نتفلیکس با عرضه بازیهای کلاسیک و پرطرفداری مانند جی تی ای (GTA) در کنار عناوین انحصاری روی پلتفرم خودش با قدرت وارد صنعت بازیهای ویدیویی شده و سریعتر از آنچه فکرش را میکرد به موفقیت رسیده است. در همین مورد، این غول صنعت استریم، اخیرا یک بار دیگر اعلام کرده که بیش از ۸۰ بازی در دست توسعه دارد که بسیاری از آنها بر اساس IP خود نتفلیکس بوده و اصطلاحا جزو محتواهای اختصاصی و اورجینال سرویس محسوب میشوند.
از جمله بازی «Squid Game» که بر اساس سریال محبوب آن ساخته شده و به تازگی بازه انتشار آن هم اعلام شده است. در جلسه مالی اخیر، مدیران نتفلیکس تاکید کردند که بخش بازیها قرار است متنوعتر از گذشته دنبال شود. در حالی که این کمپانی توانسته خیلی سریع روی «بازیهای تعاملی» سرمایهگذاری کند، برنامههای جدید و متفاوتی نیز در راه است. تد ساراندوس، مدیرعامل اجرایی نتفلیکس درباره این موضوع بیان کرد:
ما عناوین متعدد و بسیار متفاوتی در زمینه گیم داریم که قرار است در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ و سالهای آینده معرفی و عرضه شوند.
نتفلیکس میتواند با در اختیار داشتن بازیهای ویدیویی هیجانانگیز و باکیفیت، از فاصله اجتنابناپذیر میان فصول مختلف آثارش بهترین استفاده ممکن را ببرد. نتفلیکس از این طریق میخواهد مشترکین و کاربران را حتی زمانی که سریال یا فیلم مورد علاقهشان در حال پخش نیست، در پلتفرم خود نگه دارد. ساراندوس در ادامه افزود:
من فکر میکنم این فرصت برای خدمت به طرفداران دو آتشه بازیها واقعا قابل توجه و ارزشمند است. به نظرم این ایده که بتوانیم به طرفداران یک سریال، فرصتی جدید برای کشف شخصیتهای تازه، داستانها و پیچشهای داستانی در قالب ویدیو گیم بدهیم، حقیقتا سرگرمکننده است.
نتفلیکس تا کنون بازیهایی با مضمون سریال و فیلمهای محبوب خود روی پلتفرم استریمش منتشر کرده است. این عناوین شامل The Queen’s Gambit Chess، Stranger Things: Puzzle Tales و Too Hot to Handle: Love is a Game میشود. و البته توسعهدهندگان مستقل نیز به این سرویس هجوم آوردهاند تا از آن به عنوان فرصتی برای ارائه بازیهای خود به بازاری جدید و پرسود استفاده کنند.
با روندی که امروز در صنعت ویدیوگیم شاهد هستیم، بعید نیست کنسولهای خانگی پلی استیشن و ایکس باکس آرام آرام از عرصه کنار بروند. احتمالا تا چند سال دیگر اکثر گیمرها تنها با استفاده از دستگاهی با نمایشگر (مثل تلویزیون، موبایل و…) به اینترنت متصل شده و بازی مورد نظرشان را تجربه میکنند. گفته میشود کمپانی مایکروسافت هم با سرویس ابری ایکس باکس به دنبال چنین چیزی است. در نتیجه، اصلا دور از انتظار نیست که نتفلیکس هم بخواهد از این بازار نوظهور و متفاوت بهرهوری کند.
منبع: Insider-Gaming
نظرات