اخبار بازی خبر

عرضه بازی‌های پلی‌استیشن روی موبایل و PC؛ ماموریت جدید سونی

سونی برنامه‌ریزی کرده تا سال ۲۰۲۵، حداقل نصف بازی‌های پلی‌استیشن را روی موبایل و کامپیوتر عرضه کند. محدود شدن به کنسول‌های بازی PS4 و PS5 باعث شده تا در حوض کم‌عمقی شنا کنند و حالا می‌خواهند وارد اقیانوس عمیق گیم شوند. چیزی که گیمرها و مخصوصا گیمرهای موبایل مدت‌هاست انتظارش را می‌کشند.

در رویداد سالانه سرمایه‌گذاران کمپانی سونی، نموداری نشان داده شد که از عرضه بازی‌ها روی موبایل و PC خبر می‌داد. این فرایند از امسال شروع می‌شود و آن‌ها قصد دارند هر چه زودتر این بازی‌ها را برای مخاطبان پرشمار بازی‌های موبایل و کامپیوتر عرضه کنند.

جیم رایان، رئیس مجموعه Sony Interactive Entertainment در این رویداد گفت: با توسعه و ورود به دنیای PC و موبایل و همچنین سرویس‌های زنده،‌ یک فرصت بزرگ داریم تا به جای یک بخش کوچک از دنیای گیمینگ، تقریبا در تمام بخش‌ها حضور داشته باشیم.

تعداد گیمرهای موبایل و کامپیوتر به سرعت رو به افزایش است
تعداد گیمرهای موبایل و کامپیوتر به سرعت رو به افزایش است.

این نمودارها طبق گفته جیم رایان، رشد بسیار بالایی در تعداد گیمرهای کنسول و همچنین تعداد گیمرهای سایر پلتفرم‌ها را تا سال ۲۰۲۵ نشان می‌دهد. این مسئله برای سونی یک معنا دارد: تعداد گیمرها در جهان رو به افزایش است و تعداد افرادی که حاضر هستند برای گیم پول خرج کنند هم در حال افزایش است.

در بخشی دیگر از ارائه سونی، آمار درآمد بازی‌هایی که اخیرا بر روی PC عرضه شده هم به نمایش گذاشته شد. بازی‌هایی مثل Horizon Zero Dawn و Days Gone و God of War فروش خالص بالای ۸۰ میلیون دلار برای سونی داشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود در پایان سال ۲۰۲۲ این رقم به ۳۰۰ میلیون دلار برسد. حالا سونی برنامه‌هایی برای افزایش تعداد بازی‌ها روی PC دارد. یک لیبل PlayStation PC و همچنین درگاه توسعه برای کامپیوتر جزو برنامه‌های سونی برای آینده خواهد بود.

آمارهایی از محبوبیت بازی‌های پلی‌استیشن روی کامپیوتر
آمارهایی از محبوبیت بازی‌های پلی‌استیشن روی کامپیوتر

در سمت موبایل هم ماجرای مشابهی وجود دارد. سونی در سال گذشته Nicola Sebastiani، رئیس سابق Apple Arcade را استخدام کرد تا روی موبایل تمرکز کنند. در ارائه امسال سونی برنامه‌هایی برای توسعه روی موبایل هم وجود داشت. آن‌ها قصد دارند از دو مسیر وارد این جریان شوند:

  • همکاری با کمپانی‌ها و دولوپرهای فعلی تولیدکننده بازی‌های موبایل
  • ایجاد شبکه‌ای از استودیوهای داخلی مخصوص توسعه موبایل

سونی اعلام کرد که ۲ گیم جدید از نوع Live Service هم در دست توسعه دارد و آن‌ها قصد دارند تا سال ۲۰۲۶ حداقل ۱۰ گیم لایو سرویس داشته باشند. در نهایت هم از حضور خودش در حوزه‌ای غیر از گیمینگ، یعنی سینما و تلویزیون خبر داد. فیلم Uncharted و سریال جدید HBO یعنی The Last of Us هم قدم‌های بزرگ بعدی سونی هستند.

هدف جدیدی که سونی پیش روی خودش دارد کاملا مشخص و واضح در اسلاید پایانی گفته شده بود: تبدیل PlayStation مبتنی بر کنسول به یک کامیونیتی بزرگ و فراتر از کنسول.

این خبرها برای گیمرهای PC و موبایل هیجان‌انگیز بودند. حضور غولی مثل سونی در سایر پلتفرم‌ها یعنی چشیدن طعم تجربه‌‌های جدید که قبلا دسترسی به آن‌ها سخت بود. شما چه احساسی در مورد بازی‌های پلی‌استیشن روی موبایل دارید؟ دوست دارید کدام بازی‌های پلی استیشن را روی موبایل بازی کنید؟ حتما در کامنت‌ها برای ما بنویسید.

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر عباس احمدپور
پاسخ

سلام من یک پلی استیشن ۴ نیاز دارم ممنون میشم اگه بدهید

شایان کرمی
پاسخ

پس حتما مگ بازار و شبکه‌های اجتماعی ما رو دنبال کن که کلی سورپرایز براش داریم. شاید اصلا پی‌اس فایو برنده شدی!