کارن باب اسفنجی
آخرین اخبار باب اسفنجی و پاتریک اخبار سینما و انیمیشن خبر

معرفی شخصیت‌های باب اسفنجی شلوار مکعبی: کارن همسر افسرده پلانکتون

یکی از عجیب‌ترین شخصیت‌هایی که در سریال باب اسفنجی می‌توانیم مشاهده کنیم فردی نیست به جز کارن. کارن یک نوع کامپیوتر محرک بااحساس است که همسر پلانکتون محسوب می‌شود و برخلاف همسرش خیلی مهربان و خوش اخلاق‌تر به نظر می‌رسد.

کارن یکی از ۱۰ شخصیت اصلی سریال SpongeBob SquarePants محسوب می‌شود که کلا خلقت عجیبی دارد. او یک ابرکامپیوتر ضدآب است که در آزمایشگاه چام باکت زندگی می‌کند و همیشه قانع به نظر می‌رسد. البته از آنجایی که او همه اوقاتش را در کنار پلانکتون به عنوان همسر و همکارش سپری می‌کند تاثیراتی منفی گرفته است. کارن که همیشه پلانکتون را در برنامه چیدن همراهی می‌کند درست مانند همسرش اولین دفعه در اپیزود Plankton! به تماشاچیان معرفی شد.

گیم‌پلی کالاف دیوتی موبایل قسمت یک

کارن که یک ابرکامپیوتر محسوب می‌شود، به اعتقاد بسیاری از افراد از سندی و پلانکتون هم باهوش‌تر است و هوشمندترین شخصیت سریال باب اسفنجی به شمار می‌رود. این شخصیت در دو فرم مختلف زندگی می‌کند؛ یا به عنوان یک نمایشگر بزرگ روی دیوار یا به عنوان یک مانیتور متحرک که روی چرخ‌های خود جا به جا می‌شود. طبق اطلاعات کارن در کنار پلانکتون سهمی از رستوران چام باکت را دارد، ولی با این حال همیشه به عنوان آشپز و صندوقدار هم فعالیت می‌کند (البته اگر مشتری داشته باشند).

نکته بسیار جالبی که در مورد این شخصیت وجود دارد به منبع الهام نام وی باز می‌گردد. استفن هیلنبرگ که به عنوان سازنده سریال باب اسفنجی شناخته می‌شود اسم این شخصیت را براساس نام همسر خودش انتخاب کرده است: کارن هیلنبرگ. نکته جالب‌تر این است که صداگذار این شخصیت جیل تال به شمار می‌رود؛ صداپیشه‌ای که خودش همسر تام کنی یعنی صداگذار باب اسفنج است. البته در ابتدا اسفتن هیلنبرگ قصد داشت برای صداگذاری هم از همسرش کارن هیلنبرگ کمک بگیرد. منتها از آنجایی که بیش از حد استرس می‌گرفت نتوانست حتی یک دیالوگ را به طور کامل ادا کند. به همین دلیل هم تیم سازنده مجبور شد به سراغ جیل تالی برود.

کارن باب اسفنجی

کارن هیچ وقت دوست نداشت که با پلانکتون ازدواج کند

فیلم جدید باب اسفنجی از یک راز ۲۵ ساله رونمایی می‌کند

همان‌طور که به احتمال زیاد خودتا از این موضوع خبر ندارید، کارن و پلانکتون در ابتدا قرار نبود که به جمع شخصیت‌های اصلی داستان بپیوندند. منتها جذابیت‌هایی که این دو به سریال آوردند و محبوبیتی که نزد طرفداران کسب کردند باعث شد که این زوج عجیب و غریب به دو تا از پایه‌های اصلی داستان تبدیل شوند. علاوه بر این از ابتدا قرار نبود که کارن به همسر پلانکتون حضور پیدا کند. ولی با گذشت زمان داوگ لاورنس به عنوان نویسنده سریال به این نتیجه رسید که ازدواج یک ابرشرور با یک کامپیوتر هوشمند می‌تواند حسابی جذاب به نظذ برسد.

با توجه به یکی از کتاب‌هایی که در مورد فرنچایز باب اسفنجی نوشته شده، کارن در تاریخ ۲۰ دسامبر (نمی‌دانیم چه سالی) متولد شده است. البته از آنجایی که در مورد یک کامپیوتر صحبت می‌کنیم همه فکر می‌کنند که خود پلانکتون این شخصیت را ساخته. او در زمان کودکی‌اش صرفا یک ماشین حساب ساده بود، ولی با گذر زمان پلانکتون او را به یک کامپیوتر بزرگ ارتقا داد. با این حال نکته عجیبی که وجود دارد این است که کارن پدر و مادر دارد و این موضوع یعنی توسط کسی ساخته نشده است. ولی در طرفی دیگر شواهد می‌گویند که پلانکتون او را اختراع کرده و واقعا نمی‌توان به طور قطع از یکی از این دو نظریه را تایید کرد.

معرفی شخصیت‌های باب اسفنجی شلوار مکعبی: پلانکتون ویلن و شرور

با گذر از این بحث‌ها باید بدانید که انگار کارن زندگی تلخ و نه چندان شادی را پشت سر می‌گذارد. ما در طی اپیزود Kopmupter Overload یک عکس از مراسم ازدواج این دو شخصیت مشاهده می‌کنیم که حداقل از لحاظ ظاهری هر دو آن‌ها خوشحال به نظر می‌رسند منتها اگر فیلم The SpongeBob SquarePants Movie را تماشا کرده‌اید از احساسات این کامپیوتر خبر دارید. کارن اعتراف می‌کند که او هیچ وقت به ازدواج با پلانکتون رضایت نداده و از این موضوع زیاد خوشحال نیست. علاوه بر این ظاهرا پلانکتون زیاد با همسرش خوب رفتار نمی‌کند. کارن یکبار توضیح می‌دهد که همیشه دوست داشت به ماه‌عسل برود؛ ولی خب شوهر شرورش هیچ موقع این کار را انجام نداد.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: SpongeBob.Fandom


گیم‌پلی کالاف دیوتی موبایل قسمت یک؛ دوئل جذاب با وحید رکسا

Loading

تگ ها

نظرات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها