توییچ
اخبار بازی خبر

آمازون هنوز نتوانسته از طریق توییچ به درآمدزایی برسد

توییچ بدون شک برترین پلتفرم استریم در دنیا محسوب می‌شود که میلیون‌ها کاربر و استریمر را به سمت خود جذب کرده و طبق برخی گزارش‌ها، سالانه چیزی بالغ بر ۲ میلیارد دلار درآمدزایی دارد. عجیب‌تر اینکه علی رغم چنین اعداد و ارقام، این پلتفرم هنوز هم برای آمازون «به سود نرسیده است». آمازون در سال ۲۰۱۴ این پلتفرم استریم را با مبلغ ۱ میلیارد دلار خریداری کرد و اکنون که ده سال از این ادغام بزرگ می‌گذرد، به‌نظر می‌رسد غول تکنولوژی دنیا هنوز هم نتوانسته آن را به یک ماشین پول‌سازی تبدیل کند.

این گزارش که نخستین بار توسط وال استریت ژورنال منتشر شده، ادعا می‌کند آمازون با وجود سرمایه‌گذاری‌های عظیم و موفقیت آماری از لحاظ تعداد مخاطب، در بحث تجاری موفقیت لازم را کسب نکرده است. به نظر می‌رسد هزینه‌های نگهداری وب‌سایت در زیرساختارهای آمازون چنان سرسام‌آور است که درآمد ۲ میلیارد دلاری آن در سال نمی‌تواند پاسخگو باشد.

پاداش‌های توییچ ماینکرافت چه هستند و چطور می‌توان آن‌ها را دریافت کرد؟

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد روند افزایش تعداد کاربران بسیار کند شده و خیلی از کاربران دست و دل بازی که در گذشته مبالغ هنگفتی در آن هزینه می‌کردند، امروزه کمتر به آن توجه می‌کنند. توییچ طی چند ماه اخیر حسابی به‌خاطر تعدیل نیروهای قابل توجه آمازون ضربه خورده، مخصوصا اینکه شرکت می‌خواهد شکست‌های مالی خود را با کاهش تعداد کارمندان در پلتفرم استریم خود جبران کند. حتی پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک شاهد موج تازه‌ای از اخراج نیروها توسط Amazon باشیم.

توییچ

چند منبع ناشناس و نزدیک به توییچ هم مدعی شده‌اند که آمازون پروژه‌های مختلفی در این پلتفرم را به تعویق انداخته یا به کل لغو کرده است، چراکه بودجه یا تمایل کافی برای پیش‌برد آن‌ها وجود ندارد. باتوجه به افزایش رقابت در عرصه استریم و قدرت گرفتن رقبایی چون یوتوب و کیک (Kick)، اوضاع می‌تواند برای توییچ رو به وخامت باشد.

طی اخبار مرتبط، چندی پیش توییچ اکانت رسمی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری ایالات متحده را پس از حدود سه سال از حالت بن درآورد. سخنگوی Twitch گفته بود این پلتفرم شنیدن مستقیم حرف‌های هر دو گروه انتخاباتی کشور را ارزشمند می‌داند و به همین خاطر حساب کاربری ترامپ بازگردانی شده. با این حال، مسئولان پلتفرم با دقت فعالیت‌های وی را تحت نظر خواهند داشت.

منبع: Insider-Gaming


Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آراد روزبهی
پاسخ

کامنت۱

آراد روزبهی
پاسخ

کامنت ۱

آراد روزبهی
پاسخ

کامنت اول