صداپیشه متفاوت باب اسفنجی
آخرین اخبار باب اسفنجی و پاتریک اخبار سینما و انیمیشن خبر

تصمیم اشتباهی که ممکن بود سرنوشت باب اسفنجی را کاملا تغییر دهد

با توجه به صحبت‌هایی که در کمیک‌کان سن دیگو سال ۲۰۲۴ انجام شد، سریال باب اسفنجی شلوار مکعبی ممکن بود براساس یک تصمیم اشتباه سرنوشت کاملا مشابهی را تجربه کند. خوشبختانه سازندگان از این تصمیم گذشتند تا شهر بیکینی باتم به محبوبیت امروز خود برسد.

یکی از نکات جالبی که در کمیک‌کان سال جاری وجود داشت به پنل باب اسفنجی شلوار مکعبی مربوط می‌شود؛ جایی که بازیگران و صداپیشه‌های آن به صحبت پرداختند و خاطرات روزهای ابتدایی آن را مرور کردند. در حال حاضر ۲۵ سال از پخش اولین قسمت SpongeBob SquarePants گذشته و ما به تک‌تک شخصیت‌ها و جزئیات آن عادت کرده‌ایم. این عادت به گونه‌ای است که نمی‌توانیم شرایط متفاوتی را برای آن متصور شویم. حال به گفته خود سازندگان در روزهای ابتدایی ساخت سریال یک سری تصمیم‌ها اتخاذ شد که به آینده فرنچایز شکل کاملا متفاوتی داد.

بازیگر نقش اصلی جنگ ستارگان در فیلم باب اسفنجی: به دنبال شلوار مکعبی حضور دارد

در پنل باب اسفنجی در کمیک‌کان ۲۰۲۴ بازیگران این سریال دور یک میز نشستند و به خواندن دیالوگ‌های اپیزود پایلت و اولیه آن پرداختند. در ادامه خبرهای هیجان‌انگیزی در مورد فیلم The SpongeBob Movie: Search for SquarePants منتشر شد که قرار است در سال آینده میلادی اکران شود. طبق این اطلاعات مارک همیل، بازیگر لوک‌ اسکای‌واکر در جنگ ستارگان، قرار است در فیلم مذکور حضور داشته باشد و به جای شخصیت The Flying Dutchman صحبت کند. اما در این میان یک نکته جذاب دیگر هم به اشتراک گذاشته شد.

ما داگلاس لاورنس (مشهور به مستر لاورنس) را به خاطر صداگذاری شخصیت پلانکتون می‌شناسیم که از قضا بسیار هم جذاب از آب درآمد. منتها در این میان یک نکته عجیب وجود دارد. ظاهرا سازندگان سریال باب اسفنجی می‌خواستند در ابتدا مستر لاورنس را با همین صدای پلانکتون به عنوان گوینده باب اسفنجی بگذارند. توجه داشته باشید که این بازیگر قرار نبود صدایش را عوض کند و می‌خواست دقیقا با صدایی که از پلانکتون می‌شناسیم جای باب قرار گیرد. این تصمیم (که هیچ وقت نهایی نشد) زمانی ملموس‌تر به نظر رسید که در حین خواندن دیالوگ‌های قسمت پایلت در کمیک‌کان، داگلاس لاورنس با صدای پلانکتون دیالوگ‌های باب اسفنجی را ادا کرد.

صداپیشه متفاوت باب اسفنجی

ما خیلی خوش شانس هستیم که داگلاس لاورنس نقش پلانکتون را گرفت و به باب اسفنجی تبدیل نشد

درست است که اگر از اول مستر لاورنس در قالب باب قرار می‌گرفت و جای او صحبت می‌کرد، ما بدون شک به صدای او عادت می‌کردیم. اما حالا که این شخصیت دوست داشتنی با صدای تام کنی معروف شده، تصور صدای پلانکتون به جای آن کاملا عجیب و غیرممکن است. همه ما باب را به خاطر سادگی، خوش‌بینی و معصومیتش می‌شناسیم. او همیشه به زندگی امیدوار است و در جدی‌ترین شرایط هم این جلوه را حفظ می‌کند (به گونه‌ای که ممکن است احمق به نظر برسد). اما در طرفی دیگر صدای پلانکتون فارغ از شخصیت و رفتارهایش واقعا معصومانه نیست. این شخصیت واقعا صدایی ویلن‌گونه دارد و اگر جایش با باب عوض می‌شد، واقعا تصور اینکه باب معصوم و بی‌گناه باشد سخت می‌شد.

آیا باب اسفنجی اوتیستیک است؟ تام کنی پاسخ می‌دهد

خوشبختانه اسفتن هیلنبرگ و سایر سازندگان باب اسفنجی شلوار مکعبی در آن سال‌ها می‌دانستند که چه کاری می‌کنند. صدای داگلاس لاورنس فوق‌العاده است و حسابی هم به شخصیت پلانکتون نشسته. اما او به هیچ وجه گزینه مناسبی برای صحبت کردن به جای باب به نظر نمی‌رسد. شاید اگر این اتفاق رخ می‌داد فرنچایز مورد بحث یک مسیر کاملا متفاوت را در پیش می‌گرفت و به چیزی تبدیل می‌شد که هیچ شباهتی به نسخه فعلی‌اش ندارد.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: ScreenRant


خاطرات گیمرهای دهه هفتاد و هشتاد | میزگیم نوستالژی با گلخان و شایان

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهبد
پاسخ

واسه ما که دوبله می‌دیدیم فرقی نداشت