بازی Destiny 3
اخبار بازی خبر

استودیو بانجی فعلا قصد ساخت بازی Destiny 3 را ندارد

پس از اینکه خبر اخراج ۲۲۰ کارمند استودیو بانجی چندی پیش منتشر شد، در کنار آن جزئياتی از پروژه‌ها و آینده استودیو هم به دست رسانه‌ها رسیده است. از جمله این موارد می‌توان به عدم توسعه Destiny 3، تمرکز بیشتر روی اکپنشن‌های دستینی ۲ و همچنین کنسل شدن یک نسخه اسپین‌آف از این سری اشاره کرد.

رسانه بلومبرگ اخیرا با ده تن از کارمندان فعلی و سابق مصاحبه‌ای داشته که البته همه‌شان تمایلی به افشای نام و هویت خود نداشتند. این افراد مدعی شدند بانجی کمپانی است که بیش از حد سریع رشد کرده و می‌خواسته چندین پروژه مختلف را به صورت همزمان جلو ببرد؛ اینگونه منابع و سرمایه‌های شرکت پخش شده و تمرکز اصلی از روی دستینی ۲ – پروژه اصلی و پول‌ساز – برداشته شده است».

در حالی که خیلی‌ها فکر می‌کردند بانجی با تمام قوا روی بازی Destiny 3 کار کند – مخصوصا اینکه قسمت دوم در سال ۲۰۱۷ عرضه شده – اما این استودیو تصمیمی دور از انتظار گرفته و دست به یک شرط‌بندی بزرگ زده بود. طبق شنیده‌ها، برای مدتی تمرکز بانجی روی پروژه Payback بود.

بازسازی دنیای تختگاه ساواتون از بازی Destiny ۲ در ماینکرافت

Payback به عنوان یک پروژه جدید معرفی شد که عناصر مختلف Genshin Impace و Warframe قرض گرفته و در دنیای دستینی جریان داشت، اما خب قصد داشت فرمول آن را دستخوش تغییرات اساسی و مهمی کند. پی‌بک به جای استفاده از ساختار شوتر اول شخص (FPS)، به عنوان یک بازی سوم شخص توسعه می‌یافت. در این عنوان بازیکنان با استفاده از شخصیت‌های دستینی دنیایی عظیم و قابل توجه را مورد اکتشاف قرار می‌دادند و جهت مبارزه با هیولاها و حل پازل‌های مختلف باهم همکاری می‌کردند.

این پروژه به عنوان یک اسپین‌آف برای دستینی معرفی شده و قرار نبود حکم دنباله سری را داشته باشد. متاسفانه Payback حدود دو ماه پیش کنسل شد تا بانجی بتواند روی اولویت‌های اصلی و قابل اتکاتر خود متمرکز شود. حال به‌نظر می‌رسد استودیو تمام اعضای تیم پی‌بک و سرمایه‌های آن را به تیم Marathon – عنوانی چندنفره و آنلاین که در سبک شوتر Extraction ساخته می‌شود و جایی در ۲۰۲۵ روانه بازار خواهد شد – منتقل کرده است.

اکنون که نه خبری از Payback است و نه Destiny 3، بانجی می‌خواهد به پشتیبانی از دستینی ۲ ادامه دهد اما خب این پشتیبانی حال و هوای متفاوتی خواهد داشت. علی‌رغم عملکرد مثبت اکسپنشن The Final Shape، استودیو دیگر نمی‌خواهد سیاست ساخت بسته‌های الحاقی پولی را مثل گذشته دنبال کند. طبق ادعای اعضای بانجی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم، فروش اکسپنشن‌های Destiny 2 سال به سال رو به کاهش بوده و مدیران استودیو را راضی نمی‌کند.

بازی Destiny 3

به‌جای عرضه سالانه اکسپنشن‌های بزرگ و پولی، بانجی قصد دارد علاوه بر حفظ بازیکنان فعلی، مخاطبان جدید را در مقیاس‌های کوچک‌تر به سمت دستینی ۲ بکشاند؛ چیزی شبیه به Into the Light. اگر در جریان نیستید، Into the Light کمی پیش‌تر از The Final Shape منتشر شد و فعالیت Onslaught را در کنار فضای اجتماعی Hall of Champions، Parade Armor 2.0 و بسیاری موارد دیگر به بازی افزود.

علاوه بر این‌ها بانجی آپدیت‌های نه چندان بزرگ خود را به صورت کاملا رایگان در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد تا هسته اصلی طرفداران دستینی حفظ شود. همچنین یک سری برنامه نامشخص دیگر هم برای استودیو وجود دارد که شامل «یک خط داستانی با شخصیت‌ها و جهان‌هایی کاملا جدید در دنیای دستینی» می‌شود. نتیجتا، از این پس به جای اکسپنشن‌های بزرگ Desinty 2، بانجی بیشتر منابع و انرژی خود را صرف آپدیت‌های کوچک‌تر خواهد کرد.

دردسرهایی که مسیر را دشوار کرده‌اند

بحث تعدیل نیرو ضربات بزرگی به تیم وارد کرده و اکثر افرادی که با بلومبرگ به صورت ناشناس مصاحبه داشتند، از مدیرعامل بانجی یعنی پیت پارسونز انتقاد کرده‌اند. به گفته آن‌ها مدیرعامل شرکت «نتوانسته مسئولیت تصمیات و شرط‌بندی‌های غلط خود را برعهده بگیرد و در ارتباط با کارکنان بیش از حدنگر بوده است». در کنار این‌ها نگرانی‌های دیگری نیز وجود دارد؛ به عنوان مثال لوک اسمیت و مارک نوزورثی – دو تن از باتجربه‌ترین اعضای تیم – بانجی را ترک کردند. همین مسائل آینده استودیو و تصیمات مدیران را تحت الشعاع قرار داده است.

همکاری فورتنایت و دستینی ۲ به طور رسمی شروع شد

اکنون که برخی از اعضای کلیدی تیم دست به ترک استودیو زده‌اند، بخش‌هایی چون صدا، روایت و تیم‌های پشتیبانی از بازیکنان دچار ضربه‌ای مهلک شده و اکنون بانجی باید با نیروهای کمتر و برنامه‌های کاری فشرده‌تر پروژه‌هایش را پیش ببرد. و تازه این تمام ماجرا نیست. بانجی امیدوار است بتواند ۱۵۵ تن از اعضای خود را به سونی منتقل کند تا آن‌ها بتوانند به پروژه معرفی نشده‌ای با نام رمزی Gummybears بپردازند.

از زمان خرید بانجی توسط سونی با مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار، اوضاع بهبود خاصی نداشته است. بانجی با استفاده از آن پول صدها نیروی جدید استخدام کرد و پروژه‌های عجیب و بیش از حد جاه‌طلبانه‌ای مثل نسخه موبایلی دستینی و ریمیک بازی‌های قدیمی‌تر را در دستور کار قرار داد. اکنون که تقریبا اکثر این پروژه‌ها منجر به شکست شده‌اند، توسعه‌دهندگان و اعضای استودیو تحت فشار بسیاری قرار گرفته‌اند و تعداد قابل توجهی از آن‌ها نیز اخراج شده‌اند.

منبع: IGN


خاطرات گیمرهای دهه هفتاد و هشتاد | میزگیم نوستالژی با گلخان و شایان

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها