنوان را بر عهده گرفته‌اند. خط داستانی که بیش‌ترین تاثیر را روی هنیگ و قصه‌ی او گذاشته، سری کامیک‌بوک‌های سال ۲۰۱۰ بلک پنتر و کاپیتان آمریکا تحت عنوان «پرچم‌های پدرانمان» (Flags of Our Fathers) بوده است. این عنوان که از آنریل انجین ۵ برای تامین قدرت گرافیکی خود استفاده می‌کند، از نظر بصری و حجم جزئیات صورت شخصیت‌ها یکی از کامل‌ترین نمونه‌هایی است که در بین بازی‌های معرفی‌شده در این چند سال دیده‌ایم.

لیست چهار شخصیت قابل بازی با یک نسخه‌ی جوان و کم‌تجربه از استیو راجرز یا همان کاپیتان آمریکا آشنای جهان‌های مارول آغاز می‌شود. در ادامه نوبت به پدربزرگ تچالا به‌نام آزوری می‌رسد. او که شاه واکاندا در آن زمان به حساب می‌آید، تفاوت نظرهایی با قهرمان آرمان‌گرای قصه دارد. حالا که ماجرا از زاویه‌ی ابرسربازی چون استیو راجرز روایت می‌شود، هنیگ ترجیح می‌دهد تا شخصیت سوم یک سرباز ساده به‌نام گابریل جونز باشد. تکمیل‌کننده‌ی لیست شخصیت‌های اصلی بازی، نانالی از واکاندا است. او پایه‌گذار شبکه‌ی جاسوسان واکانداست و نقش مهمی در پیش‌روی داستان دارد. دو نماینده از آمریکا و تفکر آرمان‌گرایانه‌اش در دنیای کامیک‌بوک‌های کاپیتان آمریکا، در برابر دو نماینده از واکاندایی که هیچ‌وقت در تاریخ به هیچ گروهی باج نداده‌اند. ترکیب چهار قهرمان که در برابر هایدرا و ارتش نازی می‌ایستند و البته طبق خبرهای منتشر شده، تجربه‌ای در ژانر اکشن-ماجراجویی سوم شخص را پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهند. بازی سال آینده میلادی در دسترس قرار می‌گیرد و هنوز اطلاعات و نمایش‌های محدودی از آن با عموم به اشتراک گذاشته شده است.

 

لذت تونی استارک بودن

Iron Man / نامشخص

گفته می‌شود همکاری بزرگی بین الکترونیک آرتز و مارول شکل گرفته است. همکاری که به معرفی چند سری بازی بزرگ از این شرکت منجر خواهد شد. با این حال در حال حاضر تنها از یک عنوان با خبر هستیم و آن هم بازی مردآهنی یا آیرون‌من، ساخته‌ی استودیو Motive است. تیمی که با بازسازی Dead Space و البته Star Wars: Squadrons می‌شناسیم و با پیوستن افرادی چون تهیه‌کننده بازی Guardians of the Galaxy به بالاترین حد پتانسیل خود رسیده است. اینسایدرهای زیادی معتقدند که این عنوان در حال حاضر قابل بازی است و الکترونیک آرتز بخش قابل توجهی از توسعه‌ی آن را پشت‌سر گذاشته. با این حال خبری از سوی استودیوی توسعه‌دهنده و ناشر محصول در این رابطه به انتشار نرسید.

علاوه بر این ساخته‌ی موتیو، گفته می‌شود که کلیف‌هنگر گیمز نیز مشغول توسعه‌ی محصولی با محوریت بلک پنتر است. لاین‌آپ نسبتا خوب الکترونیک آرتز و البته سابقه‌ی استودیوها و نام‌هایی که در آن‌ها مشغول هستند، سبب می‌شوند تا اندکی به پروسه اعتماد کنیم. با این حال آن‌چه ما از بازی آیرون‌من می‌دانیم، تنها چند خط توضیح و نقل قول از برخی از توسعه‌دهندگان بازی است. باید منتظر ماند و دید که الکترونیک آرتز با وجود عدم برگزاری کنفرانسی در خرداد ماه طبق رسم سال‌های نه‌چندان دور خود، حالا چه برنامه‌ای برای معرفی این بازی‌ها دارد. هم آیرون من و هم بلک پنتر پتانسیل تبدیل شدن به عناوین پرفروش را دارند و استعدادهای درجه یکی روی آن‌ها کار می‌کنند. با این حال باید دید که سیاست‌های ناشر سودجویی مثل الکترونیک آرتز تا چه اندازه مانع خلاقیت این توسعه‌دهندگان خواهد شد.

 

زمانی برای انقراض خون‌آشام‌ها

Marvel’s Blade / نامشخص

خانواده‌ی استودیوهای آرکین، روزهای عجیبی را سپری می‌کنند. از طرفی آرکین آستین با عرضه‌ی ناموفق Redfall و در ادامه عملکرد دور از انتظار بازی، برای همیشه تعطیل شد و استعدادهایش به دست فراموشی سپرده شدند؛ از طرف دیگر آرکین لیون مشغول یک پروژه بزرگ و البته پر سر و صدا شده است. از حواشی مرتبط با این استودیو که بگذریم، همه چیز درباره آرکین لیون و پروژه‌هایش جذاب به نظر می‌رسد. از دیس‌آنرد گرفته تا Deathloop و جوایزی که درو کرد، همه توانسته‌اند تا نظر گیمرها و منتقدان را به خود جلب کنند. حالا با دیدن تجربه‌ی این استودیو در ژانر ایمرسیو سیم و ترکیب آن با المان‌های دنیای Blade، صبر کردن برای تجربه بازی از همیشه دشوارتر است.

«بلید» قرار است خلاف تمامی ساخته‌های پیشین آرکین لیون، یک اکشن-ماجراجویی سوم شخص باشد. این استودیو که همواره از زاویه دید اول شخص برای بازی‌های خود استفاده کرده، با ساخته‌ی جدیدش به دنبال تجربه‌های جدید و البته تصویر کردن بازتابی دقیق از شخصیت «بلید» است. در حال حاضر به‌جز تریلری که از بازی منتشر شده و چند مصاحبه‌ی کوتاه، هیچ چیزی بیش‌تری از ساخته‌ی جدید این استودیوی بتزدا نمی‌دانیم؛ با این حال آن‌قدر در این سال‌ها از عناوین آرکین لیون لذت برده‌ایم که پیشاپیش «بلید» هم در لیست انتظارمان جا خوش کند.

 

نمسیس سیستم در خدمت نجات دنیا

Wonder Woman / نامشخص

مراسم گیم اواردز سه سال پیش بود که مونولیث با ویدئویی کوتاه خبر از توسعه‌ی بازی ویدئویی Wonder Woman داد. از آن دست ابرقهرمان‌های دی‌سی که شاید در گذر زمان بسیار محبوب بوده باشد؛ اما در قالب مدرن چندان نتوانست پا به پای دیگر ابرقهرمان‌های این شرکت قدم بردارد. مونولیث که با اقتباس‌شان از فرنچایز ارباب حلقه‌ها و سرزمین میانه بین گیمرها محبوبیت دارد، حالا به دنبال پیاده کردن سیستم شناخته‌شده و معروف خود در قالب یک بازی ابرقهرمانی است. درست خواندید؛ نمسیس سیستم به واندر وومن و یک بازی ابرقهرمانی می‌آید تا تمامی تصمیم‌ها و برخوردها رنگ تازه‌ای به خود بگیرد.

نمسیس سیستم به شکل ساده، مجموعه‌ای از روابط و کنش‌ها بین شخصیت‌های دنیای بازی و شماست. در دنیای Shadow of War و Shadow of Mordor این مورد به این شکل تعریف شده بود که هر برخورد با فرمانده‌ها تا سربازان لشکر اورک‌ها، در حافظه‌ی آن‌ها ماندگار می‌شد و در ادامه نسبت به تصمیمات شما واکنش نشان می‌دادند. این سیستم در دومین بازی نسل هشتمی مونولیث بیش‌تر دیده و پیچیدگی و عمق ارتباط شما با دشمنان چند برابر بیش‌تر از قبل شد. در حال حاضر به‌جز رد شدن خبر لایوسرویس بودن بازی توسط وارنر و تاکید روی تجربه تک‌نفره‌ی داستان محور، هیچ چیز دیگری از این اثر هم نمی‌دانیم. نکته‌ی جالب توجه در رابطه با این فرنچایز آن است که اخیرا تعدادی از خبرنگاران صنعت بازی خبر از پا گذاشتن بازی به جهنم توسعه و خارج شدن روند توسعه آن از کنترل سازنده داده‌اند؛ اما با این حال این اخبار توسط همین منابع و به فاصله چند روز تکذیب شدند. شاید گیم اواردز امسال وقت مناسبی برای دیدار دوباره با این ابرقهرمان محبوب باشد. باید منتظر ماند و دید.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها