ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت بزرگ مایکروسافت، در جدیدترین جلسه مالی کمپانی توضیح داد که اکوسیستم گیمینگ آن در تمام پلتفرمها و سرویسها ماهانه بالغ بر ۵۰۰ میلیون کاربر و بازیکن دارد. وی تاکید داشت که محتوای گیمینگ شرکت هیچگاه قدرتمندتر و موفقتر از حالا نبوده است.
مایکروسافت طی یک سال اخیر با کاهش ۴۰ درصدی فروش سختافزار (مخصوصا کنسولهای ایکس باکس) مواجه بوده، اما عملکرد قابل توجه آن در زمینه فروش نرمافزار و خدمات دیگر ورق را برگردانده است. جدیدترین گزارش مالی Microsoft جزئيات افزایش درآمدزایی آن در چهار ماه سوم ۲۰۲۴ را در اختیار سهامداران و مخاطبان گذاشته. ظاهرا درآمد بخش «محتوا و خدمات ایکس باکس» با افزایش فوقالعاده ۶۱ درصدی همراه بوده و همین به تنهایی نقشی مهم در پیشرفت کلی مایکروسافت ایفا کرده است.
نادلا همچنین طی صحبتهایش به موفقیت چشمگیر سریال فالاوت اشاره کرد و اینکه توانسته به دومین سریال پربیننده تاریخ آمازون پرایم ویدیو تبدیل شود. همین موضوع نتیجتا منجر به افزایش استقبال مخاطبان از بازیهای Fallout در سرویس گیم پس شده است. آمار دقیقی در این باره ارائه نشده اما ظاهرا تعداد بازیکنان مجموعه فالاوت تقریبا پنج برابر قبل شده و پتانسیل بالای اقتباسهای تلویزیونی و سینمایی را به خوبی نشان میدهد.
امی هود، مدیر مالی ارشد مایکروسافت، توضیح داد که طبق پیشبینیها فروش سختافزار کمپانی باز هم کاهش خواهد داشت، اما خب نتایج قابل توجه و مثبت خرید اکتیویژن بلیزارد در بخش نرمافزار به رشد کلی شرکت و بخش ایکس باکس کمک خواهد کرد. ساتیا نادلا در بخشی از صحبتهایش گفت:
کاتالوگ آثار اکتیویژن آثار فوقالعادهای را در اختیار ما قرار میدهد تا روی کنسول و پیسی ارائه کنیم. همچنین یک سری آیپی موبایلی بزرگ هم با خرید این کمپانی زیر چتر ما آمده، چیزی که قبلا نداشتیم. احساس میکنیم اکنون هم محتوا و هم قابلیت دسترسی به پلتفرمهای سنتی که میلیونها مخاطب در سرتاسر دنیا دارند را داریم. اینها شامل کنسول، پیسی و موبایل میشود. البته ما درباره پلتفرمهای جدید [مثل کلاود] هم هیجانزده هستیم.
در مجموع بهنظر میرسد باتوجه به فاصله قابل توجه میان پلی استیشن و ایکس باکس، مایکروسافت تلاش دارد روی جنبههای متفاوتی از صنعت تمرکز کند و امیدوار باشد در این بخشها گوی سبقت را از رقبا بروبد.
منبع: Insider-Gaming
نظرات