آخرین اخبار ماینکرافت خبر

۵ تفاوت اصلی بین نسخه بدراک و جاوا ماینکرفت در سال ۲۰۲۴

یکی از منحصربه‌فردترین بخش‌های ماینکرفت (Minecraft) این است که دو نسخه کاملاً متفاوت از بازی توسط موجانگ پشتیبانی می‌شود. نسخه اصلی این عنوان که اکنون با نام جاوا (Java Edition) شناخته می‌شود٫ توسط Notch ساخته شده است. از سوی دیگر، نسخه بدراک (Bedrock) یک نسخه جدیدتر است که پس از خرید موجانگ توسط مایکروسافت، با استفاده از نسخه پوکت به عنوان نسخه پایه ایجاد شد. در حالی که هر دوی این نسخه‌ها ممکن است ماینکرفت نامیده شوند، اما بسیار متمایز از یکدیگر هستند. این مقاله پنج مورد از بزرگترین تفاوت‌های بین بستر و جاوا را فهرست می‌کند. با مجله بازار همراه باشید.

۵) اطلاعات بازیکن در ماینکرفت

صفحه دیباگ در نسخه جاوای ماینکرفت

صفحه دیباگ در نسخه جاوای ماینکرفت

یکی از قدرتمندترین ویژگی‌هایی که بازیکنان بقای نسخه جاوا به آن دسترسی دارند، صفحه اشکال زدایی یا همان دیباگ ماینکرفت است. این منو به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا اطلاعات مفیدی مانند بیوم خاص، سطح نور محلی و دشواری، مختصات و جهت‌گیری را ببینند.

متأسفانه بازیکنان نسخه بدراک تقریباً به هیچ یک از این اطلاعات دسترسی ندارند. بیشترین چیزی که می‌توان از داخل منوهای تنظیمات جهان فعال کرد٫ مختصات بازیکن و شمارنده روز است. در حالی که مختصات یکی از مهم‌ترین اطلاعات است، سطح نور محیط و بیوم خاص نیز بسیار مفید هستند. فقدان این اطلاعات، ساختن همان مزارع کارآمد ماینکرفت را در نسخه بدراک به نسبت نسخه جاوا بسیار دشوارتر می‌کند، به همین دلیل است که پنجمین تفاوت بزرگ بین آن‌هاست.

۴) کراس پلی

قابلیت کراس پلی بین کنسول‌ها در نسخه بدراک ماینکرفت فعال است.

قابلیت کراس پلی بین کنسول‌ها در نسخه بدراک ماینکرفت فعال است.

امکان بازی چند نفره یکی از بهترین جنبه‌های ماینکرفت است. البته تجربه انفرادی بازی هم سرگرم کننده است، اما بازی با دوستان در سرور، خواه یک سرور بقا، نقش آفرینی یا مینی گیم باشد، همیشه یک راه عالی برای سرگرم شدن است. این همان چیزی است که باعث می‌شود دسترسی نسخه بدراک به کراس پلی تفاوت عمده‌ای بین دو نسخه بازی داشته باشد. از آنجایی که تمام نسخه‌های بدراک روی پلتفرم‌های مختلف از نظر ویژگی‌های گیم پلی دقیقاً یکسان هستند، همه آن‌ها می‌توانند با هم بازی را تجربه کنند. این بدان معنی است که بازیکنان روی نینتندو سوییچ، مایکروسافت ایکس باکس و پی سی ویندوزی می‌توانند با هم بازی کنند. در همین حال، بازیکنان نسخه جاوا فقط می‌توانند با سایر کاربران جاوا بازی کنند.

۳) سرور خصوصی بازی‌ها

تنظیمات بخش مولتی پلیر روی یک جهان در نسخه بدراک ماینکرفت

تنظیمات بخش مولتی پلیر روی یک جهان در نسخه بدراک ماینکرفت

یکی دیگر از تفاوت‌های بزرگ در بخش مولتی پلیر یا همان چند نفره بین Bedrock و Java این است که چقدر آسان می‌تواند باشد که به صورت خصوصی با دوستان بازی کنید. بازیکنان بدراک فقط باید یک گزینه مولتی پلیر  را در تنظیمات ماینکرفت خود تغییر دهند و سپس دوستان خود را دعوت کنند. در همین حال، بازیکنان نسخه جاوا باید جدیدترین jar سرور را پیدا کنند، یک فایل batch تنظیم کنند تا آن را با تنظیمات مناسب اجرا کند و یک پورت روتر را باز کنند تا به دوستان اجازه اتصال دهد. این یک فرآیند بسیار فنی است که باعث می‌شود بخش مولتی پلیر در جاوا دردسر بیشتری ایجاد کند. این مشکل اساسی در دسترسی به چنین بخش مهمی از بازی همان چیزی است که این تفاوت را در لیست بالا می‌آورد.

یکی از بازیکنان ماینکرفت شهری پر از آسمان‌خراش در بازی ساخته است

۲) رداستون

&

;

رداستون (redstone) یکی از سیستم‌های مهم در بازی است. این به بازیکنان اجازه می‌دهد مرتب‌سازی و ذخیره‌سازی آیتم‌ها، جمع‌آوری منابع و بسیاری چیزهای مفید متفرقه را خودکار کنند. به همین دلیل است که بسیار شگفت‌انگیز است که رداستون بین دو نسخه این عنوان بسیار متفاوت است. بزرگترین مثال از تفاوت رداستون شبه اتصال است. این یک ویژگی منحصر به فرد نسخه جاوا است که به پیستون‌ها، دسپنسرها و دراپرها اجازه می‌دهد تا با هر چیزی که بلوک بالای آن‌ها را تامین می‌کند، تغذیه شوند. مهم نیست که آن بلوک در واقع چیست. این ستون اصلی بسیاری از رداستون جاوا را تشکیل داده و امکان ساخت ماشین‌های فشرده‌تر و پیچیده‌تر را فراهم می‌کند.

۱) بهینه سازی

بازیکنان نسخه جاوا به دلیل تفاوت در بهینه سازی، تمایل دارند فاصله‌های رندر کمتری را اجرا کنند.

بازیکنان نسخه جاوا به دلیل تفاوت در بهینه سازی، تمایل دارند فاصله‌های رندر کمتری را اجرا کنند.

تا کنون، بزرگترین تفاوت بین جاوا و بدراک در سطح بهینه سازی آن‌ها است. نسخه جاوا حداقل به صورت پیش فرض بسیار ضعیف اجرا می‌شود، در حالی که بدراک بسیار بهتر اجرا می‌شود و می‌تواند روی کنسول‌ها٫ گوشی‌های هوشمند و همچنین پی سی اجرا شود. با این حال، نسخه جاوا در واقع می‌تواند با استفاده از مادهای بهینه سازی ماینکرفت بهبود یابد، در این مرحله بسیار بهتر از بدراک اجرا می‌شود.

معرفی یکی از آیتم‌های ماینکرفت که حتما باید در حالت هاردکور داشته باشید

چیزی که این را بزرگترین تفاوت بین Java و Bedrock می‌کند٫ این است که نشان می‌دهد که این دو نسخه چقدر منحصر به فرد هستند. آن‌ها ممکن است یک نام، ظاهر خوب و ویژگی‌های بسیاری داشته باشند، اما DNA آن‌ها به طور باورنکردنی متفاوت است، که در نهایت آن‌ها را به بازی‌های کاملا متفاوت تبدیل می‌کند. همچنین تفاوت‌ها نشان می‌دهد که دسترسی جاوا به مادها چقدر قدرتمند است که نواقصات را جبران کند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

منبع: sportskeeda


خاطرات گیمرهای دهه هفتاد و هشتاد | میزگیم نوستالژی با گلخان و شایان

خاطرات گیمرهای دهه هفتاد و هشتاد | میزگیم نوستالژی با گلخان و شایان

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
14 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یکی
پاسخ

اگه اگه جاوا رو کم کنم خیلی خوب میشه

امیرعلی
پاسخ

همیشه به ما بدراک پلیرا ظلم میشه

پارسا
پاسخ

واقعا به ما چون کامپیوتر نداریم و باگوشی بازی بازی می کنیم ظلم میشه

امیرعلی کشوری
پاسخ

آخه چرا به ما بدراکی ها ظلم میشه من دیگه ماینکرافت بازی نمی کن ای موجانگ یکم بع فکر بدراک هم باش

دانوش
پاسخ

داخل کانال من آموزش انلاین در یک مپ یاد دادم سرواوال برید ببینید اسم کا نال دانش دنیش

RT13PROX3
پاسخ

من جاوا رو انتخاب می‌کنم و این که شما میتونید در بازار پوجا وا لانچر رو سرچ کنید و ماینکرافت pc رو روی گوشی بازی کنید وحتی می توانید کسی که با pc اومده با گوشی بازی کنید

امیرحسین
پاسخ

به نظر من جاوا بهتره

nastaran
پاسخ

چرا به ما ظلم میکنن مگه دست خودمونه کامپیوتر نداریم بدراک پلی میکنیم
توی همه کانال های تلگرام برای ماینکرافت که مد خای مختلفو میزارن فقط جاوا جاوا جاوا
اونایی جاوا بازی میکنن حرفه ای هستن ما بدراکیا نوب اخه این چه وضعیه

nastaran
پاسخ

من جاوا هم دارم ولی کلا به زبان ژاپنی چینی نوشته

آروین
پاسخ

RTX 4070? 😂

آروین
پاسخ

RTX 4070 TI SUPER 👍👍🤩

SHEW
پاسخ

دوستان برید یاد بگیرید پوجاو لانچر بریزید ویدئو ببینید gg

Helena
پاسخ

عجیبه 🤔 شهر عجیبیه 🤔

آریا
پاسخ

بچه ها درسته بدراک بده ولی همه ایونت های ماینکرفت توی بدراک میان همین چند روز پیش یه ایونت اومد کلی هم جایزه داد اگه اکانت ایکس باکس بسازید بدراک براتون بهتر از جاوا میشه