آخرین اخبار ماینکرافت اخبار بازی خبر

صحبت‌های تازه سازندگان ماینکرافت درباره تاخیر در بروزرسانی آن

بروزرسانی The Wild ماینکرافت بالاخره در دسترس قرار گرفته و انتظار طولانی مدت طرفداران برای این آپدیت عظیم، به پایان رسیده است. در این قسمت تازه از ماینکرافت، محیط دیپ دارک (Deep Dark) به بازی اضافه شده. این قسمت در زیر بستر سنگی محیط اصلی قرار گرفته و شامل دشمنان جدید، بلوک‌های ساختمانی تازه و ساختمان‌های عجیب و غریب می‌شود.

ماینکرافت یکی از بهترین بازی‌های شبیه‌سازی و ماجراجویانه به شمار می‌رود

کار سخت اعلام تاخیرهای بروزرسانی The Wild

موجنگ (Mojang) اولین بار محیط جدید دیپ دارک را دو سال پیش در نمایش ماینکرافت لایو معرفی کرده بود. در آن زمان، این محیط قرار بود بخشی از بروزرسانی Caves and Cliffs باشد اما این اتفاق نیفتاد و عرضه دیپ دارک با تاخیری طولانی مواجه شد. اما دلیل این تاخیر چه بود؟ در این مدت چه اتفاقاتی در استودیوی ساخت بازی افتاده و البته در کنار این‌ها، از فیلم ماینکرافت با بازی جیسون موموآ (Jason Momoa) چه خبر؟ اگنس لارسن (Agnes Larsson)، کارگردان ماینکرافت، اخیراً درباره این موضوعات صحبت کرده.

لارسن در مصاحبه با یوروگیمر (Eurogamer)، در مورد تاریخ انتشار اولیه دیپ دارک گفت: «ما در ابتدا حس می‌کردیم که اعلام تاریخ عرضه اولیه، کمی ریسکی باشد، اما با خودمان گفتیم شاید بتوانیم از پس ساخت آن بر بیاییم. اما پس از مدتی متوجه شدیم که این موضوع ممکن است فشار زیادی بر تیم سازنده بازی وارد کند. بنابراین به سرعت تصمیم گرفتیم که عرضه آن را عقب بیندازیم و آن را نیز به طور عمومی اعلام کردیم.»

وی ادامه داد: «البته گرفتن چنین تصمیمی (مبنی بر تاخیر عرضه بروزرسانی) نیز خودش برای استودیو یک ریسک است، حتی اگر دلیل خوبی برای آن وجود داشته باشد، اما فکر می‌کنم در نهایت همه چیز خوب پیش رفت. طرفداران در این مسیر ما را به خوبی درک کردند و من از این بابت از آن‌ها تشکر می‌کنم. ماینکرافت با همین جامعه طرفداران روز به روز گسترده‌تر شده و بنابراین مهم است که ما تا حد امکان درباره اخبار مربوط به بازی شفاف‌سازی کنیم.»

به گفته لارسن، تصمیم اینکه چه بخش‌هایی از بروزرسانی (مانند دیپ دارک) نیاز به زمان بیشتری داشتند و ممکن بود به بدنه اصلی بازی ضربه بزنند و چه بخش‌هایی در همان زمان می‌توانستند عرضه شوند، آسان بود، چرا که در همان زمان قسمت‌های آماده عرضه، مشخض شده بودند.

این سازه‌های قدیمی مربوط به تمدن‌های قبلی هستند
این سازه‌های قدیمی مربوط به تمدن‌های قبلی هستند

ارتباط مستقیم با طرفداران ماینکرافت، یکی از ویژگی‌های استودیوی موجنگ است

وقتی لارسن و اعضای استودیو به این نتیجه رسیدند که تاخیر الزامی است، پس از مشورت با یکدیگر تصمیم گرفتند که آن را به طور علنی با طرفداران در میان بگذارند. در نهایت، اعلام خبر این تاخیر از طریق یک ویدیوی چند دقیقه‌ای، با بازخورد خوبی از طرف هواداران مواجه شد.

لارسن در این باره گفت: « من به شخصه وقتی ویدیو ضبط می‌کنم و مخاطبانم طرفداران هستند، دوست ندارم از روی متن چیزی بخوانم. ما می‌دانستیم که باید چه بگوییم و تصمیم گرفتیم همان طور که احساس‌مان ما را کنترل می‌کند، بیانش کنیم. به نظرم این خوب و صادقانه است. دوست داستم این موضوع را طوری تعریف کنم که انگار دارم با یکی از دوستان نزدیکم صحبت می‌کنم.»

او ادامه داد: «من اخیرا برای تیم سازنده یک اساسنامه نوشته‌ام و در آن گفته‌ام که ماینکرافت یک بازی مبتنی بر جامعه است به همین خاطر، ارتباط شخصی با طرفداران، یکی از اجزای مهم در روند ساخت آن به شمار می‌رود.»

ماینکرافت و تیمی مشتاق‌ برای توسعه هر روزه آن

ماینکرافت اکنون ۱۴۱ میلیون بازیکن ماهانه دارد که رقم فوق‌العاده‌ای به شمار می‌‍رود و آن را به یکی از پرطرفدارترین عناوین حال حاضر در دنیا تبدیل می‌کند. استودیوی موجنگ و برند ماینرکرافت هر دو متعلق به کمپانی مایکروسافت هستند. بازاریابی این عنوان بسیار قوی است و محصولاتی مانند تی‌شرت و ظرف غذا با طرح‌های آن در سراسر دنیا عرضه می‌شوند.

ماینکرافت در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد
ماینکرافت در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد

به گفته توسعه دهنده بخش گیم پلی، اولراف واکنینته (Ulraf Vakninthe)، موجنگ روی یک بازی بسیار بزرگ کار می‌کند، اما این استودیو، به عظمت دیگر استودیوهای بزرگ یا تریپل ای (AAA) نیست. او می‌گوید: «این یک نکته مثبت است چرا که کوچک‌تر بودن جامعه، احساس صمیمیت بین ما را طرفداران را تقویت می‌کند.»

واکنینته ادامه داد: «همه چیز فقط ارائه محتوا برای بازی نیست. ارتباط به جامعه بازیکنان و تمرکز بر کیفیت و ویژگی‌های ماینکرافت است که باعث شده این بازی در این سال‌ها زنده بماند و رشد کند. خیلی اوقات دوست دارم به طرفدارن بگویم ما آنقدرها هم که فکر می‌کنید استودیوی عظیمی نیستیم، بلکه ما فقط افراد پرشوری هستیم که این بازی را خیلی دوست داریم و تمرکزمان تماماً روی کیفیت آن است.»

بخش سخت ماجرا، نمایش سالانه ماینکرافت لایو است. در این رویداد، سازندگان اخبار مربوط به بروزرسانی‌های سال آینده را به بازیکنان می‌دهند. لارسن می‌گوید از تاخیرهای پیش آمده درباره دیپ دارک، برایش تجربه خوبی بوده که در این رویدادها بهتر عمل کند.

او می‌گوید: «گاهی متوجه می‌شویم که یک کار یا بروزرسانی به دلیل اینکه به اندازه کافی سرگرم‌کننده و جالب نیست، نباید انجام شود. در این مواقع باید عقب‌نیشینی کنیم و این خیلی سخت است. مثل این می‌ماند که به کسی قولی بدهی و پای حرفت نمانی.»

از بروزرسانی‌های آینده The Wild چه خبر؟

باستان‌شناسی (Archeology) یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که قرار بود سال گذشته در بروزرسانی Caves and Cliffs به بازی اضافه شود، اما هنوز خبری از آن نیست. واکنینته در این باره به طرفداران قول داده که این ویژگی کنسل نشده و تیم هنوز در حال کار است، اما نمی‌تواند تاریخ دقیقی برای عرضه آن اعلام کند.

در The Wild می‌توانید به دنیای زیرزمینی سفر کنید!

در حال حاضر، بروزرسانی The Wild باتلاق، بلوک‌های گلی و موجود پرنده جدیدی به نام آلای (Allay) و محیط دیپ دارک را شامل می‌شود. در این محیط، بازیکنان ساختمان‌هایی را مشاهده می‌کنند که ار نوعی تمدن کهن به جای مانده و احتمالا سرنخ‌های بیشتری در مورد ماهیت دنیای ماینکرافت در خود دارد.

لارسن می‌گوید: «می‌خواهیم با دیپ دارک، به رازهای عمیق‌تری از بازی بپردازیم. اسراری پنهان و جادویی!» احتمالا داستانی درباره ماینکرافت وجود دارد که سازندگان می‌خواهند خود بازیکنان به آن پی ببرند. لارسن در این باره گفته: «ما نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم در این باره صحبت کنیم. دوست داریم بازیکنان در ذهن‌شان سوال‌هایی طرح کنند. مثلا بپرسند فلان ساختمان برای چه آنجاست؟ کاربرد آن چه می‌توانسته باشد؟»

او ادامه داد: «داستان متعلق به بازیکنان است. یعنی ما نمی‌خواهیم پاسخ مشخصی درباره جهان بازی بدهیم، زیرا در این صورت، داستانی که بازیکنان در ذهن خود ساخته‌اند ممکن است خراب شود. به نظرم این اصلا کار درستی نیست. آنچه ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که چیزهایی اسرارآمیز بیشتری به بازیکنان ارائه کنیم. مثلا آنان با دیدن آلای ها از خودشان بپرسند که این موجودان چه هستند؟ چرا در قفس نگهداری می‌شوند؟ چگونه سر از اینجا درآورده‌اند؟»

لارسن در ادامه بیان کرد: «خیلی اوقات آن‌ها این سوال‌ها را از ما می‌پرسند و من در جواب می‌گویم که خودتان چه فکر می‌کنید؟ ما می‌خواهیم شما با داستان‌های خودتان دست‌وپنجه نرم کنید اینگونه نباشد که انگار در دنیای بازی دنبال پاسخ درستی برای سوال‌هایتان می‌گردید.»

فیلم ماینکرافت، مربوط به دنیای بازی اما تجربه‌ای کاملاً متفاوت

درباره فیلم ماینکرافت که جیسن موموآ در آن نقش‌آفرینی می‌کند و همچنین ماینکرافت دانجنز (Minecraft Dungeons)، لارسن می‌گوید: «به نظرم منصفانه است که بگویم بقیه پروژه‌ها با پروژه اصلی ما فرق می‌کنند. ماینکرافت اصلی، هویت و رویکرد خاص خود را دارد. گرچه دانجنز بر پایه همین دنیاست، اما ممکن است تفاوت‌هایی اساسی داشته باشد.»

او ادامه می‌دهد: «فیلم نیز می‌تواند داستان خاص خود را دنبال کند. قطعاً ما می‌خواهیم مطمئن شویم که کل این مجموعه در مسیر درستی است اما ممکن است این پروژه‌ها تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر داشته باشند و تجربه‌های متفاوتی برای مخاطبان به ارمغان بیاورند.

جیسون موموآ یکی از بازیگران فیلم ماینکرافت خواهد بود

چنانچه از بازی‌هایی در سبک ماینکرافت لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم بازی‌های شبیه‌سازی را با اینترنت نیم‌بها از بازار دانلود کنید.

چرا دانلود بازی ماینکرافت از بازار امکان‌پذیر نیست؟

این بازی نسخه رایگان رسمی ندارد و به شکل مود شده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. به همین دلیل، نسخه کرک شده آن در بازار موجود نیست. علی‌رغم مذاکرات با تیم سازنده بازی، به دلیل تحریم‌ها علیه ایران، هنوز موفق نشده‌ایم ماینکرافت را به طور رسمی در اختیار شما قرار دهیم.

بروررسانی The Wild چه زمانی برای ماینکرافت عرضه شد؟

این بروزرسانی در تاریخ هفتم ژوئن در اختیار کاربران قرار گرفته است.

آیا این بازی هم به صورت آنلاین و هم آفلاین قابل اجراست؟

بله. برای بازی آنلاین، در منو بازی قسمت WORLDS را باز کنید و سپس جهان مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس دکمه توقف را بزنید و در پنجره جدید بر روی INVITE TO GAME کلیک کنید و سپس دوست خود را ادد کنید. ماینکرافت همچنین دارای حالت آفلاین است و هیچ محدودیتی برای کاربر ایجاد نمی‌کند.

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها