آخرین اخبار ماینکرافت خبر

۷ چیزی که ماینکرفت بدراک را چالش برانگیزتر از نسخه جاوا می‌کند

تفاوت‌های زیادی بین دو نسخه بازی ماینکرفت (Minecraft) یعنی جاوا (Java) و بدراک (Bedrock) وجود دارد. در حالی که بسیاری از این تفاوت‌ها مانند نوع انفجارها هستند، اما در دراز مدت اهمیتی ندارند، چندین مسئله مشابهی وجود دارد که در نهایت نسخه بدراک را بسیار دشوارتر از جاوا می‌کند. در ادامه به ۷ مورد اشاره خواهیم کرد که در آن‌ها نسخه بدراک بسیار دشوارتر از نسخه جاوا است، همراه با توضیح اینکه دقیقاً چه چیزی در مورد این تفاوت‌ها باعث سخت‌تر شدن بدراک می‌شود. در ادامه با مجله بازار همراه باشید.

۱) ماب باس ویتر (The wither) در بدراک مرگبارتر است

ویتر در نسخه بدراک ماینکرفت بسیار دشوارتر از نسخه جاوا است.

ویتر در نسخه بدراک ماینکرفت بسیار دشوارتر از نسخه جاوا است.

یکی از نمادین‌ترین مواردی که نسخه بدراک را از جاوا سخت‌تر می‌کند، سرسختی یکی از ماب باس‌های ماینکرفت یعنی ویتر است. ویتر در نسخه جاوا ۱۵۰ قلب دارد و در بیشتر موارد قادر به تخریب مناطق وسیعی از زمین نیست. از سوی دیگر، ویتر در نسخه بدراک، ۳۰۰ قلب دارد. همچنین با رسیدن به نیمی از سلامتی، سه اسکلت ویتر دیگر اسپاون می‌کند. همچنین به سمت بازیکنان حرکت می‌کند و بلوک‌ها را در این فرآیند از بین می‌برد. البته که آسیب آن‌ها یکسان است، به این معنی که در واقع بحث تخریب بلوک و نوار سلامتی است که ویتر را در نسخه بدراک کشنده‌تر می‌کند.

۲) رداستون خاصیت نسخه جاوا را ندارد

&

;

آیتم رداستون (redstone) چیزی است که امکان ساخت فارم‌ها و ماشین آلات پیچیده را در بازی ماینکرفت فراهم می‌کند. البته چندین تفاوت درباره رداستون در بین دو نسخه بازی وجود دارد، مانند عدم وجود شبه اتصال یا observer های کمتر مفید بدراک که باعث می‌شود رداستون در نسخه بدراک بسیار پیچیده‌تر شود. ناتوانی در ایجاد فارم‌های کارآمد در نسخه بدراک که بازیکنان جاوا به آن دسترسی دارند، بقای طولانی مدت را در نسخه بدراک دشوارتر و خسته کننده‌تر می‌کند.

۳) محدودیت ارتفاع ساخت در ندر

امکان قرار دادن بلوک‌ها روی سقف ندر در بازی ماینکرفت یک مزیت بزرگ است.

امکان قرار دادن بلوک‌ها روی سقف ندر در بازی ماینکرفت یک مزیت بزرگ است.

یک جنبه عجیب که نسخه بدراک را سخت‌تر از جاوا می‌کند٫ این است که محدودیت ارتفاع ساخت در Nether ماینکرفت با سقف ارتفاع بدراک مطابقت دارد. در نسخه جاوا، فضای بزرگی بالای سقف بدراک Nether وجود دارد که بازیکنان می‌توانند در آن بسازند. این امر راه‌اندازی هاب‌های فست تراول Nether و همچنین فارم‌های بسیار کارآمد را آسان می‌کند. بازیکنان نسخه بدراک به هیچ یک از این موارد دسترسی آسانی ندارند، که همین باعث می‌شود بقا داشتن به طور قابل توجهی مرگبارتر شود، زیرا بازیکنان در عوض باید زمان بیشتری را صرف حرکت در خود Nether کنند.

۴) ماب‌های بیشتری در اطراف شما وجود خواهند داشت

ماب‌های دشمن بیشتری در مناطق کوچکتر در نسخه بدراک ماینکرفت وجود دارند.

ماب‌های دشمن بیشتری در مناطق کوچکتر در نسخه بدراک ماینکرفت وجود دارند.

احتمال اینکه ماب‌های بیشتری در نسخه بدراک در نزدیکی بازیکنان اسپاون شوند تا جاوا وجود دارد. این به آن دلیل است که فاصله شبیه سازی پیش فرض نسخه بدراک به طور قابل توجهی کمتر از جاوا است. همچنین این بدان معنا است که مناطق خطرناکی مانند تریال چمبرز، قلعه‌ها و دره‌ها در بدراک مرگبارتر خواهند بود. از آنجایی که بازدید از بسیاری از این سازه‌ها بسیار مهم است، چه به خاطر آیتم‌های قابل لوت منحصربه‌فرد یا ماب‌ها، طبیعت کشنده آن‌ها بدراک را برای بقای طولانی‌مدت دشوارتر می‌کند.

یکی از بازیکنان ماینکرفت شهری پر از آسمان‌خراش در بازی ساخته است

۵) نبود saturation healing در نسخه بدراک

در saturation healing، با خوردن غذا در نسخه جاوا سریع‌تر سلامتی شما بازیابی خواهد شد.

در saturation healing، با خوردن غذا در نسخه جاوا سریع‌تر سلامتی شما بازیابی خواهد شد.

یک مورد زیاد دیده نشده و اما به طور قابل توجهی تاثیرگذار که نسخه بدراک را سخت‌تر از جاوا می‌کند، مربوط به بحث saturation healing می‌شود. این یکی از مکانیک‌های نسخه جاوا است که باقیمانده اشباع را پس از پر کردن نوار گرسنگی به دو قلب در ثانیه تبدیل می‌کند. توانایی بهبود سریع چندین قلب پس از خوردن غذا، به بازیکنان نسخه جاوا این امکان را می‌دهد که خیلی سریع‌تر بهبود پیدا کنند و همین جلوگیری از مرگ را آسان‌تر می‌کند. از سوی دیگر، بازیکنان نسخه بدراک در بازسازی اولیه سلامتی آهسته‌تری گیر کرده‌اند، که باعث می‌شود خیلی راحت‌تر غرق شوند و نتوانند آسیب وارد شده را التیام بخشند و در نهایت همین منجر به مرگ سریع‌تر آن‌ها می‌شود.

۶) نبود صفحه دیباگ

منوی دیباگ در نسخه جاوا حاوی اطلاعاتی ارزشمند است.

منوی دیباگ در نسخه جاوا حاوی اطلاعاتی ارزشمند است.

صفحه اشکال زدایی یا دیباگ ماینکرفت یکی از قدرتمندترین ویژگی‌های نسخه جاوا است. این امکان دسترسی فوری به طیف گسترده‌ای از اطلاعات مفید را برای بازیکنان فراهم می‌کند، از جمله بیوم خاصی که بازیکن در آن قرار دارد، سطح دشواری محلی و نور، و حتی جهت و مختصات فعلی بازیکن! متأسفانه نسخه بدراک به بازیکنان امکان دسترسی به اطلاعات زیادی را نمی‌دهد. یک تغییر در تنظیمات برای جهانی وجود دارد که مختصات روی صفحه را فعال می‌کند و یک جابجایی متفاوت برای شمارنده روز، اما همه موارد موجود در نسخه بدراک همین است.

۷) سخت ریست شدن ویلیجر ترید در نسخه بدراک

سخت ریست شدن ویلیجر ترید در نسخه بدراک یکی از مهمترین عوامل دشواری بدراک نسبت به جاوا است.

سخت ریست شدن ویلیجر ترید در نسخه بدراک یکی از مهمترین عوامل دشواری بدراک نسبت به جاوا است.

راه اندازی سالن‌های تجاری روستایی یا ویلیجر ترید هال در نسخه جاوا بازی ماینکرفت بسیار ساده‌تر است. اگر یک ویلیجر به یک ورک استیشن متصل شود، آن ویلیجر تمایل دارد به همان ورک استیشن متصل شود تا زمانی که بازیکن در معاملات به اصطلاح lock شود. این امر ریست کردن معاملات را برای پیشنهادهای بهتر بسیار آسان می‌کند.

معرفی یکی از آیتم‌های ماینکرفت که حتما باید در حالت هاردکور داشته باشید

ویلیجرهای نسخه بدراک، در مقایسه، تمایل دارند به طور تصادفی حرفه‌های ماینکرفت را از ورک استیشن‌ها بدست آورند. این امر راه اندازی سالن‌های معاملاتی را بسیار خسته کننده‌تر می‌کند، زیرا بازیکنان باید هر بار که برای بررسی معاملات به ورک استیشن متصل می‌شوند، ویلیجر تصادفی را که به ورک استیشن متصل می‌شود را شکار کنند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

منبع: sportskeeda


خاطرات گیمرهای دهه هفتاد و هشتاد | میزگیم نوستالژی با گلخان و شایان

خاطرات گیمرهای دهه هفتاد و هشتاد | میزگیم نوستالژی با گلخان و شایان

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها